Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 11:21

Kyllä sillä hyvin voi ajaa niin kauan kun vaan menee. Kyllähän sen sitte tuntee millon puritukset menee, ei kulje yms.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 12:23

Välil kyl tuntuu et meinaa veto loppua.. ja arrowin kanssa jos ajaa vaikka 6 vaihteella tai ajo vaikka 4 nii eise lähe mihinkään ennenku kierroksia reilu 9000:o

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 12:52

Jos puristukset on tuntunu vähenevän, eikä meinaa vetoo löytyy niin se on sen merkki että mäntä kaipaa vaihtoa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 15:01

Pitäs tossa ensiviikon aikana tulla postista airsal 70cc ja italkitin kytkinjouset tuohon mh:seen.
Kaasarina dellorto phbg 19mm BS, pääsuutin 110, neula W7 ja sokka alimmassa.
Onkos nuo säädöt yhtään lähellä toimivaa? Pitäisikö hommata W6 neula/isompaa pääsuutinta?
Palikoita tossa oli uusi läppärunko, athena tai yms., ja malossin 21mm imukurkku.

Ja joo tiedän säädöt on pyöräkohtaset, mutta sen vertaa tarttis optimia saada ettei eka startti ihan laihalta naukase :)

Ja käsittääkseni 70cc airsalin kanssa ei tarvinnut lohkoja avartaa? Ja täälläpäin ei ketään sen tasosta virittää edes ole ketä osaisi tehdä. :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 15:29

Eli siis voisiku joku valaista?

Ongelma on siis että olisi tarkotus ostaa 50cc barikittiin uus mäntä.(mopo Derbi Senda 04)

Tällähetkellä siis kiinni 1-m-renkainen

Uudet airsalin/barikitin männät ovat niin tyyriitä joten mahtaisikohan ns.tarvike mäntä( 2 m-renkainen) käydä tuohon pyttyyn.

Kiitos etukäteen !

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 17:09

Jos on samanlainen niin miks ei, tuskin keltään kokemusta löytyy joten kokeilemalla pitäs mennä.

Miiggz, koita nykysellä suuttimella vaan, ei se alupytty kuole jos sen käynnistät ja käyki laihalla. Jos laihalla käy niinsäädä vähän paremmaks, sitte sisäänajokäynti ja säätää kunnolla.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 18:06

Airsalit on täys paskoi, Jos haluu jotai hyvii viripyttyi, MHR 80 hyvä, MK prorace hyvä, Barakit hyvä. Mut oikeesti airsalinkans ei tee yhtää mitää!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 19:57

Siinä oli taas haista-vittu kommentin aatelia..

Edelleen ei tarvitse vastata jos vain sanoo että "kokeile"

Kaipaan kunnon vastausta jne tiätävältä henkilöltä kiitos :idea:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 22:10

entiiä liittyykö tää nyt mitenkää tähän keskusteluun ylempänä :D . mutta jos ostan top performance 50cc pannun, nii ostaks mä samal top:in sen halvemman kampuran (125 euroo) vai kalliimman (149 euroo)? ja c3 viel messii, ja tottakai top:in kytkinlevyt+jouset. toimisko noilla?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 22:43

ProRaCc70 kirjoitti:Airsalit on täys paskoi, Jos haluu jotai hyvii viripyttyi, MHR 80 hyvä, MK prorace hyvä, Barakit hyvä. Mut oikeesti airsalinkans ei tee yhtää mitää!


Sanoo tehariderbijonne? :lol: Voisit perustella väitteesi vähän laajemmin? Ja petella edes noitten pyttyvalmistajien tuotenimikkeet. Ja miksi tehdä suomeen midrace tai prorace tasoista vehjettä, jos menopeli on kuitenkin päivittäiskäytössä.
Ensinnäkin airsali on hyvä pytty, siitä ei vaan ole revitty samoja tehoja mitä esim. noista mk:n pytyistä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 22:51

Niinpä. Päivittäiseen ajoon perus 70cc Airsal on hyvä, kun halutaan halvalla enemmän potkua ja nopeutta kun perus teharivireillä. Airsal on kumminki halpa ja yleinen, niin siihen saa myös varaosia. Ja jos viila pysyy hanskassa niin saahan siitä tehoakin varmasti helpolla.

Mid-Racessa ja High-Endissä on ne ongelmat, kun ei ole enää järkeviä päivittäiseen ajoon ja kunnon setuppi maksaa ihan vitusti jollekkin perus mopopojalle.
rOOnza kirjoitti:entiiä liittyykö tää nyt mitenkää tähän keskusteluun ylempänä :D . mutta jos ostan top performance 50cc pannun, nii ostaks mä samal top:in sen halvemman kampuran (125 euroo) vai kalliimman (149 euroo)? ja c3 viel messii, ja tottakai top:in kytkinlevyt+jouset. toimisko noilla?

Mikähän Top:in 50cc kyseessä?

Ja Miko-J, uskon että todennäkösyys löytää täältä joku henkilö, jolla on kokemusta meneekö barikittiin 2 renkainen tarvikemäntä on helvetin pieni. Sen takia sanoisin että osta siihen tarkotettu mäntä, tai sitten vaan lähet kokeilee. En usko että täältä löytyy tyyppiä jolla on kokemusta tosta asiasta.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 23:01

http://www.blackbikeshop.com/products/t ... arelli-am6 tuommone pytty. cpi:stäni kuuluu vähän ylimääräisiä ääniä, varmaan laakerit huonos hapes tai sit joku kampiakselis? niiku jos ne vaihan nii aattelin sit samal vähä uutta pyddyy :D pittää ny kerää vähä fyrkkaa ennen remppaa, jos semmone nyt toteutuu...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 23:05

Kyllähän tolle riittää ihan perus kampura.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 23:11

nii varmaa riittääki. mut haluun varman päälle, ei oo meinaa mitää maailman kestävintä kamaa noissa sepoissa :D ja ku sielt koneest tulee sellast ilkeen kuullost rohinaa ja kilinää, nii senki takii vähä kattoo jos vaihtais.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 23:13

Niin niin, mutta meinasin ettei tolle mitään ihmekampuroita tarvii ostaa, että perus tarvikekampura kestää kyllä hyvin.