Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
12.12.2013 16:45
Täs menee Charmon 50cc pytty lähiaikoina hoonauksee, niin aattelin semmosta kysyä et voinko laittaa siihe pyttyy Italkitin männän ? Ilman mitään ongelmia siis.
22.12.2013 21:16
Mikä kansi kannattaa laittaa 80cc malossin kanssa? Onko väliä onko um vai vm? Entä pitääkö olla laskettu?
22.12.2013 21:30
VM vakio kantta kehuvat parhaaksi malossin kanssa.
23.12.2013 0:12
tiätääkö kukaa et joutuuko mopon rekisteröimään uudelleen rakenteellisen muuttamisen takia jos hommaa usd keulan
23.12.2013 21:32
Moi, aattelin kysyä mikä vois olla gilera smt:ssä vikana ja kerron myös vähän juttuja siitä eli se vietiin huoltoon koska koneesta kuulu nakutusta, noh siellä huollosa se sano että se vaihtaa kokonaan uuden moottorin toisesta moposta siihen, sitten kun sen sai takaisin toimi ihan hyvin yhden päivän seuraavana päivänä rupes ottaa kierroksia itestään ja siellähän oli imukaulan ja kaasarin välinen liitoskumi halki, tilasin uuden imukaulan ja vaihdoin toimi taas hyvin vähän aikaa ennenkun rupes taas kierrokset nousemaan vähän mikä vois olla vikana?
niin ja putki vuotaa mutta tuskin se vaikuttaa.
23.12.2013 21:46
jääkö ne kierrokset korkeelle kun käynnistää/reagoiko yhtään jos käännät kaasua? Imuvuoto tai luisti/neula jumissa jos oot kaasutinta käyttäny auki tms kun oot imukaulaa vaihtanu?
23.12.2013 21:59
Jammu1234432 kirjoitti:jääkö ne kierrokset korkeelle kun käynnistää/reagoiko yhtään jos käännät kaasua? Imuvuoto tai luisti/neula jumissa jos oot kaasutinta käyttäny auki tms kun oot imukaulaa vaihtanu?
Kun käynnistää niin se on normaali sitten rupee hiljalleen nousemaan ja ei reagoi kaasuun ja kaasaria en oo avannu en tiiä mikä on vikana.
23.12.2013 22:28
hmm, no itellä oli just sama homma, ja se korjaantu sillä, et irrotin kaasarin, putsasin huolellisesti ja löin kiinni uusilla imukaulan tiivisteillä. kokeile putsaa kaasari jos auttas
23.12.2013 22:46
Jammu1234432 kirjoitti:hmm, no itellä oli just sama homma, ja se korjaantu sillä, et irrotin kaasarin, putsasin huolellisesti ja löin kiinni uusilla imukaulan tiivisteillä. kokeile putsaa kaasari jos auttas
Täytyy kokeilla kiitos neuvoista !
10.1.2014 17:13
Mietin että kun oon täs nyt kohta ostamas uutta 17,5mm Dellortto PHVA kaasaria ja mopossa on tällä hetkellä kiinni 14mm Dellorto PHVA. Joten tarvitsenko myös isomman imukaulan kun tuon kaasuttimen vaihdan isompaan, käsittääkseni noihin kahteen kaasariin menee sama imukaula, vai olenko väärässä ?
10.1.2014 18:02
Riippuu kuinka iso se vakio imukaula on. Luulis et se on kaasarin kokonen eli 14mm, jolloin siitä isommasta kaasuttimesta ei oo mitään hyötyä koska se kaula kuristaa. Ota irti ja mittaa, jos on kaasutinta pienempi niin se kannattaisi vaihtaa.
21.1.2014 18:58
Pitääkö minarellin koneessa öljypumpussa olla ne viivat kohdakkain ku kaasu on pohjassa vai ihan lepo asennossa?
21.1.2014 22:07
Lepoasennossa
mutta itellä ainakin sillä säädöllä puskee niin maan perkeleesti öljyä putkesta että huhhuh
Joten oon säätäny perstuntumalta siihen kohtaa missä sitä tulee kuitenkin mutta sillee siedettävästi
21.1.2014 22:55
Joo, itelläki tuntuu, että liikaa menee sitä öljyä kaasariin ku putkesta tullee itelläki ulos
ja kiitos vastauksesta.
26.1.2014 11:03
Moro,
Onko yamaha dt50R 2008 mallis alipaineella toimiva bensa hana?