Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.9.2012 16:38
Oikein nättiä valusaumaa.
Minkäs takia tuossa on tommone "uloke" keskellä?
14.9.2012 16:47
Ketjut ei pääse tekemään sivuttaisliikettä.
14.9.2012 17:44
Onko kukaan yrittänyt kuristaa ylipitkillä väleillä mopojaan? Tällöinhän kiihtyvyys ja nopeus vois olla, teoriassa ainakin, vakiomopon luokkaa.
14.9.2012 17:55
Ei varmaan kovin käytännöllistä
14.9.2012 18:08
Teorias kusee siinä vaiheessa kun se ei kiihy mihinkään, ja väleistä riippuen jollain vaihteella kulkee kummiskin suht kovaa. Ei se käytännössä kurista. Se nyt on sama meneekö se sen 80km/h 6. vaihteella, vaiko 4. vaihteella.
14.9.2012 20:00
Ajettavuus ihan perseestä sen jälkeen. Kaverila enox ja 11/65 mulla tyhjävakio ja 14/65 ja kiihtyy suht samallailla. Kaverin mopo menee kuulema ~65 gepsiin ja oma noin 62 mutta kaverin mopolla ei voi ajaa ees 60 että huutaa ihan saatanasti omalla voi hyvillä mielin vaikka koko ajan ajaa niin kvaa kun kulkee kunnei se "mihinkään" kierrä. En siis suosittele
14.9.2012 20:26
Siis nyt oli kyse niistä aavikkoväleistä, ei koneen tappajista
14.9.2012 20:58
Liian pitkillä väleillä tulee sama ongelma mikä näillä vakiomopoilla joissa on 11-52 välit. Kiihtyvyys 0-40 kestää yli 20 sek eikä 40 välttämättä edes pääse vastatuulessa, kuudes vaihde on käytännössä turha, koska ei jaksa vetää ylämäkeen kunnolla edes viidennellä vaihteella. Varsinkin ylämäkeen liikkeelle lähtö ja kiihdytys on tuskaa liian pitkillä väleillä, kun ensin saa luistattaa kytkintä 10 sekuntia ja sitten ei meinaa jaksaa millään mennä. Laita mielummin kuria putkeen ja niille vireille sopivat välit. Kieltämättä naurettavia nämä mopot kun pitää selata viisi tai kuusi vaihdetta päästäkseen edes sen 55
(ellei sitten ole virejä enemmän ja sitä mukaan pidemmät välit)
14.9.2012 22:15
Oho katos perkele tullu joku ajatuskatko
Joo muttei sitä liian pitkilläkään oo kiva ajaa, ei kiihy mihkään ja hyytyy joka kumpareeseen.
15.9.2012 10:14
Mut käytännössähän ei raiskaa niinkään konetta ja jos on sellanen "have to do" tilanne ja saatava välein muutettua nopeus alle 65/halutun nopeuden. Sillohan vaa ois ehittävä sopivat välit jotta se ei nyt jaksais kutosella/muilla vaihteilla vetää yliten sen halutun nopeuden. Tää ois mun mielestä helekkarin hyvä mut sinällään hiukan hankalempi toteuttaa ku aavikkoväleillä voipi nelosella paahtaa 70 ja kutosella enään 60, riippuu totaalisesti ihan mitenkä pitkät välit laittaa...
15.9.2012 13:37
Nii tai sit lyöt vaan jotain kuria putkeen, jos ne poliisit pelottaa..
15.9.2012 13:47
Ei polliisit pelota ja ajellaan ilman mitään kuristuksia! Ajattelin vaa että onko joku kokeillut/aikooko joku kokeilla aavikkoväleillä "kuristamista"
15.9.2012 21:56
No samalla lailla siinä tapahtuu kuin nuilla vakiomopoilla missä on 11-52 välit, nyt vain olisi koneessa enemmän tehoa ja välien pitäisi olla pidemmät. Ylämäkeen ei kulje yhtään, mutta alamäessä huilaa sitten kovaa. Ihan naurettavaa alkaa rajoittamaan kulkuja liian pitkillä väleillä, tai väleillä yleensäkään.. Ei liian lyhyitä tai pitkiä välejä vaan sopivat välit kiinni ja sitten kurin avulla säädetään huiput sopiviksi jos ei haluta mopoa kulkemaan liian lujaa.
16.9.2012 1:35
Kokemusta
näistä? Olis pirun hienot mut toi "Derbin alkuperäis lisävaruste" vähä kuumottaa
On ny pienen ajan sisään katkennu kahteen kertaan KMC:n ketjut nii pitäs jokku pikkasen kestävämmät saada. Vai saisko jostain varmasti hyviä valmiiks punasia ketjuja?
18.9.2012 22:25
Mistähän löytäisi jyväskylän halvimmat eturattaat?
Mitä nyt hintoja olen selvitellyt niin
Motonetissä jotai rattaita 6.50
BikeForum 8e
huomenna täytyy kuvalle soitella ja kysyä