Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

14.7.2012 0:14

Ainkii tossa alkuun kuulosti että kiekat jää leijumaan? Tosin 0:20 kohdassa taas ei oikein kierrokset nouse.. Puolikaasulla rikkaalla? Mullakin voi olla vaan ennakkoluuloja ja päässä vikaa. Hienoo että oot kasaan saanu.. säädä nyt ihan viimesen päälle ettei oo kone pöydällä jo ens vklo. Tai ota ainakin ajopätkää ennen sitä ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

14.7.2012 2:08

Eikös tämä ja tämä ole käytännössä sama pytty? Ja ellen väärin ymmärtänyt niin tässä ei ole noihin muuta eroa kun jotain kannessa, niin siinä on 1 heppa enemmän? Ajattelin jos jonkun noista hommais mutta jos tuolla Airsalilla ja erikoisemmalla Barikitillä ei ole eroa tehossa ku 1 hp niin en kyllä rupee maksaan 60€ enempää :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.7.2012 14:13

Olen ostamssa Athena 70 racing pyttyä ja mietin että pitääkö avartaa ja vahvistaa alakerta? mitä tehoja tällaisesta pytystä saa? Ja pitääkö laita kisa sähköt tai toimiko vakio sähköillä?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.7.2012 15:49

No en nyt tiedä tarkalleen mitä pyttyä olet hankkimassa, mutta ainakin joku athenan 70cc racing on gearpartsin mukaan teknisesti identtinen stage6 70cc racing pytyn kanssa. Ja siitä luvataan 16-20 heppaa.

Varmasti kannattaa avarrella lohkoja ja vaihtaa kampura ja laakerit. Toimii vakiosähköillä, mutta kisasähköillä saa kaikki irti.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.7.2012 15:57

http://www.gearparts24.de/zylinderkit-a ... a6006.html tämän pyttyn, mitä sähköjä suositelette? mietin ostaa italikin kisasähköt http://www.gearparts24.de/innenrotorzue ... a4578.html

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.7.2012 18:03

HPI ainakin on valopuola, ja samanhintaset taitaa olla. HPI muutenkin taidetaan aika paljon suosia. Muistaakseni myös ainakin MVT sähköistä valopuola löytyy. Mutta tuskin noikaan mitkään surkeet on. BTW, mikset osta samantien kireempää pyttyä jos kisasähköjäkin mielit?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.7.2012 18:15

Budjetti on aika tiukka, että nytt ei ole varaa ostaa kireempää pyttyä, mutta Gogge onko sulla linkiä HPI sähköistä. Luin että saa oikeilla säädöillä noin 15hp takarenkaalta, http://www.athenaparts.com/files/pdfs/P400130100001.pdf.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.7.2012 18:24

http://www.gearparts24.de/innenrotorzue ... a4671.html Siinäpä olis ;) Jos budjetti on tiukka, onko tietoa mitä kaikkea tolle tarvii vahvistaa? Ja ei kisasähköt oo pakolliset vielä tolle pytylle..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.7.2012 19:16

Kiitos

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.7.2012 3:40

Mid-race?

E: Ja huiput suurinpiirtein tolla + gianelli + 21mm kaasari? Varmaan on tarpeeks ytyä et vois päästellä satasta ilman et hyytyis sen alle joka ylämäes?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.7.2012 14:09

19hp noi lupaa, joten kai tota melkeen vois semmoseks sanoa, ehkä sportin ja mid-racen välissä.. Tolle taitaa joutua vahvistamaan jo muutakin kun kytkin jouset.. ja satasta kyllä pääsee.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.7.2012 17:39

Eikös 80cc Airsalilla kyllä pärjää näilä perusosilla ihan vakiokampurallaki. Näin mä oon käsittäny, että 80cc Airsalin voi laittaa ilman että tarvii vahvistaa kellaria. Näillä perusosilla siis. Toki sitte jos oikeesti laittaa jotain muutaki ku perus 21mm kaasari ja TK kaveriks.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.7.2012 18:00

Gogge kirjoitti:HPI ainakin on valopuola, ja samanhintaset taitaa olla. HPI muutenkin taidetaan aika paljon suosia. Muistaakseni myös ainakin MVT sähköistä valopuola löytyy.

Hpi:n sähköissä ei tule valopuolaa mukaan kun taas mvt premium sähköissä tuloo joukos. HPI:n sähköihin saa kyllä ostettua erillisen valopuolan mutta siitä tuloo aivan sairaan vähän virtaa valoille niin jos hpi:n sähköt valitsoo niin kannataa tehrä niinkun määki ja laittaa valot suoraan akusta.

mvt premium n.50 e tyyrihee mutta valollinen :)

Reetuhai2 kirjoitti:Eikös 80cc Airsalilla kyllä pärjää näilä perusosilla ihan vakiokampurallaki. Näin mä oon käsittäny
Näinhän se on. kuutiotilavuuren perusteella ei kannata mennä päättlemään viälä mitään, niinkuin nämä muut mun ikäset mopojonnet jotka luuloo jotta 80cc airsali on paljo kisasee mitä metrakit pro race 70cc :roll: koita ny siinä sitte tyhmälle selittää huuhteluista ja lohkojen avartamisesta...

samaa luokaa mitä sekin jotta alakauttanen putki on vääntävämpi ja yläkauttasella on repäsevämpi piikki :D mulla on alakauttanen putki muttei oo kyllä yhtään vääntöjä koska kiertää sen 9 000-15 000 ja piikki on "hiukan" repäsevämpi mitä johnaki gianellis

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.7.2012 19:12

HPI:n valopuolasta sai vissiin 10w.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.7.2012 21:41

KarsTa kirjoitti:Näinhän se on. kuutiotilavuuren perusteella ei kannata mennä päättlemään viälä mitään

En sen perusteella mitään päätellytkään, vaan noiden tehojen perusteella mitä luvataan.. 19hp.