Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.11.2014 22:24
Joo, eiköhän tuo ihan ok pelaa. En usko, että paljoa on eroa tuohon CR85:sen putkeen.
E: Voiks se putki haljeta tai paisua väärästä kohtaa, jos täytän putken vedellä ja laitan pakkaseen? Pitäis saada suoristettua alkukäyrän iso lommo Pro Racesta.. (0,65mm peltiä) sen verran iso lommo, että varmasti vaikuttaa pakokaasun virtausnopeuteen.
17.11.2014 12:18
Tuossa mietin että toimisko vanhanmallin jamaha yz 80cc putki hyvin airsal 70cc ja 19mm kaasarin kanssa hyvin?
17.11.2014 22:39
Veikkaan että ei mitenkään parhaiten.
Riippuu mikä 70cc, mut kaasarin koosta päätellen sportti.
Teho alue noissa rossin putkissa on aina aika ylhäällä.
18.11.2014 20:13
Mikä on paras tehoputki teidän mielestänne 2010 Aeroxiin? Olen miettinyt Leovince ZX:ää tai Stage6 Pro Replicaa. Onko sitten Pro Replicassa se kuri alkukäyrässä vai jossain muualla, kun en viitsisi alkaa putkea avaamaan. Kuulin kaveriltani, että tuossa ZX:ssä ei olisi ollenkaan kuria. Pitääkö paikkaansa? Ja mites sitten noi huiput jos kuria ei ole olleenkaan. Pitäs saada huiput alle verorajan. Onko niin että jos prikan laittaa takaisin, niin moottori alkaa huutamaan tms.? Roksissahan on tällä hetkenä ainoana virinä prikka pois.
18.11.2014 23:21
No tuota noin, itsehän suosittelen lämpimästi tuota replicaa ja kuri on alkukäyrässä joka lähtee kyllä ko vähä vinkua näyttää sille.
Sitte jos laitat teharin niin joudut laittaan ainaki: Isomman suuttimen, vaihtamaan variin jousia ja rullia. Nämä siis minimissään.
Mutta jos haluat pysyä alle verorajan niin en suosittele, koska ei sitä saa toimiin kunnolla sillee et on tehari ja esim laitat prikan variin, eikä se tee hyvää koneellekkaan.
Eli siis tuki tuon prikka pois homman lisäksi putkesta hukkaputki.
Ja jos vaatii niin vähä isompi suutin.
Pitäs mennä n.60
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 18.11.2014 23:42, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
19.11.2014 16:14
Entä sitten jos pitää sen kurin teharissa ja prikka pois? Pitääkö silloin suutinta tai variaattorin säätöjä vaihtaa? Olettaisin, kun variaattorin säätöjä vaihtaa teharista saisi tehoja enemmän irti, mutta suuttimesta en tiedä.
Viimeksi muokannut ZyriC päivämäärä 19.11.2014 16:22, muokattu yhteensä 1 kerran
19.11.2014 16:22
Jos aiot pitää kurin teharissa niin en ymmärrä miksi edes oot vaihtamassa teharia?
19.11.2014 16:24
Nyt vakioputken äänet on niin hiljaset, että ei edes rullaluistelijat kuule väistää
tarkotus olis siis saaha ns. "miehekkäämmät" äänet tuon ompelukoneen sijaan.
19.11.2014 16:27
Eriytäin todennäköstä että ainaki kaasaria täytyy säätää, ja kurillinen tehari on mahdollisesti huonompi kun vakioputki. Poista kurit vakioputkesta ja hio prikka sellaseks että menee n.60, parempi koneelle ja vääntöä sekä kiihtyvyyttä tulee lisää.
19.11.2014 16:29
Suosittelen ensin vaihtamaan vakioputsarin vaikka pipercrossiin niin voin luvata, että saat jo sen verran "miehekkäämmät" äänet, ettei putkea tarvitse enää vaihtaa ja tulee paljon halvemmaksikin
näin ainakin omassa hondassa joskus aikanaan kun sen vielä omistin. Kaupan päällehän saat todennäköisesti vähän paremman kiihtyvyyden, kunhan kaasarin säätää kunnolla uudelle putsarille sopivaksi.
19.11.2014 20:45
Tuon pipercrossin kanssa saa olla kokoajan sitte öljyämässä sitä. Se on hyvä muistaa jos semmosen laittaapi.
19.11.2014 20:49
Kerran kuussa riittää kun tiellä ajelee ja skootterissahan putsari on vieläpä niin helpossa paikassa ettei pesu tuota suurtakaan vaivaa.
19.11.2014 21:14
Riippuu skootterista, ite en ainakaan jaksais aeroxin putsaria vähän väliä pestä
Mutta eihän tuo kerran kuussa kuulosta pahalle.
19.11.2014 21:19
Pakko kyllä myöntää etten tiiä missä roksin putsari on, mutta kaikissa skoottereissa mitä oon nähny, se on siinä varikopan yläpuolella että sen perusteella veikkasin. OT päättyy
19.11.2014 21:23
Jepjep arvelinki juuri näin
Eli roksissa se EI nimenomaan ole siinä varikopan päällä vaan vasemmalla etualakatteen alla/ sivulla.
Vink vink lukase minun topicci niin tiiät