30.6.2017 20:20
Seinien pituuserojen tasaaminen auttaa siinä myös, että virtaus ei painotu niin paljoa lyhimmälle seinälle
30.6.2017 22:23
30.6.2017 23:01
60cc ja isommat kierrokset vaatisi ainakin FOS pipen mukaan sylinterilähdön poraamisen isommalle alkupätkälle. Eli 26mm sisähalkaisija olisi hyvin kohdallaan.
30.6.2017 23:57
.Juho kirjoitti:Kanavien lyhennyksessä tulee monta eri muuttujaa 2-tahtisessa.
Jos haluaa, että mäntä tulee huuhteluaukkojen avautumisen aikaan hieman alle huuhtelulähtöjen, niin männänkin tulisi olla lyhyempi.
Kun mäntä on lyhyempi (puristuskorkeudeltaan), helmojen pituus loppuu kesken, jolloin pakoaukko aukeaa kampikammioon.
Erityisesti 3-osaisen pakoaukon kanssa lyhyt mäntä saa aikaan yhteyden päähuuhteluaukkojen ja lisäpakoaukkojen kesken, ja tämä siis silloin kun männänhelma vastaa huuhtelulähtöjä.
Sama juttu leveän 2-osaisen pakoaukon kanssa.
.Juho kirjoitti:Mielestäni lyhyempien huuhtelukanavien kanssa tulee myös ongelmaksi se, että niiden tilavuus jää huomattavasti pienemmäksi suhteessa sylinterin tilavuuteen.
Tosiaan kun männän tullessa kohti alakuolokohtaa, ennen huuhteluaukkojen avautumista, on seosta jo huuhtelukanavissa, niin ite oon sitä mieltä että vaatii enemmän putkelta että seosta ehtii virtaamaan männän päälle huuhteluaukoista kun itse kanavien tilavuus on pienempi.
.Juho kirjoitti:Jos taas kanavia lyhennetään, mut mäntä pysyy ennallaan, ei huuhtelulähtöjen pyöristyksestä ole hyötyä kun mäntä tulee jo 'yli' huuhtelulähtöjen huuhteluaukkojen avautuessa.
Toki lyhyt iskuisessa moottorissa voipi olla toinen juttu.
Mut niissä on sit omat ongelmansa miks ei saa voimaa ja kierroksia kuten 'neliökoneesta'.
.Juho kirjoitti:Tuossa kun mainitsit ton Dell'orton 20mm kaasarin, niin ne on aika kehnosti virtaavia.
Esim. Mikuni TM -sarjan litteäluistinen kaasutin tai PWK kaasari on jo ihan toista luokkaa.
Toki tekemällä saa dellorton pyöreäluistisesta kaasaristakin paremman..
1.7.2017 10:02
1.7.2017 10:04
1.7.2017 10:31
1.7.2017 11:23
1.7.2017 15:01
.Juho kirjoitti:PWK
Koska en aiemmin ollut uskonut kaasarilla olevan kauhean suurta merkitystä, enkä ole myöskään uskonut että imukaulallakaan kovin kummoista merkitystä on kunhan ei ainakaan pienene kohti läppäventtiiliä vaan päin vastoin ja pituus on sinne päin...niin '']ei pitäisi[/i]'' olla suurta merkitystä suora vs. loiva mutka.
Eli eiköhän tuokin mene juuri päin vastoin.
1.7.2017 19:16
1.7.2017 21:25
läppäventtiiliä kohden supistuva kanava parempi
2.7.2017 9:01
2.7.2017 11:13
3.7.2017 10:21
27.7.2017 20:23