Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasuttimet

26.7.2013 23:57

ongelmia 16mm phbg kanssa ,joko käy liian rikkaalla eikä tehoa ole 9000rpm jälkeen ja pienemmillä suuttimilla taas lämmöt nousee 6-8 palkin kohdalle mutta kiertää enemmän ja tehoa on korkeammalla kierroksilla enemmän. yamaha dt50 07 ja putkena enox sekä putsarina toimii avarrettu vakioputsari. johtuukohan lämpeneminen ilmanlämmöstä vai olisiko isompi kaasari helpompi säätää

Re: Kaasuttimet

27.7.2013 0:02

Koitappa puhdistaa se kaasari ensiksi

Re: Kaasuttimet

27.7.2013 0:51

puhistettu on

Re: Kaasuttimet

27.7.2013 1:58

No sitten säädät niin että mopo toimii niinkuin pitää. Lämpöongelmat voi johtua vaikka jäähytysnesteen puutteesta tai ilmakuplista järjestelmässä. Tietenki voi olla myös anturi tai termostaatti rikki

Re: Kaasuttimet

27.7.2013 2:35

Mikä voi olla syynä siihen että fanticissa ja pappiksessa, joissa siis molemmissa 16mm dellorto, kerääntyy öljyä kaasarin ja ilmanputsarin väliin? Fanticissa siis tuorevoitelu ja jos on muutaman päivän ajamatta, niin on kun savukoneen laittais päälle ja röpöttää varmaan puoli minuuttia kun kaasuttelee. Jos ottaa putsarin kumikurkun irti niin on sisältä ihan öljyssä ja öljyä valuu vähän myös liitoksesta. Pappiksessä kun vaahtomuoviputsaria painaa, niin sieltä valuu bensa/öljyseosta sisältä.

Re: Kaasuttimet

27.7.2013 4:20

onko phbg kaasarissa bensapinnan korkeussäätöä, jos on niin miten sitä säädettäisiin?

Re: Kaasuttimet

27.7.2013 11:10

Ei taida olla.

Re: Kaasuttimet

27.7.2013 15:28

auttaisikohan asteen kylmempi tulppa lämpöihin paljoa? kun 100 suuttimella lämpenee aika paljon ja isommilla taas rötää eikä kierrä loppuun

Re: Kaasuttimet

2.8.2013 1:45

Onko mitään erityistä mitä pitäisi tietää neulan ja suuttimen vaihdossa?

Re: Kaasuttimet

2.8.2013 3:25

Älä kadota sitä neulan sokkaa.

Re: Kaasuttimet

2.8.2013 8:52

Ja bensahana kiinni ennen suuttimen vaihtoa. Nimim. kokemusta on...
Ja jos hifistellä tahtoo niin bensahana kiinni, mopo käyntiin ja anna käydä kunnes sammuu.Silloin kaasarin kuppi on tyhjä etkä saa bensaa näpeillesi avatessasi sitä ;)

Ja tosiaan neulan sokkaa paikalleen laittaessa katso että se menee kunnolla, muuten saatat etsiä vikaa(ja sokkaa kaasarin sisältä) pitkäänkin. Kokemusta löytyy tästäkin... :D

Re: Vs: Kaasuttimet

2.8.2013 9:17

scorehunt3r kirjoitti:onko phbg kaasarissa bensapinnan korkeussäätöä, jos on niin miten sitä säädettäisiin?

Yam4ha kirjoitti:Ei taida olla.
Bensanpintaa säädetään siitä kohon laipasta, joten joka kasarissa on bensanpinnansäätö.

Re: Kaasuttimet

2.8.2013 12:05

Sehän on muovia niin kestääkö ja pysyykö kun sitä taittaa?

Re: Kaasuttimet

2.8.2013 17:22

No se onkin sitten eri asia. Ei sitten pystykään säätämään. Itellä joka kaasarissa ollut metalliläpyskä.

Re: Kaasuttimet

6.8.2013 0:13

Mulla on -06 yamaha dt jossa 21mm PHBG racing ja turbokit lacada. Kiihdyttäessä röpeltää ja ei oikein lähde kiihtymään, mutta kun kaasua pumppaa niin sitten nykäsee kunnon piikin. Säätöjä haen tällä hetkellä ja suutin on siksi liian iso (110). Neulaa säädin jonkin aikaa sitten. Tuntuu että sen jälkeen kun vaihdoin vakioputken turbokittiin niin oireilut alkoi eli tarvii pumpata kaasua tai muuten kierrokset junnaa jossain 5500-6500 paikkeilla. Sitä oikeaa "aluetta" joutuu etsimään 1/3 kaasun paikkeilta ja sitten kun lähtee kiertämään voi antaa enemmän kaasua ja toimii ihan hyvin. Tuli vaan mieleen että vanhassa super sportissa oli joskus samanlaisia ongelmia :lol: