Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
12.5.2013 14:28
Motonetistä itse löysin tuota tavaraa
12.5.2013 22:05
Jaahaas no niimpäs olikin
En kattonukkaa nuita aikasempia viestejä ollenkaan
Noh, toivottavasti motonetistä löydät
Ainiin edittiä: Ohan tuo puuilokin ihan kunnon kauppa, Lahesta löytyy ainakin ihan kivijalkamyymälä.
13.5.2013 10:00
miten asennetaan nappi rajoitin hm merkkiseen mopoon tiiän et joku johto pitää laittaa sini valko väriseen johtoon mut en tiiä miihin pitää laittaatoinen johto johtojen värit oli punanen ja musta rajottimessa.
13.5.2013 10:09
miten asennetaan nappi rajoitin hm merkkiseen mopoon? Tiiän et jonkun värinen johto pitää laittaa sini valko väriseen johtoon mut en tiiä mihin kohtaan se pitää laittaa ja mihi se toinen johto laitetaan kiinni ja mikä olisi paras johtojen kiinnittämis tyyli? Ja johtojen värit on musta ja punainen rajottimessa.
13.5.2013 21:13
janne1997 kirjoitti:miten asennetaan nappi rajoitin hm merkkiseen mopoon? Tiiän et jonkun värinen johto pitää laittaa sini valko väriseen johtoon mut en tiiä mihin kohtaan se pitää laittaa ja mihi se toinen johto laitetaan kiinni ja mikä olisi paras johtojen kiinnittämis tyyli? Ja johtojen värit on musta ja punainen rajottimessa.
punane virta, musta maa. jonnekki runkoon pittää saaha se musta johto kiinni
13.5.2013 22:22
semmosta vielä kyselisin ku on ollu ongelmia tuon tyhjäkäynnin kanssa ja en millään meinaa löytää syytä minkä takia en saa lämpimällä konneella edes sitä 1000 kierrosta pyörimään. kylmällä konneella pyörii sen 1200 kierrosta mutta sitten ku alkaa kone lämpiämmään niin kierrokset tippuu ja mopo ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä...
-tyhjäkäyntiruuvvi ihan tappiin asti käännetty
-ilmanputsari puhdistettu
-kaasari on joku aika sitten puhdistettu
-90 millinen suutin on mutta en usko siitä sen johtuvan.
13.5.2013 22:49
Ootko seosruuvia säätäny? Ja onko suutin muuten oikeen kokone? Nimittäi liian isol suuttimel käy tyhjistä epävakaasti varsinkin lämpimänä.
Btw se suutin on 0,9mm ei 90mm
13.5.2013 23:58
varpaat_suussa kirjoitti:Ootko seosruuvia säätäny? Ja onko suutin muuten oikeen kokone? Nimittäi liian isol suuttimel käy tyhjistä epävakaasti varsinkin lämpimänä.
Btw se suutin on 0,9mm ei 90mm
seosruuviia oon kokeillu aika monessa asennossa mutta ei tuota tulosta. ja tuo suutin tuntus olevan oikeen kokonen ainakin kun ajaa esim. ylämäkkeen ja laittaa ryypyn päälle niin ei tapahdu muutosta. niin eikös sillon suuttimen pitäili olla oikean kokoinen?(:
14.5.2013 0:10
No jos meno hyytyy jonkun verran niin pääsuutin on sopiva. Jos hyytyy paljon niin sit on liian iso. Ja jos meno paranee niin liian pieni. Ja jos ei tapahdu mitään, niin on vähän liian pieni suutin. 2-5 kokoo isompi vois olla sulle poikaa.
Jos toi mun ylämäki teoria on väärin niin ilmoittakaa toki.
14.5.2013 0:14
RiejuMRT10 kirjoitti:
punane virta, musta maa. jonnekki runkoon pittää saaha se musta johto kiinni
Kiitos
14.5.2013 9:04
Rikzaah kirjoitti:No jos meno hyytyy jonkun verran niin pääsuutin on sopiva. Jos hyytyy paljon niin sit on liian iso. Ja jos meno paranee niin liian pieni. Ja jos ei tapahdu mitään, niin on vähän liian pieni suutin. 2-5 kokoo isompi vois olla sulle poikaa.
Jos toi mun ylämäki teoria on väärin niin ilmoittakaa toki.
No tuo isomman suuttimen vaihto ei ainakaan auta tuohon tyhjäkäyntiin? Mikä voi olla vielä mahdollisia syitä kun tyhjäkäynti ei pysy?
14.5.2013 11:54
Mahdollisia syitä on ainekin muutama, tai mitkä tulee nyt tässä itelläni mieleen. Tyhjäkäynnit liian pienellä/tyhjäkäyntisuutin liian pieni, putki vuotaa jostain tai pytty väljä. Tai sitten tyhjäkäyntisuuttimessa roska. Kannattaa putsata kaasari aluksi.
14.5.2013 16:34
Kuinka kireälle kytkimen painelevyn keskellä oleva säätöruuvi kuulluu laittaa?
Ja pitäisikö siinä säätöruuvissa olla joku lukitusmutteri, jolla se saadaan pysymään paikoillaan?
Kävi niin, että kytkimen kasauksen jälkeen n. 5km ajon jälkeen kytkin meni täysin löysäksi. Kytkimen avattuani näytti että tämä ruuvi oli löystynyt, eikä painelevyä painava tappi enää yltänyt siihen. Kytkinhän pyörii vastapäivään, eli eikö sen ruuvin pitäisi ajaessa pysyä näin sopivan kireänä?
Riittääkö jos sen laittaa vaikka niin kireälle kuin sormilla menee, eli ei jäisi löysälle. Jos meisselillä kiristää niin alkaa taas luistamaan helposti.
14.5.2013 17:34
Minä oon aina lenkillä kiristänyt tiukalle, ettei vaan lähe pyöriin ittestään..