Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Mikä on vikana?

1.9.2013 21:51

Voiko sylinterin alatiiviste vaikuttaa harmaaseen savutukseen, joka haisee oudolta ja kun nuo jäähytysnesteet häviää säiliöstä. Kannen tiiviste on kyl vaihettu ja ei oo paljoo vaikutellu....

Re: Mikä on vikana?

3.9.2013 22:37

Noniin tossa jonkin aikaa kone remontin parissa touhuttu ja tänään vihodin olin toiveikkaana että saisin pyörän käyntiin.. mutta ei.

Moottorina toimii siis am6

Ongelmaksi ilmeni siis se, että ei tahdo oikeen lupailla vaikka kuinka polkee.
Aina välillä kuitenkin pakoputki paukahtaa kun on polkenut hetken. Luulen siis että bensa syttyy pakoputkessa.
Sytytys todella todella myöhään?? miten ihmeessä se sytytys on voinut niin myöhäseks mennä että pako aukko on perjaatteessa jo auki että kaikki kaasut karkaa sinne?

Tarvisi nyt pikaisesti jonkun apua tässä nii pääsis ajamaanki joskus :roll:

Vaihdettu siis sylinteri, mäntä, läpät, kampura ja petarit. Ei tällä tiedolla taida väliä olla, mutta olisinko jotain kasannut sitten väärin? Olin hionut portaat pois pytyn ja lohkon välistä että seos pääsee virtaamaan vapaasti. En usko että tämä liittyy ongelmaan millään lailla?

Pystyisikö joku näitten tietojen perusteella vähän auttamaan, voin kyllä viellä yrittää kuvailla tilannetta.

Kiitos näin jo etukäteen :D

(joo kirjotin saman tekstin am6 puolelle jo mutta täällä ei oikeen kaikkiin viesteihin vastailla tahdon varmistua vähän että vastattaisiin :lol: )

Re: Mikä on vikana?

8.9.2013 23:01

En osaa sanoa itselläni oli konerempan jälkeen vilana kun ei mopo käynnistynyt niin ryyppy vaijeri oli jumissa. Kannataa tarkistaa. :D

Ja sitten omaan ongelmaan. Mopossa ei mene virrat päälle ennen polkaisemista käyntiin , vilkut lakkaa toimimasta kun menee yli 4000rpm ja töötti ei toimi. UUSI AKKU KA SULAKE VAIHDETTU. Vika ollut jo jonkin aikaa olisi kiva jos joku voisi vastata vihdoin ja viimein , kiitos! :)

Re: Mikä on vikana?

9.9.2013 15:02

Mikähän mahtaisi olla vikana vanhanmallin DT:ssä kun ei pelaa vakioputkella YHTÄÄN. Kokeiltu kurin kanssa ja ilman + putkesta on poltettu karstat. Metrakitin putkella mopon sai jotenkuten säätöihin, mutta vakioputkella ei.

Tuntuu että röpeltää aivan mielettömästi olipa suutin mikä hyvänsä. Kokeiltu lähes kaikkia kokoja väliltä 50-65 eikä toimi ei sitten millään. Alkaa vaikuttaa siltä että probleema ei ole seoksissa.

Aika kauan on tullut painittua tuon vakioputken kanssa mutta ei vaan tunnu pelaavan.. :s

Boksi vaihdettu ducatiin ja tekniikkana vakiovälit, vakiopytty ja vakiokaasari.

E: Huippuja ottaa tuolla putkella sekä kurillisena että kurittomana ~30km/h tasaisella ja ~20km/h ylämäkeen + ei kierrä ajossa yhtään.

Re: Mikä on vikana?

9.9.2013 23:14

Näin lyhyesti mopo siis ei jaksa vetää yhtä hyvin kun ennen ja ei kulje ku 70 nykyisil väleil vaik pitäis mennä joku 80 mut sit välil menee 80 niinku pitäis mut useimmiten ei mee ku 70 ja sit ei jaksa enää kiertää sen verra et menis 80

Re: Mikä on vikana?

10.9.2013 20:28

Mikäs toho nyt tuli kun vaihoin kaasuvaijerin niin sen jälkeen on ollu hirveen tukkonen. Tyhjäkäynnillä ei tartte olla kuin max 5 sekuntia niin on jo aivan tukkeessa. Ryypyn oon tarkastanu, ei jumita. Luistinkin käytin jo auki ja tarkastin että kaikki on kunnossa. Ja seosruuvilla ei ole mitään vaikutusta pyöritti sitä sitten mihin suuntaan tahansa. :x

Re: Mikä on vikana?

11.9.2013 18:47

Jos tuorevoitelu käytössä niin voipi pumppu olla jumissa ihan auki.

Mites tuo alipainehanan pitäs toimia ku siitä tulee kokoajan bensaa niin saako mitenkään korjattua vai uus hana vaan?

Re: Mikä on vikana?

11.9.2013 19:07

Joo itseasiassa sain sen toimimaan, piti säätää neulaa laihemmalle ja tämän jälkeen seosruuvia hiukan rikkaammalle. 8o Ihme että kaasuvaijerin vaihdon jälkeen pitää kaasari säätää uusiks. :roll:

Re: Mikä on vikana?

13.9.2013 11:00

SuizaS1 kirjoitti:Mikähän mahtaisi olla vikana vanhanmallin DT:ssä kun ei pelaa vakioputkella YHTÄÄN. Kokeiltu kurin kanssa ja ilman + putkesta on poltettu karstat. Metrakitin putkella mopon sai jotenkuten säätöihin, mutta vakioputkella ei.

Tuntuu että röpeltää aivan mielettömästi olipa suutin mikä hyvänsä. Kokeiltu lähes kaikkia kokoja väliltä 50-65 eikä toimi ei sitten millään. Alkaa vaikuttaa siltä että probleema ei ole seoksissa.

Aika kauan on tullut painittua tuon vakioputken kanssa mutta ei vaan tunnu pelaavan.. :s

Boksi vaihdettu ducatiin ja tekniikkana vakiovälit, vakiopytty ja vakiokaasari.

E: Huippuja ottaa tuolla putkella sekä kurillisena että kurittomana ~30km/h tasaisella ja ~20km/h ylämäkeen + ei kierrä ajossa yhtään.


putki tukossa ! omassa vakio putkessa oli iha sama juttu , sit ku katoin ni oli muurautunu umpee paisarista ja änkästä

Re: Mikä on vikana?

13.9.2013 11:36

Viestissähän lukee että polttelin karstat. Sen jälkeen nakuttelin puukalikalla ihan kunnolla joka puolelle putkea ja kyllä sieltä sitä karstaa tippuikin, en siis usko että olisi enää tukossa.

Muita ideoita? Tarkoitus olisi saada mopo toimimaan tänä viikonloppuna.

Re: Mikä on vikana?

13.9.2013 11:47

Vaihteistoöljyt valuu kampikammioon ja ei synny kunnon palamista, röpeltää eikä kulje?

Tai sitten jäähytysnesteet, häviääkö ne?

Re: Mikä on vikana?

13.9.2013 23:16

SuizaS1 kirjoitti:Ongelmaa..


Tosiaan selvisi että putki oli täysin tukossa välipillin ja paisarin liitoksesta vaikka olin kerran jo poltellut karstat ja nakutellut puukalikalla enimmät pois.

Nyt toimii ;). Kiitokset tosiaan VacuumCleanerille.

Re: Mikä on vikana?

14.9.2013 11:55

Kaverin perus 80 luvun Honda Monkeyssä tuli jonkinnäkönen vika n. viikko sitten. Aijemmin oli ollut semmonen juttu, että kylmällä kun pisti nopeesti kaasuu, sammu kone. Nyt myöhemmin, on ruvennu tyhjäkäynnillä sammumaan itestään. Katteltii sitten öljyt sun muuta, kerran katottii nii moottoriöjy reijästä tuli saatanasti savua. Sitte pakoputki ja pakoputken alkukäyrästä rupes savuttaa varmaa 10 kertaa enemmän. Tällä hetkellä ei meinaa käynnnistyä, saattaa tuurilla käynnistyä ja päästä eteenpäin, mutta tyhjäkäyntiä ei sulata, sammuu siihen paikkaan (esim. liikennevaloista ei voi mennä).

Mikä vois olla vikana? Sytytystulppa vaihettu, pakoputki putsattu, öljyä löytyy. Ekana tulis mielee, oisko kaasaris jotai?

Re: Mikä on vikana?

14.9.2013 13:44

SuizaS1 kirjoitti:
SuizaS1 kirjoitti:Ongelmaa..


Tosiaan selvisi että putki oli täysin tukossa välipillin ja paisarin liitoksesta vaikka olin kerran jo poltellut karstat ja nakutellut puukalikalla enimmät pois.

Nyt toimii ;). Kiitokset tosiaan VacuumCleanerille.



joo kato itekki poltin karstat vissii kolme kertaa ja koitin kaikilla myrkyillä liuottaa putkesta kaikki karstat pois mut sitte ku availin vähä putkee ni oliki iha kunnolla muurautunu umpee katalysaattorin kohalta ja änkän ja välipillin välistä ;)

Re: Mikä on vikana?

14.9.2013 16:41

RoadKing kirjoitti:Kaverin perus 80 luvun Honda Monkeyssä tuli jonkinnäkönen vika n. viikko sitten....


Kannattaa tarkistaa venttiilit (voi olla liian pieni välys imuventtiilissä).

Myös kaasutin on hyvä tarkistaa ;)