Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.8.2015 22:44
Eri koneista jos ottaa kytkinkruunun ja ensiörattaan, niin on todennäköistä, että niiden hampaat on kulunut enemmän tai vähemmän toisiinsa verrattuna.
Siitä syntyy sitten koliseva ääni (kuulemma), kun hampaat eivät 'täsmää.'
Akselin suuntaisesti saa liikkua, hieman, jos tarkoitat 'syvyys suunnassa'.
Mutta ei pystysuunnassa, koska se kertoisi holkin olevan väljä (joka aiheuttaisi kolinaa, todennäköisesti - tai ainakin huomattavaa tärinää).
8.8.2015 23:01
Ensiöratashan tohon on juuri ostettu käytettynä toisesta koneesta. En oikeen silti ymmärrä miten voi käynnissä ollessa aiheuttaa kolinaa, kun pyörittäessä ei kuulu ylimääräsiä ääniä, muuten kun edestakaisin liikuttaessa (välys ensiörattaan ja kytkinkruunun välillä).
Ja juuri "syvyyssuunnassa" tarkotan sitä kytkinkruunun liikettä, ja se ei kovin suuri ole. Järjettömän kolinan sitä liikuttamalla syvyyssuunnassa saa kyllä aikaseks, että en sitten tiiä.
8.8.2015 23:13
Kierroksia ei ole kokoaikaa saman verran, joka aiheuttaa hampaiden hakkaamista toisiinsa. (ensiöratas pyörii hitaammin/nopeammin)
23.8.2015 18:53
Vaihdettu samasta koneesta peräisin olevat ensiöratas ja kytkinkruunu, ja kolisee yhtä innokkaasti kuin ennenkin. Mikä perkele voi olla, ei riitä ymmärrys enää
24.8.2015 11:22
Päivää! En nyt oo ihan varma onko oikea topicci mutta koitetaan. Sopiiko airsalin 50cc racing pytylle muut kuin airsalin omat männät? Kävi semmonen haaveri että kiertokangesta meni neulalaakeri hajalle nii mäntä pääs hakkaa vähän kanteen ni pitäs uus hankkia eikä se 60e mäntä oikee houkuta ku n. 3vko ajettu setti.
10.9.2015 15:55
Sopiiko vanhanmallin kytkimen keskiökruunu uudempaan malliin? Eli onko sisäkruunu samanlainen?
12.9.2015 17:02
Okei, eli voin ostaa kumman vaan. Luin tuolta jotain vanhoja keskusteluja niin muillakin oli kuulunut poks ja alkanu kuulumaan kolinaa, vikaa ei vaan koskaan ollut mainittu. Itsellä kolina kuuluu kytkin pohjassakin niin todennäköisesti vikaa ei ole vaihteiston puolella?
17.9.2015 19:01
Vanhan mallin kytkimen (Rabasan moottori, <--05) "keskikruunu" on alunperin ollut osanumero 00H02600111, jonka on korvannut Piaggion moottorin (06-->) vastaava osa PG847045. Osat käyvät siis ristiin vanhan ja uuden moottorimallin välillä.
22.9.2015 20:50
Onkos sytkäennakolla vaikutusta pakokaasujen lämpöön? Tilanne on siis se, että derbissä ilmaantui imuvuoto, vaihdoin kampuran stefan ja laitoin ennakon silmämääräisesti samalla tavalla kuin purkaessa. Nykyään putki on katin ja välipillin alun kohdalta punahehkussa noin 15min ajon jälkeen. Ennen remonttia ei koskaan ollut samanlaista tilannetta. Kaasarin säätöihin ei ole koskettu ilmaruuvin paria pyöräytystä enempää. Mopo on DRD Pro -09.
23.9.2015 11:21
Kyllä vaikuttaa, myöhäisempi sytytysennakko nostaa lämpötilaa putkessa.
23.9.2015 20:50
Onks porukalla mite tietoo ku mäntä vaihettu 300km sitte ja puristuksia hävinny vähäse?
23.9.2015 20:52
Sisäänajamattomuus/heikkolaatuinen mäntä
24.9.2015 17:06
terve! kaksi kysymystä tähän väliin.
missä asennossa kytkin pitää olla, kun se ei palauta.
sitten missä olisi vika, kun säädin kaasarin kohdilleen, ja lähdin testille, ajoin n.500m niin kone veti helvetillisen jarrutuksen ja sammui. kokeilin kädellä sylinteriä ja se oli polttavan kuuma. polkemalla ei käynnistynyt mutta työntämällä käynnistyi. ajoin kotia takaisin otin öljyt koneesta pois ja harmaatahan se oli ja sitä tuli n.5desiä.
ja paisuntasäiliö oli aivan täynnä nestettä vaikka olen pistänyt sen MAX- viivaan asti eli mistä nämä johtuu?
24.9.2015 17:44
Liian pieni suutin jotenka käy laihalla, vesipumpun stefat hajalla? Veikkaisin jälkimmäistä kun öljyt kerta harmaat ja lämppäs eli ei vesi luultavasti kierrä.
Kokeilitko oliko syylari molemmista päistä yhtä lämmin?