20.3.2010 23:45
jt-87 kirjoitti:ps. kohta pääsee leikkimään motalla
21.3.2010 21:24
Betaversio kirjoitti:Mota on varmasti kiva lelu, mutta ongelmaksi tulee tietää, mikä tehokäyristä on paras. Ja siinä vaiheessa kun niitä käyriä on 46kpl, ja kaikki suurinpiirtein samanlaisia (eroja tehoalueen laajuudessa yms), rupee olemaan melko arpapeliä et mikä niistä käyristä on oikeesti paras.
22.3.2010 11:43
jt-87 kirjoitti:...ei taida saada useita simulaatioita peräkkäin automaattisesti, vaan joutuu koodaamaan jotain apua asiaan?
Betaversio kirjoitti:Ja siinä vaiheessa kun niitä käyriä on 46kpl, ja kaikki suurinpiirtein samanlaisia (eroja tehoalueen laajuudessa yms), rupee olemaan melko arpapeliä et mikä niistä käyristä on oikeesti paras.
22.3.2010 13:36
Sarvi-Perkele kirjoitti:jt-87 kirjoitti:...ei taida saada useita simulaatioita peräkkäin automaattisesti, vaan joutuu koodaamaan jotain apua asiaan?
Jos on tehny konfiguraatiofilut valmiiksi niin voi muistaakseni ajaa 12 simulaatiota samaan putkeen.
1.4.2010 13:59
1.4.2010 14:51
1.4.2010 15:20
rossipoika kirjoitti:Tässä nyt on viime aikoina alkanut askarruttamaan varsin perustavaa laatua oleva kysymys. Mikä voima mopoa liikuttaa? No moottoriltahan se voima tulee ja moottorista ilmoitetaan yleensä teho ja vääntömomentti, mutta mikä on se voima mikä tekee työtä? Eli siis kumpaa arvoa sitä oikeastaan niistä dynopapereista kannattaa tarkastella tehoa vai vääntömomenttia? No periaatteessahan ne ovat sama asia. Teho on laskettavissa vääntömomentista ja kierroksista. Mutta jos ajatellaan, että laite olisi saatava kulkemaan mahdollisimman kovaa, niin kumpi sitä liikuttaa, vääntö vai teho?
Tossa tilanteessa varmaan kannattaa tarkistaa että pitääkö dynotulokset yhtä todellisuuden kanssa. Lisäksi yläjengoilla laulava kone vaatii lyhyemmät välitykset kuin maltillisemmin kiertävä kone vaikka ylhäältä laulava kone kulkisikin kovempaa.rossipoika kirjoitti:Itse viritellessä olen ollut huomaavinaan, että vaikka dynolappu näyttää toiselle setille kovempia teholukemia (yhtä laajalla alueella), niin käytännössa se ei perseen alta livahdakkaan yhtä hätäsesti kuin vekotin, joka antaa paremmin vääntöä (toisin sanoen alhaalta voimakas moottori tuntuu tehokkaammalta).
1.4.2010 17:51
1.4.2010 20:50
1.4.2010 20:51
1.4.2010 21:12
Betaversio kirjoitti:Lanseerasin tuossa hetki sitten NAPALMIMOOTTORIN!!! Oletettavasti teho on noin 2,5 kertaa normaalia bensakonetta suurempi, onhan se sentään NAPALMIA mikä koneessa räjähtää...
Periaatekuva koneesta:
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/23879
E: tuossa on siis ideana, että pötkylää syötetään tasaisesti koneeseen päin, jolloin mäntä haukkaa joka kerta räjäytettäväksi sopivan palan ainetta...
Kerrassaan loistava tuo Betan idea! Tuossa pitää vaan muistaa teroittaa männän reuna hyvin, niin palan leikkaus sylinteriin syötettävästä napalmipötköstä menee sujuvasti isommillakin kierroksilla.-Zone- kirjoitti:Hieno veto betalta Mitä CAD softaa muutes beta käyttää? Tahtoo saman.
2.4.2010 1:25
jt-87 kirjoitti:Mutta sitten ihan tälleen asian viereen, että onkos kuinka moni teistä harrastanut kaasarin neulojen valmistusta? Itsellä on asiasta vain hyviä kokemuksia vaikka valmistusmenetelmät ovatkin varsin alkeelliset: pylväsporakone(tai käsipora ruuvipenkissä) ja rälläkkä. neula-aihiona toimii messinkijuotostanko, sattuu olemaan juuri oikean paksuista. Itse aloin neuloja tehdä siinä vaiheessa kun ostamissani kaasareissa neulat oli pilattu hiomalla kärki liian ohueksi, josta seurauksena valtavaa röpellystä puolikaasulla. Lisäpotkua neulan valmistukseen antoi valmiiden neulojen hinnat, jotka ovat jotain aika huimaa.
Omavalmisteneulalla mopon käytös on molemmilla(juu, kaksi kertaa vasta on tullut neula sorvailtua) kerroilla parantunut huomattavasti.
ps. kohta pääsee leikkimään motalla
6.4.2010 15:56
Betaversio kirjoitti:Lanseerasin tuossa hetki sitten NAPALMIMOOTTORIN!!! Oletettavasti teho on noin 2,5 kertaa normaalia bensakonetta suurempi, onhan se sentään NAPALMIA mikä koneessa räjähtää. Ostajille tiedoksi kuitenkin se että tehosta ei ole takuita. Eihän se napalmi kuitenkaa oo muuta kuin hyytelöityä bensaa...... Ei vaihto-eikä palautusoikeutta. Muutostyöt normaalista bensakoneesta alkaen 500e, napalmipötkylät maksaa 10e/ 1kpl 100g pötkylä.
Periaatekuva koneesta:
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/23879
E: tuossa on siis ideana, että pötkylää syötetään tasaisesti koneeseen päin, jolloin mäntä haukkaa joka kerta räjäytettäväksi sopivan palan ainetta. Kyseinen syöttölaitteistohan vastaa karkeasti "tavismoottoreiden" ruiskua tai kaasutinta.
6.4.2010 16:20
10.4.2010 19:08