Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.4.2020 18:11
Ei hyvä.
Ei noilla huuhteluilla.
10.5.2020 21:30
Voisko joku järkevä selittää huuhteluiden viilaus teorian miten vaikuttaa kuinka paljon tulee tehoa yms.
11.5.2020 10:35
Internet on täynnä teoriaa.
Eipä tuohon voi mitään ohjetta antaa. Riippuu paljon lähtökohdista ja käytettävissä olevista työkaluista.
Kiwimaasta löytyy paljon luettavaa aiheesta.
10.7.2020 5:11
Moro, tarkotus ois viilata derbin 50 sylinteriä ja saada tehoalue ja ajoitus mätsäämään tk putkeen joka ottaa piikkiä n. 9-13k että käyttis bensan mahdollisimman hyvin ja olis mukava ajaa, olisko sopiva leventää ihan pari prosenttia imua sekä pakoa ja nostaa pakoa siihen n. 188-189 asteeseen? Alavääntöä ei varsinaisesti tarvitse ja kulutus olis hyvä pitää mahdollisimman alhaalla. Kannattaako vakio imukaula viilata 17.5 lortolle?
3.8.2020 19:08
Onko olemassa mitään kemiallisen metallin tapaista ainetta väärin viilatun sylinterin korjaamiseen? vois laittaa linkkiä tänne jos on
4.8.2020 21:52
Miten väärin viilattu?
Jos aukko on liian iso niin aikalailla: pilalla.
Huuhtelukanavia on tullut täyteltyä Devcon Aluminium Puttyllä. Motonetin Bison 2k-metalli kestää kans ihan hyvin.
5.8.2020 8:56
Malagutisti kirjoitti:Miten väärin viilattu?
Jos aukko on liian iso niin aikalailla: pilalla.
Huuhtelukanavia on tullut täyteltyä Devcon Aluminium Puttyllä. Motonetin Bison 2k-metalli kestää kans ihan hyvin.
Huuhteluidta kyse
5.8.2020 14:03
Millä tavalla ne on viilattu pilalle? Jos alapäästä sörkitty vaan vituiksi niin putsaus, karhennus kovametalliterällä, uusi putsaus ja vaikka tolla biisonilla täyteen. Sit uus muotoilu.
5.8.2020 16:57
Malagutisti kirjoitti:Millä tavalla ne on viilattu pilalle? Jos alapäästä sörkitty vaan vituiksi niin putsaus, karhennus kovametalliterällä, uusi putsaus ja vaikka tolla biisonilla täyteen. Sit uus muotoilu.
Joo siis se alaosa kyseessä
20.8.2020 21:32
Ei oikestaan liity viilaukseen mutta onko 50cc kanssa läppärungon korottamisesta 5 tai 10mm mitään hyötyä?
20.8.2020 21:37
Ehkä esimerkiksi am6 + vforce kombolla voi olla hyötyä, mahtunee reunimmaiset läpät aukeamaan kunnolla.
26.9.2020 2:59
Kertokaas joku minkä takia wandan halpis 50cc pytty on edelleen huomattavasti laiskempi vakioon verrattuna vaikka valujäljet jo viilattu pois? Huomasin wandan pytyssä olevan hieman "suoremmat" huuhtelut ja vakiossa ne oli sellaiset hieman kaarevammat, onko sillä sit jotai vaikutusta? Eniten täs vituttaa ku menin ton pytyn vähävarasena ostamaan siinä toivossa, että omalla viilailutaidoilla saisin siitä vakiota vastaavan pelkästään valujäljet viilaamalla mut eipä se silti hyvä ole... Pakoaukko aivan identtinen mut huomasi huuhtelujen alareunan olevan hieman matalammalla eli siis isommat aukot huuhteluille.
27.9.2020 1:40
No jos pakoaukko on identtinen niin tarkoittaa, että huuhtelut on huonot eli väärin mitoitetut/huonosti ohjatut. Huuhteluita on aika vaikea lähteä muuttamaan tuon enempää. Pakoaukon voit viilata vaikka 69% leveäksi. 40,3mm/100*69=~27,8mm.
Ja tehojen tuloon voit vaikuttaa jätätkö aukon pyöreäksi vai kantikkaaksi, jos kantikas niin piikkisempi ja tehot kapeammalla alueella. Ja nosta pakoaukkoa vaikka 1mm elä enempää, koska tehot siirtyy helposti liian ylös ja putki ei riitä ellei ole, joku tehari sitten voi koittaa ottaa toisen millin pois jos on varaa menettää alatehoja. Muista tehdä aukosta mahdollisimman symmetrimen ja sileä. Ja aukot voi mitata esim rautalangalla mikä on leikattu mittaan tai tussilla merkitä. Esim ite olen leikannut rautalangan pätkän kattonu ja laittanu teipin ja tarkistanu, että on oikean kaukana aukon reunasta sitten tussilla vaan värjänny ja teippi pois niin näkyy mihin asti pitää villata. Jos ei tehoa tule haluamaasi niin sitten sylinteri vaihtoon.
26.10.2020 17:42
mites toi kannen madallus vaikuttaa 50cc kanssa? paljon on muut laskenu kantta?
26.10.2020 20:32
Eipä juuri auta vähän voi tuoda tehoa, mutta ei mitää merkittävää. Ja laskeminen koneistamolla jos itse tekee hiekkapaperilla lasin päällä menee ikä ja terveys. Sitten pitää suunnitella eli laskea puristussuhde ja katsoa, että mäntä ei ota kanteen. Ei ole kannattavaa ellei ole jotain viripyttyä tai viilattu.