Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.7.2012 0:51

moro oon aatellu ostaa tällästä pyttyä vakion tilalle saisiko tuolla paljon lisä tehoja ja vääntö?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.7.2012 0:55

Eikös tuo ole kopio vakiopytystä? Eli ei. Ja en kyllä koskis koska TNT :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.7.2012 2:48

Jep vakiopytyn korvike pytty ja kiinan ihme TNT laatua, en itse lähtisi suosittelmaan kyseistä sylinterisarjaa.

Viikonloppuna suunnitelmissa laittaa 73cc Airsali kiinni derbiin, kaasuttimeksi näillä näkymin vakio 17,5mm dellorto. Minkäs kokoisia suuttimia suosittelisitte? Vakioputki tulee kiinni ja piperin putsari. ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.7.2012 12:20

ps. apautti rallaa 110 ja siitä sitte säätämään.
edit. jaa siihen tuleekin vakioputki eli voi selvitä pienemmälläkin suuttimella ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.7.2012 22:10

Eei, kyllä tuo 110 rupee olemaan aika hyvä. Jostai 105 ylöspäin lähet ettimään sitä täydellistä kokoa ja täydellisiä säätöjä. ;D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.7.2012 23:58

Itsellä 70 airsal, arrow, 19mm racing lortto. 135 suuttimella röpöttää ja ei kierrä ajossa aivan tappiin vaa rupee räpeltää, tai kuulostaa ihan siltä kun joku rajotin rupeisi hakkaamaan, vaikkei näin ole, tekee näin ehkä n. 11000rpm jos piperi kiinni, mutta kun ottaa piperin irti nii kyllä kiertää eikä räpellä..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.7.2012 0:09

Pienempää suutinta pitäs vaihtaa..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

9.7.2012 23:58

Mites on, pitääkö lohkoja avartaa jos hankkii 80cc (50mm) normaali-iskuisen sylkkäsarjan, esim http://www.bikescooterparts.com/en/cili ... 6-500.html

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.7.2012 19:43

Riippuu täysin sen pytyn huuhteluista. Esim. malossin mhr virityssylintereihin ei tarvitte high-end tasollakaan avartaa lohkoja, mutta taas esim. metrakit pro racella lohkojen avarrus miltein pakollista ;)

Ja tosta sun linkittämästäs sylinteristä voisin hinnan ja kuvan perusteella sanooo jotta on perus sport luokan pytty jolle ei tarvitte lohkoja avartaa :)
Muistuttaa aika paljon airsalia/ barikittiä kuvan perusteella jollei jopa ole jompikumpi niistä :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.7.2012 20:43

toi on airsal, eli sille nyt ei ainakaan tartte lohkoja avarrella :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.7.2012 16:52

Ei se viilaaminen pakollista ole tuolle, mutta eipä siittä varmaan mitään haittaa ole jos oikeaoppisesti osaa viilata :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.7.2012 15:53

Vaatiiko 70cc barikit/airsal mitään vahvistuksia?
Ja onko 21mm kaasari sopiva? esim. tämä
http://www.mc-scatter.com/product_info. ... AAaJpE_iaQ

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.7.2012 16:08

Barikit tarttee vahvistuksia, Airsal ei. Ja 21 on molemmille sopiva, airsalille riittäisi kyllä jo 19mm. :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.7.2012 16:32

Iahn hyvä muuten mutta sama pytty.... Jos lukisitte sen aloitusviestin edes ennen kuin rupeatte muita "neuvomaan". Jäykempiä kytkinjousia lukuunottamatta ei tarvi vahvistaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

14.7.2012 0:07

Toimi :) http://www.youtube.com/watch?v=RbIaXko4mas&feature=plcp
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 21.7.2012 0:37, muokattu yhteensä 1 kerran