10.5.2010 9:45
10.5.2010 15:51
Betaversio kirjoitti:No saattaa siellä jotain olla jossain. Minusta rupes vaan kummallisesti tuntumaan siltä että läppäventtiilijuttu ei ihan niitä helpoimmin ymmärrettävissä / selitettävissä olevia asioita ole. Karkeesti voi sanoo peräti kaks asiaa (jälkimmäisestä en oo enää itsekään varma että onko se niin vai peräti päinvastoin...):
1: Paksumpi läppä lisää virtausvastusta
2: Ohuempi läppä lepattaa korkeilla kierroksilla ja lepatuksesta pääsee eroon paksuntamalla läppää.
Summarum: Mikäli vain ohut läppä toimii kannattaa käyttää sitä. Jos ohut läppä ei toimi kannattaa kokeilla toimisiko paksumpi.
10.5.2010 23:21
11.5.2010 3:28
Betaversio kirjoitti:1: Paksumpi läppä lisää virtausvastusta
2: Ohuempi läppä lepattaa korkeilla kierroksilla ja lepatuksesta pääsee eroon paksuntamalla läppää.
15.5.2010 20:02
15.5.2010 20:34
[johan] kirjoitti:mulla on pösö xps s moto nii yhtäkkiä alko pätkii ja välillä booaileen. otin putken irti ja heiluttelin nii eiköhän se katalysaattori siä ollu irti! kannattaako mun vaan rälläköidä auki ja tiputtaa se pois ja pistää takas kiinni?? miten toimii sen jälkeen?
20.5.2010 23:02
TooByAas kirjoitti:Laitan nyt tänne kun ei viitti enää tonne viilaustopiciin laittaa:
Paljonko saisi nostettua huipputehon kierroslukua jos noistaisi pakoaukon asteita 172:sta n. 185:een asteeseen? Huuhteluille paras kierrosluku on siinä 8000rpm:n paikkeilla mutta taidot ja välineet ei riitä niitten viilaamiseen.
Eli siis, paljonko vaikuttaisi jos noistaisi pakoaukon asteita 172:sta 185:een, ja lisäisi leveyttä 3-5%
27.5.2010 3:42
1.6.2010 21:30
1.6.2010 21:35
1.6.2010 21:58
-Zone- kirjoitti:Tarkoitatko, että, kun seos palaa ja työntää mäntää muutamia asteita, palopaine päästettäisiin jo tässä vaiheessa kanavaa pitkin kampikammioon? Kyllähän se pakoaukko yleensä nyt vaan avataan ennen huuhteluita
1.6.2010 22:17
Oli huuhtelut minkälaiset tahansa niin kyllähän se seos varmasti lopulta sinne kannen luokse päätyy, kun mäntä sen sinne pakottaa mennessään kohti yläkuolokohtaa. Kuten tiedätkin, huuhteluvirtauksen pitäisi työntää palokaasut sylinteristä ulos, kuitenkin niin että tapahtusi mahdollisimman vähän puhtaiden ja likaisten kaasujen sekoittumista. Edistäisikö tällainen huuhteluratkaisu tuon tehtävän täyttämistä? Mun mielikuvituksella ei...jt-87 kirjoitti:Kas kun tuo kanava on alapäästään männän läpi kulkeva, eli yläpää saa aueta milloin tahansa. Kanava aukeaa vasta kun mäntä on tarpeeksi alhaalla, eli männän kyljessä oleva reikä osuu kanavan alapään kohdalle
2.6.2010 12:33
Mitäs jos toi takahuuhtelu ois suht iso kokonen ja avattaisiin vasta sitten kun varsinainen seospatsas on saavuttanut kannen (saattas vaatia epäsymmetristä ajotusta aukolle eikä tolla rakenteella sitä saa)? Ja eihän noi tarvitsis edes olla takaseinällä, ne vois olla vaikka sylinterin sivulla ja suuntaus jopa melkein pakoaukkoa kohden ts. alaspäin.Nalle Puch kirjoitti:Edistäisikö tällainen huuhteluratkaisu tuon tehtävän täyttämistä? Mun mielikuvituksella ei...
2.6.2010 15:19
rossipoika kirjoitti:Mun mieleen tulee yks juttu mikä kyllä varmaan romuttaa ton idean käyttämisen. Nimittäin kohtuuttoman suureksi kasvanut kannen (tai miten sen nyt ottaa) puristustilavuus. Myös palorintamalle voi olla aika mielenkiintoinen, jos sielä on kanava auki.
2.6.2010 21:50