Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 23:18

aanii totta. ja muuta virii aatellu et jos tilais saksast big one putken, ja sit nää perus hiilikuituläpät ja vaparin... hintaahan oon laskeskellu et tulis n. 600 euroo yhteensä :o ei kyllä iha semmosii rahoi oo, et jostai täytyy varmaa viilaa pois...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.8.2012 0:02

Jos vaikka jätät big-onen pois ja ostat jotain järkevän hintaista. Ja jos pyttyä oot vaihtamassa, niin miksei suoraan isompaa?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.8.2012 0:17

siis ei toi putki nii paljoo maksa, ja pyttyä en isompaan vaiha sen takia kun asun vähän kauempana kylistä ja kouluunkin on varmaa lähemmäs 20 kilsaa ja joka päivä ajan sen nii kuluttas bensaa enemmä ku laki sallii... haluun vaa mahollisimman paljo tehoo mitä 50 kuutioisesta saa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.8.2012 1:10

Jokapäiväseen ajoon 70cc Airsal on hyvä. Eikä se sen enempää bensaa kuluta, jos on isompi pytty. Kulutus riippuu aivan siittä miten ajaa. Kyllä ite suosittelisin 70cc pyttyä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.8.2012 14:56

Sulla kuluu muutenkin enemmän bensaa kireällä 50cc:llä kuin esim vaikka tolla Airsalin 70cc:llä ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.8.2012 17:02

Jos joku miettiny miksei 70cc pro racelle avarretuilla lohkoilla toimi vakio 50cc pytty niin vaihteilla 1,2,3, toimii ihan hyvin, mutta nelosen puolikaasulla alkaa pätkimään koska seos pyörteilee niin pahoin ? myös 2 numeroo liika kylmä tulppa voi olla osuuressa ilmiöön ? :D

PS:Huiput n.37 km/h gepsiin :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.8.2012 19:46

taino jos kummiski jätän noi kampiakselit sun muut laakerit ja kytkimet nii kestäsköhä vakiokamat sitte sitä top 50cc? ku ei millää jaksais alkaa isompii hommii tekee ja lompakko ei tykkää.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.8.2012 20:17

Kestää. Ite ostasin silti 70cc airsalin, ainoo mitä tarvii vaihtaa on jäykemmät kytkinjouset, eli reilu 10€..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.8.2012 22:17

Komppaan Goggea. Jos haluut tehoa enemmän niin suosiolla se 70cc Airsal. Ja sitten tarkasta se kampura ja laakerit eka, että onko niissä jotain vikaa. Kun sanoit että kuuluu jotain ääntä. Tarkasta kuuluuko se niistä, ja onko välystä. Jos on, niin sitten ei oo mukavaa kun hajoo kohta.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.8.2012 21:40

Mites kun tuon airsalin kanssa tuli kaksi eripaksuista sylinterin paperitiivistettä, niin kumman niistä laitan?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.8.2012 23:12

Mulla tuossa MHR teamin tiiviste satsissa tulee 5 eripaksusta, jokasella saa vähän erilaisen luonteen koneeseen. ohuemmalla on ylhäällä enemmän eloa ja paksummalla taas sitten alhalla enemmän potkua. Ei sillä mitään väliä toimivuuden suhteen ole, ainakaan omien kokemuksien mukaan. :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.8.2012 14:50

rOOnza kirjoitti:siis ei toi putki nii paljoo maksa, ja pyttyä en isompaan vaiha sen takia kun asun vähän kauempana kylistä ja kouluunkin on varmaa lähemmäs 20 kilsaa ja joka päivä ajan sen nii kuluttas bensaa enemmä ku laki sallii... haluun vaa mahollisimman paljo tehoo mitä 50 kuutioisesta saa.

Itellä oli opvoerenilta saatava 75cc tpr viime vuonna käytössä, kulutus laski huomattavasti koska vääntöä löytyi nyt myös alhaalta, niin ei tarvinnut huudattaa läheskään niin paljoa kuin 50cc pytyllä.
Nyt kiinni 80 polini ja tuntuu juuri sopivalta pytyltä mulle 8)
Mitäs putkee suosittelisitte mulle koska haluun enemmän vääntöö alas mutta ylhäälläkin sais olla ees hiukan potkua, toisin kuin kurittomassa vakioputkessa on. Nyt kiinni tg-enox ja tuntuis että ottais kauheen myöhään piikin (tosin laitan tänään parempiin säätöihin jos auttais)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.8.2012 17:02

No noxihan on lähinnä mitoitettu 50cc pytylle, eli ei ihme, jos 80cc pytyllä ei toimi niinkuin "pitää". Ite lähtisin kattomaan jotain vocaa (aika h-e putki) tai scr valikoimaa.. Yasuni r3 voisi olla myös passelihko.. Kannattaa orientoitua valitsemaan alakauttanen putki, ja unohtaa samantien nuo 50cc pytyille suunnitellut (kovin montaa yläkauttasta rööriä ei saa isommille pannuille), jos siitä jotain tehoakin haluaisi.. Ja muutenkin, minkäs kokosta kaasaria, yms hilpettä löytyy?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.8.2012 21:59

Pro racen kun polkasee tulille, niin kierrokset nousee aluks, ja sitte laskoo joskus 5 s päästä. Kiekat myös jää leijumaan > laihalla ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.8.2012 22:09

Kuulostas ennemminkin imuvuodolta.. Eli periaatteessa laihalla :D