18.4.2015 20:07
18.4.2015 22:03
19.4.2015 19:20
J11 kirjoitti:Olikohan Aprilia RSA 125:lla ollut..
19.4.2015 21:00
Varmaan aika monelle jääny pyörimään mieleen Tiittasen antamat bmepit ~8-9.
20.4.2015 15:08
2.5.2015 16:49
32
33
36,2
37,4
41
43,2
48,5
55,2
76,2
96,7
96,7
90,4
72
52,5
16,2
20.10.2015 15:30
15.11.2015 12:11
16.11.2015 10:38
16.11.2015 17:43
16.11.2015 20:03
1.12.2015 20:36
4.12.2015 16:22
5.12.2015 15:10
6.12.2015 10:56
Joka tapauksessa laipan halkaisijan tulee olla kohdallaan. Minä pidän sitä osana putkea, eli laskettavana suureena. Jos sitä halkaisijaa ei voida asettaa haluttuun arvoon, niin totta helvetissä se vaikuttaa koko putken mitoitukseen. Ja sitten pitääkin miettiä voidaanko väärällä halkaisijalla edes tavoitella niitä kierroksia/tehoja joita oli suunniteltu.nevssons kirjoitti:Ensinnäkin laipan halkaisija on huonoin mitta lähteä putkea mitoittamaan. Sen pitäisi siis aina olla suhteessa pyttyyn ja kierrosalueeseen että homma toimisi.
Miten voidaan asettaa teho, kierros tai bmep tavoitteita jos ei ole millään muotoa selvitetty mihin pytty olisi kykenevä? Eli kyllä ne pitäis olla selvillä jos ei ihan vitsillä tehdä.Toinen vaihtoehto olisi kysyä paon pinta- tai aika-alaa mistä lähetään laskemaan. Kysyy vähän enempi työtä ja tällöinkin on ongelmana mitoitus jos aukko on "liian iso" aika-alaltaan.