30.4.2010 14:06
Sarvi-Perkele kirjoitti:Eihän noissa putkissa mitään torvimaista diffiä ole
Sarvi-Perkele kirjoitti:Huoh. Kyllähän krosseissa on enemmän eksponentiaalia (isompi torvivakio) kuin rr-vehkeissä.
Sarvi-Perkele kirjoitti:samoin kuin se että sun mittaustekniikassa olis parantamisen varaa. Ihan pienenä vihjeenä, nuo mitat kannattaa ottaa joka kohdasta ristikkäin, ja käyttää vaikka niiden keskiarvoa, ihan jo siksikin että monet tehdasputket(kaan) ei oo pyöreitä.
30.4.2010 18:28
rossipoika kirjoitti:Sarvi-Perkele kirjoitti:Eihän noissa putkissa mitään torvimaista diffiä oleSarvi-Perkele kirjoitti:Huoh. Kyllähän krosseissa on enemmän eksponentiaalia (isompi torvivakio) kuin rr-vehkeissä.
Kaksi aika ristiriitaista lausahdusta?
rossipoika kirjoitti:Mistäs sinä luulet tietäväs miten mä oon noi mitat ottanu? Vinkkinä siihen suuntaan, että nuo mitat voi vaikka ottaa ympärysmittana ja supistaa sen jälkeen Piin pois. Silloin tiedetään ainakin millasta putkea putken pitäisi esittää.
1.5.2010 0:01
Sarvi-Perkele kirjoitti:Mutta kun sulla tuntuu olevan joka asiassa meikäläistä paremmat tiedot niin taidanpa omalta osaltani jättää tämän teikäläisen "neuvomisen", ja keskittyä niihin jotka jotain haluaa oppia. Koitahan saada P+ kiertämään yli kymppitonnin, kai ne sen setin viat sullekin jossain vaiheessa selkenee..!
1.5.2010 15:45
3.5.2010 23:55
4.5.2010 1:08
Scotti kirjoitti:Suunnitteilla olis ostaa 73cc Airsali pytty. Vuoden 06 Xracee. tarvisko siihe vaihtaa alakertaan jtn vaiko kestääkö vakio osilla? Ettei menis alakerrast mitää paskaks
6.5.2010 23:50
7.5.2010 3:13
7.5.2010 12:46
-Wales- kirjoitti:Tuli tässä vastaan semmonen ilmiö kun suunittelin uutta putkea MOTAlla, että kun kannen tilavuus kasvaa niin teho siirtyy korkeammille kierroksille.
Onko tämä nyt MOTAn virhe vai onko näin myös oikeasti? Ja jos näin oikeasti käy, niin selittäisikö joku mistä tämä johtuu..?
7.5.2010 22:45
Betaversio kirjoitti:-Wales- kirjoitti:Tuli tässä vastaan semmonen ilmiö kun suunittelin uutta putkea MOTAlla, että kun kannen tilavuus kasvaa niin teho siirtyy korkeammille kierroksille.
Onko tämä nyt MOTAn virhe vai onko näin myös oikeasti? Ja jos näin oikeasti käy, niin selittäisikö joku mistä tämä johtuu..?
Oletko pakolämpöjä seurannu? Tai pakolämpöjen muutosta suhteessa puristussuhteen muutokseen. Jos tämä seuraava teoria pitää paikkaansa...
7.5.2010 23:05
Betaversio kirjoitti:Vastaus on annettu jopa melko suoraan ja jos sitä ei rivien välistä huomaa niin ei ole pakko. Vääntö tais olla mun osalta tässä.
8.5.2010 16:31
A.S kirjoitti:Betaversio kirjoitti:Vastaus on annettu jopa melko suoraan ja jos sitä ei rivien välistä huomaa niin ei ole pakko. Vääntö tais olla mun osalta tässä.
Melko suoraan.. Ihmetyttää kyllä että sarvi ja tämä pro virittäjien salaseuran pitää puhua tällästä " " virittäjäkieltä.
Kertokaa jutut selvemmin ni tarvi turhautua tälläisiin rossipojan tyyliisiin aloittelijoihin.
En tiedä onko ketään muuta harrastelija/ amatööri virittäjää häirinny, mut itellä vetää aina lantun jumii, ku joutuu ottamaa sen vitun Tiittasen kirjan esiin, että saa kaiken selon näistä "PRO" jutuista.
Kiitos ja anteeksi.
rossipoika kirjoitti:Joskus kokeilin heittää tohon männän jossa oli pienempi reikä tolle boostille. Tuntu menevän jopa huonommaks. No kai sitä vois kokeilla männällä missä ei oo sitä reikää ollenkaan. Sittehän sen näkis. Vai mitä ootte mieltä?
9.5.2010 4:38
Höspö kirjoitti:Mitenkäs kun netissä ei tunnu olevan läpistä asiaa, niin onko läppien paksuudella kuinka paljon väliä?
Läppien paksuudesta/materiaalista en oo nähnyt missään virityskäsikirjassa halaistua sanaa eikä siitä mikä hiilariläpän paksuus vastaa suunnilleen yhtä jäykkää lasikuituläppää
9.5.2010 13:17
Höspö kirjoitti:Kiitoksia jos joku jaksaa lukea/vastata
10.5.2010 2:01