Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.5.2013 23:34
tietopankista löytyy
http://www.motot.net/wiki/Honda_Montesa_50cctuli mietittyä tossa että mitä eroa on minarellissa ikkunallisella ja ei-ikkunallisella männällä,ainakin prox ja italkit tekevät ikkunallisia ja esim step2 ei-ikkunallisia mäntiä?
18.5.2013 1:25
Onko am6 yleensä lohkojen välissä tiiviste vai voiko kasata pelkällä massalla?
Ei mitään muistikuvaa oliko purkaessa tiiviste vai ei.
JOku tiivistesatsi oli kotona mutta sielä ei ole tiivistettä lohkojen väliin?
18.5.2013 9:52
Ei ole tiivistettä.
18.5.2013 18:08
mitähän koneesta ois voinu mennä ku kesken ajon alko tärisee
18.5.2013 20:51
Tod.näk kampiakselin laakerit.
Mutta katso ensin, että kaikki pultit on kunnolla kiinni yms.
18.5.2013 21:35
joo katoin kyllä nii ei ollu mikää pultti löysällä. magneetossa tuntuu pieni sivuttaisvälys ja kuuluu pieni kolina kun pyörittelee sitä eli onko just ne laakerit menny?
19.5.2013 11:49
montakos desiä tota loota öljyä tonne vaihteistoon pistetäään ?
19.5.2013 11:51
8.2dl mutta 8dl on varmaan sopiva kun siellä on kuitenkin aina vähän sitä vanhaa öljyä.
19.5.2013 12:36
Elikkäs kun katsoin öljypumpulle menevää vaijeria niin se ei liikkunut kaasusta. sitten avasin öljypumpun kopan ja huomasin että vaijeri on katkennut. mopo ei ole kuitenkaan vielä leiponut eli onko tuo öljypumppu nyt sellaisessa asenossa että se syöttää koko ajan öljyä vai olisiko mahdollista että vaijeri olisi katkennut juuri äskettäin.
http://imageshack.us/photo/my-images/27/cam00209o.jpg/
19.5.2013 13:28
Juu, se syöttää sen verran öljyä kuin tyhjäkäynnillä tarvitsee. Älä ihmeessä ennen enää aja kuin olet vaijjerin uusinut.
19.5.2013 18:04
Nyt kun pitäis saada kone kasaan niin on ongelmia laatikon kanssa.
Se on kasatta räjäytyskuvien mukaan oikein, tarkistettu aika monta kertaa. Kaikki prikat on oikealla paikalla.
Ekalla kasaus kerralla vetoaksila ei pyörinyt enää ollenkaan kun lohkot painoi kiinni eikä vaihdetta saanut vaihdettua mihinkään suuntaan.
Avasin ja rupesin tutkimaan muuta vikaa ei löytynyt kuin että vaihdeakselin päästä puuttu prikka.
Saako vaihdetta vaihdettua kun vain pelkkä vaihteisto on kiinni kytkinlohkossa?
Nyt mikään vaihde ei mene päälle eikä vetoakseli pyöri kuin vähän edestakaisin.
Missä vika?
19.5.2013 20:56
No aika vaikea testailla niin, laita aina lohkot yhteen ja silloin testaa.
Vaihelootassa pitäisi olla yhteensä 5 prikkaa.
Eli:
-Vetoakseli, Prikka päällä ja alla
-Vaihdeakseli, Prikka päällä ja alla
-Vaihderumpu, Prikka Päällä. (muista laittaa jousi ja kuula vaihderummun alle)
19.5.2013 21:14
Mun koneesta on nyt eilisestä lähtien kuulunu sellasta tausta sirinää/hankaus ääntä aina kun päästää kaasun pois.
Eli kun annan välikaasuja tai ajan tasakaasua ja päästän kaasun pois kuuluu 0,5-1 sekunnin ajan sellanen sirinä ja sitten se loppuu. Saattaa olla että moottorin oma ääni peittää sirinän äänen sillon kun ajaa normaalisti niin sitä ei kuule.
Mikä voisi siis olla vikana?? tässä kauhistelen jos on jokin laakeri mennyt koneen sisältä... Ei huvittais rupee konetta availemaan viellä kun niin kauniit kelit ajoon D:
Hassua tässä on vähän se kun eilen huomasin äänen vasta sen jälkeen kun kaaduin vähän. Ei mikään raju, pieni kömmähdys mutta ei kai laakeri yht äkkiä siitä voi rikki paukahtaa?
19.5.2013 22:41
olisko pakoputki hellällä tai joku mutteri löysällä? Itellä kuukuu luu samanlainen ääni kun on putki löysällä
19.5.2013 22:54
Oon yrittäny kattoo että täriseekö putki, kiksi tai jotain pultteja sun muuta. Pitää nyt viellä ettiä jos olis joku löysällä.