Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.5.2013 20:19
onks kukaan kokeillut hitsata lohkoa?
huomasin että edellinen omistaja näköjään saanut ketjut magneeton läpi.
että oisko mitään vinkkejä, miten lähteä korjailemaan asiaa?
en saa ladattuu kuvaa siitä kun ei ole usb kaapelia / bluetuuttia tms. jolla sais koneelle kuvia.
27.5.2013 21:38
Paljon pitäis maksaa huollosta jossa ne purkaa koneen ja kattoo onko sylinteri ja mäntä missä kunnossa? Vein huoltoon ja ne avas sen, sano että porauta sylinteri ja osta uus mäntä tai sylkkäsarja (360e yht. jos ois ottanu sylkkäsarjalla), noh sanoin et mielummin käyn hoonauttaan sylinterin ku ostan uuden. Sano, että 200e pelkästä työstä. Meneeks tollaseen se melkeen kolme tuntia oikeesti (70e /h) vai pitäskö mun sanoa niille asiasta jotain, et ei tollanen työ voi maksaa noin paljoa?
27.5.2013 21:45
Kyllä mielestäni tuosta voi ottaa maksimissaan kahden tunnin työn, ammattimies vaihtaa tuohon koneeseen sylinterin tunnissa.
27.5.2013 21:46
Ainakin mitä moponi mukana tulleita kuitteja kattelin ni männänvaihdossa oli menny kolme työtuntia.
27.5.2013 21:54
Shape kirjoitti:Kyllä mielestäni tuosta voi ottaa maksimissaan kahden tunnin työn, ammattimies vaihtaa tuohon koneeseen sylinterin tunnissa.
Eli pitäisi sanoa, että kahdessa tunnissa pitäis hoitaa homma? Kauheen kallista, kun ei toi sylinterin vaihto NIIN iso homma kuitenkaan ole..
27.5.2013 22:03
No, liike on vapaa itse hinnoittelemaan työnsä, joten eipä varsinaista absoluuttista totuutta ole, kuinka paljon männänvaihdon
pitäisi maksaa. Kannattaa aina etukäteen kysyä hinta-arvio toimenpiteille, jottei loppusumma tule yllätyksenä. Toki hinta-arvio on arvio, mutta osvittaa se kuitenkin antaa lopullisesta hinnasta.
varpaat_suussa kirjoitti:Ainakin mitä moponi mukana tulleita kuitteja kattelin ni männänvaihdossa oli menny kolme työtuntia.
Onko siihen kuulunut mitään muuta kuin männänvaihto? Esimerkiksi Derbin 15 000 km määräaikaishuollossa suoritetaan myös männävaihto ja työnosuus koko huollolle on 3-4 tuntia ja eikä AM6:ssa ole mitenkään sen erikoisempi homma suorittaa männänvaihto, päinvastoin.
27.5.2013 22:06
Mites pytyn vaihtoon voi mennä tunti?
Asiaan. Minkäs kokonen toi kuri on tossa putken alkukäyrässä, tai siis se rööri? Pitäs vissiin jonkun moinen kuri ehkä väsätä mahdollista tulevaa ostajaa varten.
27.5.2013 22:08
riksu26 kirjoitti:Mites pytyn vaihtoon voi mennä tunti?
.
Mitä tarkoitat tällä?
27.5.2013 22:10
En ole varma, kuitissa on lista mäntäsarjasta, tiivisteistä, tulpasta, asennustunneista ja castrol mtx lootaöljystä. Eli toi viittaisi siihen että ainakin vaihteistoöljyt olis samalla vaihettu?
27.5.2013 22:13
Shape kirjoitti:riksu26 kirjoitti:Mites pytyn vaihtoon voi mennä tunti?
.
Mitä tarkoitat tällä?
En vaan ollu tajunnu tuota juttua aivan täysin
Joskus pitäis vissiinkin vähän tarkemmin miettiä mitä kirjottelee?
27.5.2013 22:34
Sehän siinä onki.. Ne kerto hinta-arvion vasta sen jälkeen ku ne oli avannu sen. Sen jälkeen sanotaan, että 200e männän vaihto.. Moposportilla näytti olevan kiertokangen vaihto 30e niin purkaako ne sen mopon vai pitääks mun viedä pelkkä kampura heille..
28.5.2013 3:05
Noniin, tuossa tein just peruskonerempan jossa vaihdoin kiertokangen laakerit, männän, kaikki stefat ja tiivisteet, uuden kannen sekä kaikki nesteet.
Lähin tossa testaamaan miten pyörä toimii niin ekat 8km en mitään ihmeempää havainnut mutta kun lähin sitte ekaa kertaa kunnolla nostamaan kierroksia niin varmaankin lämpöleikkas kun yhtäkkiä vain sammu? Siinä sitten pähkäilin ja sain kuitenkin mopon heti takasin käyntiin ja ajoin tosi pienillä kierroksilla takaisin himaan tarkistamaan onko jäähytysnesteet hävinny. Nesteet oli paikallaan ja luultavasti kierti konetta ihan normaalisti koska pytty oli käsin kosketeltava ja nesteen tyhjentämisruuvista (vesipumpun kohalla) tuli nestettä myös. Missä syy?
Ennenkun alattele pohtimaan syytä niin kyllä mäntä oli voideltu 2tahti öljyllä ja seokset olivat vähän rankemmat kun normaalisti että voitelisi hyvin sisäänajossa ja ajoin hellällä kaasukädellä kunnes kiihdytin kutosella ekaa kertaa kunnolla.
Pyörä on siis Aprilia MX 2003.
28.5.2013 13:46
Ilmasitko jäähdytysjärjestelmän ?
28.5.2013 14:56
Kuuluuko vaihdenrummun alla olla muuta irtonaista muuta kuin se jousi ja kuula?
Mistään ei meinaa löytyä vikaa miksei vaihteet toimi.
Kaikki prikat on oikealla paikalla. Pöydällä vaihteet menee hienosti sisään kun ei ole lohkot kiinni, mutta kun lyö käyntiin niin ei mee kun voimalla.
28.5.2013 19:05
Ajaessa vai paikallaan ollessa kokeilit? Voi olla kytkimen säädötkin vähän hakusessa, eli liian löysällä se vaijeri, esim. mulla kanna oli tolleen vähän aikaa sitten, mutta säädin kytkintä vähäsen ja johan rupes toimimaan