Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.7.2013 0:46
Ei mitään
Viimeksi muokannut Aosod päivämäärä 3.7.2013 14:18, muokattu yhteensä 1 kerran
3.7.2013 3:07
Mikä on moperissa vikana kun ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan? Olen kaasarin putsannut, vaihtanut suuttimen ja säädellyt mutta ilman mitään vaikutusta? Mopo on gilera smt
3.7.2013 16:07
Itellä ainaki mankissa tuon aiheuttaa imuvuoto
3.7.2013 19:59
Nyt hävis pösöstä oikeen puolen vilkku... Ei välky oikeella puolella missään, ei vilkuissa eikä mittarissa vilkkujen merkkivalo.. Jostain kuuluu sellasta sähköstä surinaa.. :? Onko siellä jossain sit kosketushäiriötä vai joku muu paikka rikki? En oo vielä sen enempää kerinny tutkimaan, mut jos joku vois veikkailla, et mistä päin kannattas edes lähteä etsiskelemään...
4.7.2013 2:51
Näin lyhykäisyydessään mopo ei jaksa vääntää yli 10k 5-6 vaihteella vaikka pitäis jaksaa vääntää enemmän koska ennenki jaksanu.Metrakitin vanha malli on kiinni ja välit 12-53.Voisko johtua siitä että mäntä on väljä koska sen vaihdoin ennen ku otin uusiks käyttöö ja sen jälkeen ei oo toiminu yhtä hyvin ku vanhalla männällä vai oisko säädöistä kiinni?
4.7.2013 18:03
Kokeile ensin säätää kaasaria ja sitte vasta uutta mäntää. Meinaan jos se röpöttääki yläkierroksil eikä siks jaksa kulkee niin turhaa menee 30e+
5.7.2013 15:02
Sehän siinä ku ei röpötä yhtää vaan sen kannalta hyvät säädöt ja muutenki toimii hyvi paitsi ettei jaksa kummasti vetää
5.7.2013 18:55
kertokaas joku miten saan mopon käymään viileämpänä. mopoa on pytyn porauksen ja männänvaihdon jälkeen sisäänajettu nyt 500km ja silti se edelleen lämpöleikkaa jos vähänkin uskaltaa kaasua antaa. ilmansaantia jo rajoitettu kääntämällä ilmaruuvia sisäänpäin ja ilmanputsarin kotelosta tukittu 4 aukkoa (yhteensä 7) bensassa on edelleen 1% öljyä + tuorevoitelu. alkaa keinot loppua kesken ja haluttais aivan saatanasti päästä kunnolla ajamaan
tai siis tarkennetaan nyt sen verran että kiihdytyksiä voi tehä, mutta ylämäkeen ei voi väännättää yhtään.
6.7.2013 22:56
Juu, eli mopo on Yamaha DT 50 vuodelta 2009. Mopossa ei ole muuta laitettua kuin omatekoinen kuristin. Menee sen 60. Aamulla siis lähdin ja pääsin ajaa 100 metriä normaalisti kunnes mopo sammui. Yritin mäkistarttia mutta ei käynnistynyt mutta otti kierroksia aina. Jäähdytysnesteen valo palaa, jäähdytysnesteen taso on alle minimikohdan ja moottorin itsevalvonnan valo palaa. Katsoin tulpan tänään, ja se oli likainen, putsasin mutta ei auttanut paitsi lähti jo osittain käyntii kerran. Mopossa on ollut jo jonkin aikaa tyhjäkäyntiongelmaa, välillä halunnut sammuta , vaikka olen säätänyt tyhjäkäyntiruuvia. Eli mitä avuksi? Uutta tulppaa? Kaasari?
6.7.2013 23:10
jawa123 kirjoitti:kertokaas joku miten saan mopon käymään viileämpänä. mopoa on pytyn porauksen ja männänvaihdon jälkeen sisäänajettu nyt 500km ja silti se edelleen lämpöleikkaa jos vähänkin uskaltaa kaasua antaa. ilmansaantia jo rajoitettu kääntämällä ilmaruuvia sisäänpäin ja ilmanputsarin kotelosta tukittu 4 aukkoa (yhteensä 7) bensassa on edelleen 1% öljyä + tuorevoitelu. alkaa keinot loppua kesken ja haluttais aivan saatanasti päästä kunnolla ajamaan
tai siis tarkennetaan nyt sen verran että kiihdytyksiä voi tehä, mutta ylämäkeen ei voi väännättää yhtään.
Kerran kun leikkaa kunnolla niin leikkaa nopiaan uudestaankin. Tämä siksi että hoonaus menee pytystä paskaksi ja öljy ei liiku sillä alueella.
Liian rikkaalla käyvä kone voi muuten myös harrastaa kuumenemista. Karsta rupiaa hehkumaan.
6.7.2013 23:39
"kunnolla" se ei ole leikannu kertaakaan kun aina heti leikkaamisen jälkeen kiksi on liikkunut ihan normaalisti ja puristukset on tallella. Ja onhan se karstaa kerännyt kun sitä on änkän päässäkin jo millin kerros
mutta ei sinänsä uskaltaisi laihemmallekaan laittaa.
7.7.2013 14:21
Mikä voi olla derbin kytkimessä vikana, kun se tuntuu aivan tavalliselta (on vastusta) mutta se ei ota yhtään? Kytkintä en ole avannut enkä muuutenkaan koskenut, kytkinkopan vain käytin irti kun vesipumpun stefa hajosi ja mopo on seisonut vähän aikaan. Ensin kytkin ei liikkunut ollenkaan (varmaan vähän kiinni ruostunut) mutta nyt se liikkuu mutta ei ota. Mikä siinä voi olla vikana? Koneessa uudet öljytkin sisällä ja kytkinkoppakin meni paikalleen ilman väkivaltaa.
E: Huomasin juuri että kytkinkoppa on kytkinakselin kkohdalta näköjään halki. Tiiä sitten että mikä sen halkaissut.
8.7.2013 16:41
Koita säätää se kytkin
9.7.2013 17:29
mikäköhän mahtaa olla gilerassa vikana ? vähän vajaa täyskaasulla toimii täydellisesti ja sitten jos laittaa kaasun pohjaan niin alkaa hakkaamaan "rajottimelle", vaikka tässä kyllä on rajoittamaton cdi-boksi ja ennen kumminki toiminu normaalisti? tulppaa on vaihdettu ja kärkivälikin sopivan pieni, itse veikkaisin läppiä mutta ennen niitten irrotusta vois joku heittää ideata missä vika?
ilmanputsari on puhistettu ja tulpanhattukin on kunnossa ja puristuksiakin löytyy.
EDIT: ja ainakun alkaa naputtamaan "rajottimelle" niin alkaa puskemaan sinistä savua ?
10.7.2013 5:21
Ootko puhistanu kaasarin?
Mulla teki nimittäin ihan samaa ja pelkkä kaasarin perusteellinen puhdistus auttoi.