Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
28.4.2014 17:43
Kyllä multa pöytälaatikosta löytyy vulkanoivaa teippiä, joka nimenomaan on tarkoitettu tiivistykseen ääriolosuhteissa. Kestää lämpöä 300 astetta eli kävisi välipilliin aika passelisti. En vaan satu muistamaan mistä se on hankittu
5.5.2014 18:10
Meikällä on pösö xps vm09. Aattelin virittää pienesti, mutta tehoputki tuottaa päänvaivaa. Minkä kokoista suutinta täällä suositellaan ja mitä muuta kannattaa säätää/vaihtaa tehoputken hommattua? Sit joku sano että tehoputki rikkoo mopon, onko näin? Antakeehan ohjeita!
5.5.2014 18:21
Ei se mopoa riko jos ei koko ajan vinguta tuppi nurin. Jos meinaat vaan vähän virittää niin kurien poistolla pääsee pitkälle, ellet ole tehnyt sitä jo.
Suutin vaan "sopivan kokoseks" eli täyskaasulla kun vetää ryypyn pohjaan niin mopon pitäisi hyytyä. Jos taas kiihtyvyys paranee, suutin on liian pieni ja jos mitään ei tapahdu, suutin on liian iso.
Tietty hiilikuituläpätkin voi tuoda teharin kanssa jo pientä iloa (
meikäläisen ilmoituksista löytyy jos kiinnostaa )
5.5.2014 22:29
jawa123 kirjoitti:Ei se mopoa riko jos ei koko ajan vinguta tuppi nurin. Jos meinaat vaan vähän virittää niin kurien poistolla pääsee pitkälle, ellet ole tehnyt sitä jo.
Suutin vaan "sopivan kokoseks" eli täyskaasulla kun vetää ryypyn pohjaan niin mopon pitäisi hyytyä. Jos taas kiihtyvyys paranee, suutin on liian pieni ja jos mitään ei tapahdu, suutin on liian iso.
Tietty hiilikuituläpätkin voi tuoda teharin kanssa jo pientä iloa (
meikäläisen ilmoituksista löytyy jos kiinnostaa )
Joo kuria porattu ja suutin on 100. Jos ostaa techigas e-noxin, niin mikäs suutin silloin? Luin jotain kaasarin säädöstäkin. Pitääkö kaasaria säätää kun lyödään isompi suutin ja tehari kiinni?
5.5.2014 22:40
En edelleenkään osaa sanoa mitään tarkkaa kokoa, mutta lähde nyt vaikka kokeilemaan 110. Itse suuttimen vaihtohan on jo kaasarin säätöä, mutta todennäköisesti joudut vähän pyörittelemään ilmaruuvia ja mahdollisesti säätämään neulaa.
Edellistä viestiä ei muuten tarvii lainata.
11.5.2014 19:55
Elikkäs miten hyvin esim. Nappirajotin toimii teharin kanssa? Eli huomaako sen rajoittimen helposti kun sillä ajaa? Ja löytävätkö poliisit rajoittimen helposti?
11.5.2014 20:28
Jos meinaat pistää kulkemaan rajottimen kanssa laillisia lukemia niin kyllä sen tyhmempikin poliisi huomaa. Riippuu piilotustaidoista löytääkö poliisi sen vai ei, mutta pahimmassa tapauksessa mopo viedään laitokselle tutkittavaksi.
11.5.2014 20:31
No tarkotus olis laittaa 75--> 65. Huomaako sitä??
11.5.2014 20:41
Riippuu rajottimesta ja sen säädöistä, ittellä on normi huiput 75, rajottimella 45, eikä muuten huomaa poliisi (Paitsi jos vedän tutkaan sen 75
)
11.5.2014 20:45
Minkälainen (ja mikä) rajoitin sulla on?
11.5.2014 22:10
Ihan toi perus step two rajotin taltsilla, mulla kans sama setuppi abouttiinsa. Ei sitä kyllä kovin helposti huomaa ja voihan poliisille keksiä jotain selityksiä että miksi on tollanen ääni jos sen huomaa
11.5.2014 22:19
No niimpä
12.5.2014 10:01
Auttakaas miestä hädässä! Mulla on apikka sx 50. Laitoin siihen enoxin ja toimii moitteetta muuten, paitsi kun antaa kaasua ihan kunnolla ja vähän päästelee menemään niin yhtäkkiä "leikkaa kiinni". Takarengas menee lukkoon ja tyssää *naps* vaan. Mutta kun päästän kytkimen ja vaihde on päällä niin jatkaakin menoaan. Kahdesti tapahtunut tollain ja ei enää uskaltas oikein ajaa. Mopo on kaikin tavoin vakio säädöissä paitsi suutin vaihdettu 78:sta > 90. Voiko vika olla siinä ettei tuorevoitelu anna tarpeeksi öljyä? Auttaisiko jos lisään vielä itse bensan sekaan sitä öljyä tuorevoitelun lisäksi? apua
12.5.2014 10:14
Toi on tuttua. Itelläkin teki apikka tota männän vaihdon jälkeen. Syynä nyt sillon oli tuorevoiteluvaijerin katkeaminen. Katoppa ihan piruuttas onko se kunnossa. Sitten on myös sellainen mahdollisuus että kävisi laihalla mutta en usko. Kato myös että öljypumppu toimii.
12.5.2014 13:55
Ajattelin laittaa derbiin leovince v6 niin vaikuttaako se huippuihin älyttömästi jos tällä hetkellä. Kuriton putki, rajoittamaton cdi... Ja suuttimen koosta en ole varma mutta tämänhetkisen setupin kanssa ihan hyvä. 13-65 välit ja menee nyt 64-68 suoralla.
Alamäkeen meni 73 niin meniskö paljoa sitä nopeempaa sit?