Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.7.2012 5:45

Tottakai se pysyy ihan yhtälailla, kunhan ei viilaa sitä putken kiinnityskohtaa vaan pakoaukkoa ja -kanavaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.7.2012 23:24

TooByAas kirjoitti:70cc:nkin kanssa saa avarrella lohkoja, ainakin minarellissa.

Ei muuten pelaa tuo sun linkki..

Edit: Tuhannes viesti! :D


Hassu juttu, että 80cc teamin malossin kanssa ei tartte lohkoihin koskea, portaattomat vakiona...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.7.2012 0:59

joo mutta malossin pytystä ei irtookkaan muttakun se max 22 hp ja malossin huutelut on aivan säälitävän piänet. Ei tosin tarvi avartaa sen takia, mutta aina se muutama ylimääränen hevonenki on plussaa :D

Kaverin apriliaan laitettiin mvt premium kisasähköt> Ei toiminu. Vauhtis painaa 254 g ja aivan liian kevyt mid-raceluokan vireille. En tiiä mikä niis sitte oikeen sekos, mutta ensin toimi aivan normaalisti mutta sitte ne rupes rajottaan??sytytystä ei pysty säätämään ja koska niin kevyt, niin yritti pyörittää konetta väärinpäin ja burnaski hetken aikaa takaperin ? :lol:

ja joo tierän jotta ne sähköt voi myös pyörii toiseen suuntaan mutta ajotusmerkit ja pyörimis suunta oli selkeesti merkityt ja kohillaan. Myös käynnistyspoljin potkaasi tosi lujaa takaasi? olisko ollu vaan myöhäsellä ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.7.2012 1:20

Se poljin ei potki takasin kun potkasee oikein. Ja eikai se vauhtis nyt voi liian kevyt olla? Eihän siitä liian kevyestä pitäs olla muuta haittaa kun olemattomat alaväännöt? Eli siis kokoajan pyörii kone väärin päin, vai vaan sen jälkeen kun ne "sekos". Ettei nyt kummiskin virta kulkis väärinpäin tmv?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.7.2012 14:31

Voivoi.. Teillä oli yksinkertaisesti sen säädöt aivan päin persettä :)

Miten sitä ei voi siis säätää?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.7.2012 15:02

Tartteeko kytkintä mitenkään vahvistella jos laittaa ton airsalin 70cc minarelliin ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.7.2012 15:10

Jäykemmät kytkinjouset ovat silloin tarpeen,, multa löytyisi italkitin kys. jouset avaamattomassa paketissa jos kiinnosttaa..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.7.2012 15:26

miksuhh kirjoitti:Jäykemmät kytkinjouset ovat silloin tarpeen,, multa löytyisi italkitin kys. jouset avaamattomassa paketissa jos kiinnosttaa..

luistaako se jos en vaihda niitä ? voiko sillä ajaa kunnolla jossen vaihda ? ja paljo pyytäisit niist =D ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.7.2012 15:53

Luultavasti luistaa, parempi ne on laittaa. Ei se tee hyvää kytkimelle jos luistaa. Jousetkaan kun ei maksa kun joku 10-15€.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.7.2012 10:44

Samalla sitten öljyt ja jäähytysnesteet menevät vaihtoon, koska joutuu kytkinkopan avaamaan. ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.7.2012 11:58

Niin. Toki jos ne ovat vastavaihdetut tai on pihi omistaja niin voi vanhatki takas tunkea, mutta uudet aina parempi.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.7.2012 15:45

Juu, eli osaakos kukaan neuvoa katsokaas kun ositin barikitin sylinterisarjan ja asennettuani ne, huomasin että putken alkukäyrä on liian pieni pyttyyn (eli on ihan pirun väljä ja heiluu ihan sikana siinä pytyn suussa).
Joten osaako kunkaan neuvoa onko olemassa mitää tiivistemassaa siihen väliin tai pitääkö tehdä jonkinlainen holkki vai mitä? :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.7.2012 19:22

Ylensä isomman pytyn mukana tulee holkki jolla saa putken tiiviisti kiinni pyttyyn. Eli ei muutakun sopivan paksusta putkea etsimään ja hitsailemaan kiinni (oma holkki tais löytyä vanhasta tunkin vivusta :lol: )

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.7.2012 23:58

TooByAas kirjoitti:Voivoi.. Teillä oli yksinkertaisesti sen säädöt aivan päin persettä :)

Miten sitä ei voi siis säätää?

jos käännät staattoria suuntaan tai toiseen ei mitään vaikutusta, pohjalevy oli oikees kohtaa silä sitä ei saa väärinpäin, MUTTA vakiosytytyksen jäljiltä oli palaminen tapahtunu joku 1mm enne yläkuolokohtaa joten ajoootettihin se siihen, ja toimi täyrellisesti ennekuin se sammutettiin 2kertaa jonka jälkeen alko tekeen tota eli rajottaan kierroksia ja potkasemaan poljinta takas 8o

Ja turha sanoo jotta käyttöohjeista olis apua, sillä ne oli täysin ranskaksi ja googlen kääntäjää apuna käyttäen ei liikoja tuloksi saatu aikaan niitte luvussa :roll: johrot verettiin perstutumalta, valot ja kaikki töötit sun muut toimi paitsi se tärkein eli sytytys :lol:

veikaan jotta jos laitettas sytty 2 mm ennen yläkuolokohtaa, niin sitte alkais toimimaan :D tai sitte ei, no ei se onneks mun persettä raavi

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.8.2012 9:52

Nyt on 70 airsalilla ajettu kohta 5000km, versio jossa yksimännänrengas. Jossaun oli että eka mäntä kannattaa vaihtaa siinä 5000kohalla ja laittaa mieluusti kaksmännänrenkanen mäntä sisään. Mitäs sanotte vaihanko männän vai ajanko loppuun asti?:D