Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.5.2013 20:26
No joku 10/55, 11/58, 12/63. Itse suosittelisin tuota 11/58.
http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php Tuolta voit kurkkia teoreettisen huippunopeuden uusille rattaillesi
9.5.2013 20:33
Tällä hetkellä on 11/57 mutta kulkee 68gps ja haluisin että kulkee n.60 joten varmaan pitää laittaa kuri ja porata sitä, mutta sitte laskee kiihtyvyys
9.5.2013 20:36
No jos nyt menee vaan 68, niin laittaisin 11/62, niillä kulkis about 63 eikä oo hirveen lyhyet viel (uuempien enskadetsien vakiovälit nuo).
11.5.2013 18:11
Kuinkakohan vakavaa on, että on tullut reikä (varmaan jostain kivestä) magneetonkopan ja eturattaan välille sillä tavalla että näkee sen magneeton rattaan, vai mikä onkaan. Kuvan voin laittaa jossain vaiheessa. Reikä siis ei ole magneetokopassa vaan siinä sen oikealla puolella, eli metallisessa moottorin rungossa. Reikä on n.0.3cm leveä ja 3-4cm pitkä
11.5.2013 18:15
Kyllähän siihen on hyvä jotain massaa laittaa, että menee umpeen. Eihän se hyvä tee jos sinne menee vettä tai muuta ylimääräistä.
11.5.2013 18:23
http://img819.imageshack.us/img819/3121 ... 511005.jpg Siinä kuva. Millaista massaa suosittelisit? Ajateltiin pistää isän kanssa jotain möhnää minkä nimeä en tietenkään nyt muista, no kummiskin siitä tulee kuin "metallia". Sitten vaan suunnittelemaan miten pistetään sitä.
11.5.2013 18:54
Ja missä on muuten imuläpät? Onko ne kiinni imukaulassa siellä sylinterin puolella? Ja mitä imukaulaa ja imuläppiä suosittelisitte kurittoman putken seuraksi?
11.5.2013 19:46
Kemiskillä umpeen, mulla on ketjut lyöny samasta kohasta lohkosta läpi!
Läpät löytyvät imukaulan ja lohkon välistä. Kurittomalle putkelle kaikista parhaiten kelpaa alkuperäinen imukaula sekä läppärunko. Hieman isomman pääsuuttimen vaihdolla pärjää oikein hyvin.
11.5.2013 20:08
Juu on uusi suutin laitettu jo aikoja sitten
Kemiskillä sitten koittelemaan..
Edit: tyhmänä pakko tulla kysymään. Mitä tuo kemiski on (kemiallista metallia? Vai joku merkki?) ja mistä sitä saa?
Edit 2: Löytys
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=2237
11.5.2013 22:41
Kysästäämpäs nopiasti..
Otin rieju MRT:n putkesta alkukäyrän kurin pois. Vakiovälit jäi sekä rajoitettu cdi. Mopo kiihtyy oikein mukavasti ja kulkee n.52 ennen kuin rajoitin alkaa ottamaan. Sitä vasten 56. Pääsuutin on 100 ja neula toiseksi laihimmassa asennossa. Ajaessani suoralla tai alamäessä, kaasua voi antaa vain n.1/8-1/4 ettei rajoitin ota vastaan. Onko koneelle haitallista pintakaasulla ajelu vai käypikö laihalla? Putki kuumenee ajon jälkeen hiukan enemmän kuin vakiona mutta kone tuntuu pysyvän kohtuu "viileänä" eli ei ainakaan lämpövalo syty
Eli onko siis 11/62 väleillä ja pintakaasulla noin viittäkymppiä ajeleminen minarellille haitallista?
11.5.2013 22:55
No empä usko. Mutta jos käy laihalla niin myös pakokaasut kuumempia ---> kuumempi pakoputki. Kannattaa ottaa se rajotinkin pois, karstottuu putki ja katti (katalysaattori) voi mennä tukkoon jos ajelee pienillä kierroksilla.
Oma kysymys taas; Mistä kaupoista tuota kemiskiä saa? Biltemassa on jtn omaa tuotostaan, mutta bilteman tökötit on ollu vähän, no bilteman tasoisia.
11.5.2013 23:10
Ei oo haitallista, päinvastoin jos vain säädöt kohillaan. Pintakaasulla ajaminenhan säästää tosi kivasti bensaa ja muutenki mukavampi kun ei tarvitse huudattaa konetta. Mutta kerta kurin otit pois putkesta niin yleensä tarvii suutinta isontaa että ei käy laihalla. Kannattaa perehtyä
Tietopankin artikkeliin aiheesta, siinä on paljon hyödyllistä tietoa jatkoakin ajatellen.
11.5.2013 23:18
Kytkinlevyjä vaitaessa tuli mieleen, että onko sillä mitään väliä missä asennossa kytkimen välilevyjen ne kyhmyt on?
Entä onko normaalia että kytkimen painelevy ei ole aivan keskellä vaan psyty- ja sivusuunnassa on pientä heittoa? Kyse on siis erittäin pienestä heitosta, mutta kun mopoa liikuttelee edestakaisin ja katsoo päältä päin niin sen voi nähdä. Ne reiät painelevyssä mihin kruunun tapit menevät ovat siis väljät ja jouset vasta kiristävät painelevyn, mutta vaikka kuinka tasaisesti kiristin kaikkia jousia ei levy mennyt täysin keskelle.
Erityisesti kaipaisin tietoa tuohon välilevyjen asentoon liittyen, tämä askarrutti jo viime kerralla kun kasasin kytkintä.
12.5.2013 8:52
Juu kyllä olen tietopankkia lueskellut ja muutenkin perehtynyt säätämiseen. Ajelin vakiona jo kokoa 100 olevalla suuttimella, mutta se oli törkeästi liian iso. Vakiokonetta ei saanut oikein säätöihin, joko röpötti tai booasi. Nyt säädöt tuntuvat olevan melko kohdillaan, ei röpötä eikä booaa ja mitä kattelin niin porukka oli laittanut riejuun suuttimia 95-105. Kuristusten poiston jälkeen siis. En tiedä tarkalleen millä kierroksilla mrt powerupin rajoitin ottaa vastaan mutta kierroksia koneessa on kyllä ajon aikana. Kysymys koski lähinnä sitä, että vähemmän kaasua->vähemmän bensaa->laiha seos?->mahd.lämpöleikkaus?
Ja sitä aattelin itsekin että pintakaasulla ajelu olisi taloudellisempaa kuin vakiolla kaasu tapissa
Mutta kiitoksia, hyvä jos ei se konetta riko
E:
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=2237Rikzaah, olisko tuo sitä mitä etsit?
12.5.2013 12:12
Juu tuota hyvinkin
linkitin tuon itsekkin tänne. Ajattelin vaan että myydänkö sitä ihan jossain kaupassa? (Motonet ymm.)