Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.5.2016 21:47
Elikkäs veli sai vaihosa liejun jossa kytkintappi tullut lohkosta läpi ja vuotaa öljyä. Tämähän menis lohkoo vaihtamalla mutta se että onko siellä jottain vääntynykki kun välillä junttaa kiksin jumiin ja esim kytkinpohjaan ja magneettoa vääräänsuuntaan kiekka ja taas pyörii kiksistä. Kytkintä painettaessa tää lohkennut palanen painuu "paikoilleen" ja jos kytkimeen ei koskekaan on se palanen koholla.
Oisko kytkintappi vääntynyt vaiko joku muu?
ex omistaja koittanut kemiskillä ja muulla korjata kun kauhea kökkö oli irtonaisen palasen päällä..
25.5.2016 21:01
Voiko joku kertoa että mitä on vikana moottorissani kun vaihettiin tiivisteet ja samalla pestiin moottorin lohkot polttoaineella ja sen jälkeen kun kasasin koneen nii vaihteet oli aivan saaterin jäykät
12.6.2016 14:19
Kummasta kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun kierrokset jää leijumaan kaasua painaessa, tyhjäkäyntiä käy tasaisesti. Suuttimesta (78) Metrakitin putken kanssa vai Mg puolen stefasta? Mg puolen stefa vaihdettu konerempan yhteydessä. Ennen remonttia en tiedä onko ollut samaa vikaa, koska mopo tuli mulle konevikaisena.
12.6.2016 21:23
Mikä on vikana, kun kytkinkahvaa puristaa, kytkin ei liiku eikä toimi ollenkaan? Kytkinkahva on löysä, vaikka vaijeri on kiinni. Kytkin ei irrota ollenkaan? Juuri kasattiin kytkin, kun viilattiin kytkinkruunusta hakkaumat pois. Olisin kiitollinen nopeista vastauksista, sillä tiistaina saan kortin
14.6.2016 17:33
Löysinkin itse vastauksen itselleni, säädin painelevyn ruuvia sisäänpäin ja kytkin rupesi toimimaan
17.6.2016 0:45
EetuMl kirjoitti:Voiko joku kertoa että mitä on vikana moottorissani kun vaihettiin tiivisteet ja samalla pestiin moottorin lohkot polttoaineella ja sen jälkeen kun kasasin koneen nii vaihteet oli aivan saaterin jäykät
Olet jo varmaankin löytänyt ratkaisun ongelmaan, mutta saattaa tämä jotakuta muuta sitten auttaa. Mulla oli ihan sama ongelma kun laittoi lohkot kasaan eli vaihteet ei meinannu vaihtua oikein millään lohkojen kiristämisen jälkeen. Tuli sitten selattua räjäytyskuvia ja selvisi, että oli yksi todella ohut prikka väärässä kohdassa. Prikan paikkaa vaihtamalla vaihteisto toimi taas normaalisti. Kannattaa tarkistaa jokaisen pienenkin osan olevan oikeassa paikassa. Nämä prikkojen paikat saattavat vaihdella vähän koneen vuosimallin mukaan, joten kannattaa olla tarkkana.
Jos räjäytyskuvia etsii niin esimerkiksi easyparts.nl sivustolta löytyy niitä mallikohtaisesti.
17.6.2016 13:16
Parhaat räjäytyskuvat saa, kun purkaessa ottaa kuvia. Paljon. Filmikameroiden aikana se olisi ollut liki järjenköyhää, mykyään hyvinkin järkevää.
18.6.2016 15:30
vielä tännekkin kun en ole varma mistä kysyä... mutta tosiaan ostin airsalin 50cc sylkkäsarjan ja pakoaukko on hiukan suurempi kuin vakiosylinterissä. Miten saan vakioputken paikalleen? tai onko jotai tehoputkia jotka sujahtaa mukavasti paikalleen?
18.6.2016 15:58
Saako lohkot erilleen pelkästään magneeton puolen purkamisella?
18.6.2016 22:24
Jos lohkot haluat avata, niin en itse ainakaan näe mitään syytä miksi jättäisi kytkimen puolen purkamatta. Kytkimen puolen purkaminen on kuitenkin nopea ja helppo homma. Kai se on mahdollista avata ilman kytkimen puolen purkamista (?), mutta uudelleen kasaaminen on luultavasti paljon helpompaa kun kytkimen puolen on purkanut myös.
NäsäriRacing kirjoitti:vielä tännekkin kun en ole varma mistä kysyä... mutta tosiaan ostin airsalin 50cc sylkkäsarjan ja pakoaukko on hiukan suurempi kuin vakiosylinterissä. Miten saan vakioputken paikalleen? tai onko jotai tehoputkia jotka sujahtaa mukavasti paikalleen?
Voitko mitata airsalin pakoaukon koon ja vakioputken liitännän koon?
19.6.2016 14:25
mittaat ne ja etit / teet putken pätkän jonka ulkohalk. on sama kun airsalissa ja sisähalkaisija sama kuin nykyisen putkesi ulkohalkaisija.
Minulla sama homma oli joskus kolmisen vuotta sitte, tehtiin pätkä putken päälle, mitä tiukempi sen parempi (oman sai vasaralla naputella kiinni) ja sit vaa tyrkkäät putken airsalii ja vetoo
25.6.2016 13:16
Meneekö kaikkiin am6 koneisiin sama kytkinvaijeri. Hemmiin tarvii kytkinvaijerin ja stormilra sellaista ei saa, joten menisikö esim detsin kutkinvaijeri?
25.6.2016 15:02
Luulisi, eihän siellä tarvitse olla kuin kytkinakselin tappiin menevä vaijerin nippa, imukaulanluona olevaan kiinnikkeesee ja kytkinkahvaan oikean kokoinen nippa.
Etsi vain suht saman mittaista vaijeria niin kuoreltaan kun vaijeriltaanki, ettei se oo liian lyhyt tai tekee kauheita mutkia ympäriä mopoa. (tuskin kauheita eroja munaralli mopoissa keskenää) JA tosiaaan se kahvan nipan koko saattaa ilmeisesti kanssa vaihdella mutta yleisesti kyllä jokanen menee paikallee, enemmän tai vähemmän väljinä
27.6.2016 23:42
Ostin uuden pytyn ja männän (mikälie kiinan pytty setti) ja haluaisin tietää onko niissä männänrenkaitten välys sopiva valmiina. Mikä tähän koneeseen on sopiva välys yleensäkkään?
Ehkä vähän turha kysymys mutta en haluaisi että se heti leipoo ainakaan liian tiukan välyksen takia.
1.7.2016 13:45
Mulla lähti jotenkin ihmeellisesti mopon jalan jousi irti ajossa ja en huomannut sitä heti, ja kun käännyin jalka otti maahan kiinni ja kiinnike taittui ja repesi hieman rungostaa ja nyt ei pysy enää pystyssä jalalla kun jalka taittuu liian eteen.
Oisko mitään mahollisuutta laittaa jalkaa johonkin toiseen kohtaan tai jotain ettei tarviis hitsata?