Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

6.1.2019 4:25

Kuuluuko 50cc airsalissa olla molemmat männänrenkaat samanlaisia?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

11.1.2019 17:45

Mikä ois paras 70-80cc sylinteri setti melkeenpä päivittäisee ajoon minkä kestäs vakioalakerta? Ja samaan voi vielä kertoo hyvät läpät ja kaasarin :D
Itellä käyny mieles 75 mvt 21 kaasarilla ja jollakin malossin/barakitin läpillä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

11.1.2019 21:10

Airsalilta saa ainakin suht halvalla 70cc ja 80cc sylinterei.
Itellä oli just 70cc, kunnes lampes termostaatin jumittuessa kiinni ja tehot kärsis vaik hyvin kävi. :roll: Vaihdoin täs 80cc "sport" versioon, ja vakio alakerran kestävyydest on vähän ristiriitast tietoo, mut mul on vaa parituhat ajettu diplerin vahvistamaton minkä pitäis sit kestää.
Ei oo kokemust tost mvt sylkäst mut sehän on "vääntö"sylinteri et pitäis kestää. (Ja kuutioitahan vaa on 2.5 enemmä ku airsalin 70cc)
21mm kaasarii oon itekki päätynyt kompromissina bensankulutuksen ja tehon kaa.
Kytkinjouset pitää luultavasti vaihtaa joka tapaukses ja kampuras ei sais olla yhtää välyst ylös alas.

Eikä vahvistettu kampura paljoo maksa ulkomail ja sen vaihto oo kauheen paha homma jos on vaa työkalut, tilat ja on tarkkana (+ joku kenel on kokemust)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

22.1.2019 20:03

veke02 kirjoitti:Airsalilta saa ainakin suht halvalla 70cc ja 80cc sylinterei.
Itellä oli just 70cc, kunnes lampes termostaatin jumittuessa kiinni ja tehot kärsis vaik hyvin kävi. :roll: Vaihdoin täs 80cc "sport" versioon, ja vakio alakerran kestävyydest on vähän ristiriitast tietoo, mut mul on vaa parituhat ajettu diplerin vahvistamaton minkä pitäis sit kestää.
Ei oo kokemust tost mvt sylkäst mut sehän on "vääntö"sylinteri et pitäis kestää. (Ja kuutioitahan vaa on 2.5 enemmä ku airsalin 70cc)
21mm kaasarii oon itekki päätynyt kompromissina bensankulutuksen ja tehon kaa.
Kytkinjouset pitää luultavasti vaihtaa joka tapaukses ja kampuras ei sais olla yhtää välyst ylös alas.

[piilota]Eikä vahvistettu kampura paljoo maksa ulkomail ja sen vaihto oo kauheen paha homma jos on vaa työkalut, tilat ja on tarkkana (+ joku kenel on kokemust)
[/piilota]

Mulla just ois päällisenä mieles toi 75mvt joko 21mm tai 24mm kaasarilla kytkienjousien kans. Ku esim viime kesänä tuli 8000km ajettuu nii ei viittis mitää korkeempi viritteistä sylkkäsarjaa ostaa ku sitte tulee kalliiks :D

plus 75 mvt sopii hyvin um fanticin värimaailmaan

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

3.2.2019 16:25

Mitä veikkaatte toimisko tämmönen setti Derbi senda drd evossa? Vuosimallia 2010.

Airsal ALU 73cc sylinterisarja
MVT S-Race 70-90cc tehopakoputki
Metrakit Pro Race 70cc kampiakseli
Polini Racing kytkinlevysarja (sisältää myös jäykemmät kytkinjouset)
Barikit hiilikuituläppärunko (sisältää myös hiilikuituläpät)
Barikit imukaula 30mm
Dellorto PHBL 25mm bs kaasutin
14-52 välitykset :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

3.2.2019 18:57

Itse vaihtaisin tuosta setistä joko pakoputken matalakiertoisempaan tai sitten sylinterin yläkietoisempaan.
Airsalin 70cc nimittäin on aika matalakiertoinen ja tuo putki taas korkeakiertoinen nopeasti googlattuna.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

20.2.2019 22:20

Millä sylkällä sais fanaan hyvät tehot ilman et alakertaa tarttee vahvistaa ja soveltuu päivittäiseen ajoon.
(yli 4tkm huoltovälit on plussaa)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

21.2.2019 15:52

motorbikemaniac kirjoitti:Millä sylkällä sais fanaan hyvät tehot ilman et alakertaa tarttee vahvistaa ja soveltuu päivittäiseen ajoon.
(yli 4tkm huoltovälit on plussaa)

Athena 70cc on hyvä valinta normi käyttöön.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

21.2.2019 18:55

vantic kirjoitti:
motorbikemaniac kirjoitti:Millä sylkällä sais fanaan hyvät tehot ilman et alakertaa tarttee vahvistaa ja soveltuu päivittäiseen ajoon.
(yli 4tkm huoltovälit on plussaa)

Athena 70cc on hyvä valinta normi käyttöön.


Okei kiitos!

Katselin vähän maxiscootin sivuilta sylintereitä ja mietin mietin olisiko Airsal 80cc sport parempi kuin esim. Airsal 70cc sport sillä kannalla että tärkein asia on ettei alakerrssta tarttis laakereita ja kampuraa vaihtaa.
En siis löytänyt mistään tietoa tarvitseeko alakertaa vahvistaa Airsal 80cc sport sylinterille vai ei.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

21.2.2019 21:06

Paljonko ajettu?

Sellaista asiaa kuin vahvempi kampiakseli tai vahvemmat laakerit tässä asiayhteydessä ei olemassa.

Kytkinjouset joutuu helposti vaihtamaan jäykempiin.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

22.2.2019 22:56

Malagutisti kirjoitti:Paljonko ajettu?

Sellaista asiaa kuin vahvempi kampiakseli tai vahvemmat laakerit tässä asiayhteydessä ei olemassa.

Kytkinjouset joutuu helposti vaihtamaan jäykempiin.


Ei oo kun 4.5tkm ja ajattelin just pistää kevlar kytkimen maksaa just sen 45e vocalta ja tulee jäykemmät jouset mukaan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

28.2.2019 3:20

Kuinka pitkä on männän vaihtoväli 88cc stage6 sylkässä

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

28.4.2019 22:59

Onko kellään kokemuksia Airsalin 80 Racing pytystä? Onko hyvä keulia ja onko ollenkaan alavääntöä? 70 Sportti ois hyvä alaväännön kannalta muttei kovin kulje ellei viilaa..

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

29.4.2019 16:59

Puuhapete22 kirjoitti:Elikkäs ostin ton pro race 3 70 cc ylä kerra. Pitääkö mun vahvistaa jotain vanhalla kampuralla ajettu vaan joku 100 km. Ja mites toi sisään ajaminen en oikee tajua et voiks joku selittää paremmi
Vähä myöhässä mutta siis tuo Pro Race 3 on High-End joten kyllä tarttee vahvistetun kampuran vaikka olis vähän ajettu

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

9.5.2019 16:12

Mitä tehä jos laittaa 73cc airsal derbiin ja kovaako tulee kulkemaan 17.5mm kaasarilla 15-65 väleillä ja enoxilla.