11.4.2010 11:34
haukka.. kirjoitti:Morjees!
En oikeen keksin viksumpaa aluetta kysyy tätä, mut asiaan:
Eristetäänkö 4t moottoreissa putkia tehollisista syistä vai aivan jostain muista. Mulle nyt ei tuu mielee ku et lämmöt nousee putkes ja ehkä siinä sivussa virtausnopeudetkin, vai onko tää pelkästään rossimiesten juttuja ettei housut pala putkeen ?
Sit toinen juttu, ei oo mitää käsitystä mitä nois crossivehkeis (4t) toi powerbomb alkukäyrä auttaa? Kun niitä kuitenkin valmistetaan ja käytetään nii ei ne nyt ihan turhii voi olla kuitenkaan.
Kiitos ja anteeksi
11.4.2010 11:43
11.4.2010 12:33
12.4.2010 13:40
12.4.2010 16:21
12.4.2010 16:38
haukka.. kirjoitti:uuen vai vanhanmallin vauhtipyörä ja pohjalevy?`Jos um, nii en yhtään ihmttele. Um ja vm pyöris kiilaura eri kohis. Ja sit toinen on se ensiöpuola,onko toimiva kun ennakon pitäs lisääntyä jossakin kohtaan silleen, ainaki joku siitä täällä foorumilla jauhoi.
Koklaa isommal kaasaril, jos se vaik sit ahistas :O
12.4.2010 16:46
rossipoika kirjoitti:Miksi pevukan koneesta ei tunnu saavan kierroksia ulos 50cc kattilalla? Eli tossa sykköstä oon viritelly ja kanavat ovat luokkaa ISOT, putkia on paria eri pituista ja mäntäänkin porailtu reikiä renkaan lepatuksen estämiseski (tuntui ainakin aluksi auttavan jonkun verran). Mutta kun ei kierrä, ei edes pienillä vaihteilla niin paljon kuin laskut ynms. antaisi olettaa. Voiko 18mm kaasari olla jotenkin este? Tai aiheuttaako case reed-virityksessä kasvanut kampikammion tilavuus kiertämättömyyden? Entäs miten noi sähköt...
12.4.2010 21:10
26.4.2010 23:02
27.4.2010 21:01
rossipoika kirjoitti:Putkien pituus on 700mm pintaan, vaihtelee vähän suuntaan ja toiseen (sitä huonommalta tuntuu mitä lyhyemmän tekee).
27.4.2010 21:26
Sarvi-Perkele kirjoitti:rossipoika kirjoitti:Putkien pituus on 700mm pintaan, vaihtelee vähän suuntaan ja toiseen (sitä huonommalta tuntuu mitä lyhyemmän tekee).
Koitappa muuttaa sitä putkensuunnittelufilosofiaa ihan toiseen suuntaan. Tee setti aikalailla erilaisia putkia. Ja käytä siihen BlairExhaustia.
Mun veikkaus on että lyhennät putkea, käytät kohtuullisen suurta torvivakiota, ja teet aika paksun putken niin jotain tapahtuu. Jos ei tapahdu niin suurenna torvivakiota edelleen, ja ohenna putkea.
Eikä toi 18 millin kassu mikään viimesen iso toisaalta ole. Ja jos männässä on 2-rengasta, niin dumppaa se toinen.
Ja jos puhutaan läppäkoneesta, niin pidä huoli että läpät on koville kiekoille tarpeeksi jäykät.
27.4.2010 21:47
rossipoika kirjoitti:Niin sen verran tosta mun putkifilosofiasta, että parhaat tulokset tuntuu tulevan kun diffuuserin imuvaikutus sylinterissä alkaa vasta sitten kun virtaussuunta huuhtelukanavissa on sylinteriin päin.
rossipoika kirjoitti:Noi Blairin kaavat ovat hmm.. hieman epämiellyttävät.
28.4.2010 10:59
Sarvi-Perkele kirjoitti:Ei nuo sun putket välttämätt näytä kauheesti mainitsemasi suunnittelufilosofian mukaiselta. Mitäs diffille tapahtuu jos teet paksun putken ja ison torvivakion, kuten ehdotin? No, käytännössä syntyy pitkä alkukäyrä ja aika jyrkkä ja lyhyt diffi, joka tuottaa juuri mainitsemasi vaikutuksen.
Sarvi-Perkele kirjoitti: Meinaatko että sun omat kaavat on merkittävästi paremmat jos vedät puhtaasti hatusta jonkun kertoimen perustuen kampikammion tilavuudelle?
28.4.2010 11:37
rossipoika kirjoitti:No sielä mun kaavassa ei kyllä mitään varsinaista kerrointa ole ollenkaan… Ja eikös nimenomaan ne Blairin mitat ole ”hatusta” vedettyjä kertoimia?
28.4.2010 16:00
Mistäs moinen yleistys? Ei vaan oo mulla tullu vastaan yhtään derbin putkea missä ois torvivakio yli 1. Taitaa olla niissä joissain kalliimmissa hienouksissaBetaversio kirjoitti:Ja sitten on vielä se torvivakio. Sekin on pikkukoneissa melkosen suuri (jos ajattelee jotain derbinputkulaa),