Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasuttimet

17.5.2013 17:13

Entä mitä käy jos kohokammion tukkii jollain ettei vuoda ? :D

Re: Kaasuttimet

17.5.2013 17:20

Ei sitä kannata tukkia jos siellä joku vika on, saattaa ruveta muuten oireilemaan mm. tukehtumalla bensaan kun ne ei pääse sieltä pois.

Re: Kaasuttimet

17.5.2013 17:29

En kyllä ainakaan itse viiti kaasaria purkaa :/

Re: Kaasuttimet

17.5.2013 22:49

mun kaveri sano et ei pysty ajaa jos koho jumissa ja mulle toimii toi ajo hyvin

Re: Kaasuttimet

18.5.2013 15:14

onko kellään kokemuksia narakun black edition (21mm) kaasuttimista?

ajattelin sellaisen kaasarin hommata sitten keskikesällä 70cc airsalin kaveriks (kuhan löydän jostai halvalla käytettynä sellaisen :D )

Re: Kaasuttimet

21.5.2013 0:04

Narakun osilla on hieman kiinalaistyyppinen maine, laadunvaihtelua esiintyy yleisesti ottaen jonkin verran joten harkitsisin mielummin vaikkapa käytettyä Dellortoa. Käytetyt kaasarit eivät yleisesti mitenkään mahdottomasti maksa ja jos 21mm kaasareita ei myynnissä näy, riittää Airsalille myös 19mm kaasari ainakin jos et sen suurempia viilailuja aio harrastaa.

Re: Kaasuttimet

21.5.2013 18:13

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Narakun osilla on hieman kiinalaistyyppinen maine, laadunvaihtelua esiintyy yleisesti ottaen jonkin verran joten harkitsisin mielummin vaikkapa käytettyä Dellortoa. Käytetyt kaasarit eivät yleisesti mitenkään mahdottomasti maksa ja jos 21mm kaasareita ei myynnissä näy, riittää Airsalille myös 19mm kaasari ainakin jos et sen suurempia viilailuja aio harrastaa.

kiitos! :)

ostan varmaankin tuommosen 21mm 'lorton. uutena maksaa vajaa 60 ekee (sparewheelilla), et ei mikään paha hinta.

kuitenkin kun aion viilailla pyttyä aika paljonkin, niin eipä jää kaasari liian pieneks.

Re: Kaasuttimet

26.5.2013 12:27

Kertokaas joku mistä sais järkevään hintaan PHBG:n vaijeriryypyn ohjaustankoon. En oo ite löytäny muuta ku tommosta tappimallia viiteenkymppiin.

Re: Kaasuttimet

26.5.2013 15:37

Tähän kaipaisin edelleen vastausta. Onko mahdollista että letkusta valuu koneen sammuttamisen jälkeen vielä öljyä kaasariin, jonka takia sitä valuu putsarin liitoksesta ja tämän takia myös savuttaa runsaasti kun käynnistää, mutta kun on ajanut vähän aikaa niin savutus lakkaa?

Mikksu kirjoitti:Mistä voisi johtua, kun fantic vuotaa öljyä kaasarin ja ilmaputsarin kumikurkun välistä. Otin kumikurkun pois ja sinne oli kertynyt öljyä melko lailla. Kaasarina muistaakseni PHBN ja tuorevoitelu on käytössä. Varsinkin kylmänä savuttaa kone reilusti, ja myös haistaa että öljyä on mukana melko reippaasti. Eikö se kuitenkin oikeissa säädöissä ole, kun öljypumpun rungon ja sen kääntyvän osan viivat on kohdakkain, kun kaasua ei väännä?

Re: Kaasuttimet

28.5.2013 22:04

Millasia noi motoforce kaasarit on ku huokuttas vähä tälläne..? http://www.maxiscoot.com/carburateur-de ... ouple.html

Re: Kaasuttimet

29.5.2013 0:19

Perus halppiskamaa, kestää minkä kestää.

Re: Kaasuttimet

29.5.2013 13:55

Onks sulla jotain kokemuksia noista? Jotku on kuitenki kehunu noita.

Re: Kaasuttimet

31.5.2013 0:20

No ainakin yhellä kaverilla on murtunu tuosta imuaukon kohdalta palanen ja kuulemma vähä hentosen olosia.

Re: Kaasuttimet

31.5.2013 12:07

Itellä 24mm Motoforce PWK, ihan suht hyvänolonen, ei kuitenkaa tunnu ihan nii laadukkaalta kun vastaava Stage6 tai aito Keihini.

Re: Kaasuttimet

3.6.2013 13:44

Aikasemin kysyin jo, mikä on kun alakierroksilta röpöttää hyvinHYVIN paljon lämpimänä. Epäilen edelleen (dellorto phbg kysees) että bensapinta koholla, vaikkei sitä tuosta voi edes säätää. joten mikä neuvoksi? Tyhjäkäyntisuutin vaihdettu 10 kokoa pienempään (33 koon suutin nyt) ja ei vaikuta yhtään. Jos avaan kohokammion pohjasta sen tyhjennysruuvin niin pysyy suht hyvin tyhjäkäynnillä kun sitä on aukaistu sen verran että bensaa tippuu hiukan. Tarkoittaako että nyt kone ei saa tarpeeks ILMAA, vai saako liikaa ysikasia?
Bensapintaa pitänee laskea jotenkin, mutta miten? Neulaventtiiliä kun voisi jotenkin pidentää niin sillein kait, tai jotenkin taivuttaa sitä muoviläpyskää, mutta kun en osaa sanoo mitenkä tässä pitää toimia.

apuja?

Lainaan myös viestin minkä laitoin aikasemmin mikä vikana -topikkiin:
Kakkutukka kirjoitti:Mikähän mahtaa deeteessä olla.. 50cc kuriton, 90 suutin kiinni tällä hetkellä.
AINA, jatkuvasti koko ajan lämpimällä koneella ei vastaa kaasuun, alhaalta röpöttää ihan vitusti, ei pysy tyhjäkäynnillä ja jos matkaa ajaa ja höllää alle puolkaasun ni rupee röpöttään ja pätkimään. Kokeiltu 100 suuttimella, mutta 90 todettu paremmaks. Säädetty tk-ruuvia jotta tyhjäkäynti ois kovimmillaan, seosruuvi melkeen irti eikä auta sekään juurikaan. Neulan sokka ylimmässä lovessaan.

tosin sellasta kummastusta herättää että kylmällä koneella jos ollut vaikkapa yön ulkona, lähtee käyntiin ja vetää oikeastaan aika vitun laihalle, viittais korkeeseen tyhjäkäyntiin enemmänkin.
Kuitenkin dt kiertää yllättävän korkeelle ja kiertää erittäin hyvin kun on kylmä kone tai antaa kaasua vapaalla. Mutta alaalta röpöttää ja sitä rataa. Kahottu että mikä on, epäilisn bensapintaa liian korkeeks mut mitenkäs kun ei detsin vakiokaasarista noin vaan säädetä.

En tiiä, johtuisko kans alipainehanasta että valuttaa liikaa bensaa, voisko olla mahdollista? Kone oli kaasareineen ammattilaisella huollossa, sitä ennen toimi vallan mainiosti tällä kokoonpanolla. Nyt yritetty säätää, eikä auta eikä toimi..