Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasuttimet

2.4.2013 21:10

Powerjetillähän pääsuutin on vastaavasti pienempi, niin kun powerjet on 30 ja pääsuutin 130 = 160 ja 160 oli soppeli pääsuutin 26mm pyöreeluistisella mikunilla, nytten on taas 28mm litteäluistinen joka siis vastaa 30mm pyöreäluistista niin laitetaanko pääsuutinta suurempaan vai piänempään suuremmalla kaasarilla ?

Re: Kaasuttimet

3.4.2013 11:41

Joo elikkä tuli ostettua dellorto phbg 21mm tuohon derbiin 73cc kaveriks. Niin tuossa ei vissiin ole alipaine nippaa mutta tuli imukaula mukana jossa nippa nii voinko lyyä alipaine letkun siihe vaan kiinni? :0 tuorevoitelu on poistettu.. ja osaisko kukaa sanoo että millane suutin olis passelia lähellä kun on 73cc airsal ,tyhjä vakioputki ja pipercross?

Re: Kaasuttimet

3.4.2013 22:35

joo elikkä olisin tässä rupeemas laittaa peevetä pirteempään kuntoo.. elii mulle tulee siihe 50cc power+ (step two) ja mulla on 12 milline vakio kaasari jossa on mun muistaakseni 63-70 suutin en muista mut tolta väliltä ja kuriton vakioputki.. eli mitä suosittelisitte mulle suuttimen kooks tai kaasariks ja laittakaa samalla linkkii mistä niitä saa! kiitos teille jo etukäteen niin ja teharii en aijo hankkia :P

Re: Kaasuttimet

6.4.2013 16:11

Terve! Mikä voisi olla yamaha dt -12 vikana kun vaihdon suuttimen isompaan (92) ja nyt kun mopon käynnistää niin kaasari tiputtaa bensaa huohotin reijästä?

Re: Kaasuttimet

6.4.2013 16:18

Mitäs viriä sulla on, kun oot suutinta vaihtanu?

Re: Kaasuttimet

6.4.2013 16:30

Tegnigas enox + rajoittamaton moric. Mopolla pystyy kyllä ajamaan mutta bensaa tiputtaa jatkuvasti.

Re: Kaasuttimet

6.4.2013 17:27

Villeftw kirjoitti:Terve! Mikä voisi olla yamaha dt -12 vikana kun vaihdon suuttimen isompaan (92) ja nyt kun mopon käynnistää niin kaasari tiputtaa bensaa huohotin reijästä?


Oot sörkkiny jotenkin kohon huonoon asentoon tai kohokammioon on päässyt likaa. Puhdista kaasari niin ongelmien luulisi häviävän. (Tilanne johtuu siitä että neulaventtiili vuotaa bensaa ohi vaikka kohokammio on täynnä) Todennäköisesti neulaventtiilin päälle on päässyt likaa joten pura koho ja neulaventtili pois niin saat puhdistettua paikat esim paineilmalla.

peussipoika96 kirjoitti:joo elikkä olisin tässä rupeemas laittaa peevetä pirteempään kuntoo.. elii mulle tulee siihe 50cc power+ (step two) ja mulla on 12 milline vakio kaasari jossa on mun muistaakseni 63-70 suutin en muista mut tolta väliltä ja kuriton vakioputki.. eli mitä suosittelisitte mulle suuttimen kooks tai kaasariks ja laittakaa samalla linkkii mistä niitä saa! kiitos teille jo etukäteen niin ja teharii en aijo hankkia :P


16mm phbg olis varmaan aika hyvä. Isompaa ei kannata laittaa koska hyötyä siitä ei ole.

HerraHuttunenzzz kirjoitti:Joo elikkä tuli ostettua dellorto phbg 21mm tuohon derbiin 73cc kaveriks. Niin tuossa ei vissiin ole alipaine nippaa mutta tuli imukaula mukana jossa nippa nii voinko lyyä alipaine letkun siihe vaan kiinni? :0 tuorevoitelu on poistettu.. ja osaisko kukaa sanoo että millane suutin olis passelia lähellä kun on 73cc airsal ,tyhjä vakioputki ja pipercross?


Voit laittaa. Eiköhän se suutin löydy sieltä 80-90 väliltä. Kokeilemalla selviää.

Re: Kaasuttimet

6.4.2013 19:45

Kaasari putsattu mutta pudottaa silti bensaa huohottimesta, joten mikä muu siinä voisi olla vikana? Saattaisiko ryypyn neula olla väärässä asennossa?

Re: Kaasuttimet

6.4.2013 21:32

Villeftw kirjoitti:Kaasari putsattu mutta pudottaa silti bensaa huohottimesta, joten mikä muu siinä voisi olla vikana? Saattaisiko ryypyn neula olla väärässä asennossa?


Otitko kohon irti, eli se kikkare mikä liikkuu ylös ja alas. Näet sen kun avaat kohokammion pohjan. Neulaventtiilin puhdistus edellyttää sen irroituksen. Kaasuttimesi ei voi uittaa yli jos se on suorassa moottoriin nähden ja neulaventtiili toimii oikein. Ryyppy ei vaikuta kuusittimen tulvimiseen.

Re: Kaasuttimet

14.4.2013 17:46

Sanokaas ku mikä on Mankis ku Kaasarista valuu bensaa?
Hana vaihdettu ei auttanu, letkut ehyet
Kaikkipitäs toimia mutta Se kupin ja kaasarin välistä valuu bensiinia?
:s
Kuva
Tuosta välistä... :paha:

Re: Kaasuttimet

16.4.2013 18:24

No kun sen bensan pinnan pitäs olla ton tiivistepinnan alapuolella.
Toinen todennäköisin vaihtoehto on että bensaletkun liitos vuotaa ja valuu huomaamattomasti kassun kylkee tohon ja näyttää että tiiviste vuotas....

Re: Kaasuttimet

19.4.2013 21:14

Terve!

Huomenna olisi tarkoitus alkaa kaasaria säätämään. Pääsuutin on kyllä melkein oikean kokoinen, mutta neulan sokka tuntuu olevan liian laihassa asennossa. Kone booaa 1/4-1/2 -kaasulla esim. alamäkiä ajaessa ja muutenkin tuntuu että ei saa tarpeeksi ainetta osakaasulla. Mopo on siis Rieju MRT 2012 power up ja siinä kaasarina dellorton phbn 16mm. Olen kuitenkin hieman epävarma kaasuttimen purkamisen suhteen, en välttämättä saa sitä takaisin kasaan kerran purettuani :lol: Eli löytyykö mistään ohjeita / kuvia dellorton kaasarin neulan sätöön, phbg:n ohjeillakin varmaan pärjäisin?

Vielä siis yhteenvetona, en ole ennen kaasaria purkanut, suuttimen vaihto on ollut isoin homma ja tarvitsisin neuvoa neulan asennon säätöön. (paljon pitää purkaa ja miltä puolelta, missä koko neula 8o yms.)

Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä :D Ja ei, en ole mikään kaasutinexpertti vaikka tekstin perusteella siltä saattaa kuulostaa :lol: sarkasmia jos joku ei ymmärrä..

Re: Kaasuttimet

20.4.2013 10:20

Ei tarvi purkaa kovin paljoa. Ainoastaan siitä kaasuttimen päältä se muovinen "kansi, " johon kaasuvaijeri menee. Siinä on muistaakseni yksi ruuvi joka pitää avata, ja kansi lähtee irti.
Kannen alla on jousi sekä luisti. Jousi saattaa yllättää kun kantta avaa ensimmäistä kertaa. Sitten vedät koko kaasuvaijeri-kansi-jousi-luisti paketin ulos kaasarista. Nyt näet neulan luistin alapäässä.
Seuraavaksi kaasuvaijerin nippa pitää irrottaa luistista, tämän pitäisi olla helppo homma. Tämän jälkeen voitkin purkaa koko paketin ja ottaa luistin käteen. Sieltä sen neulan pitäisi tipahtaa. Sitten neulan sokkaa siirtämään ja koko paketti käänteisessä järjestyksessä takaisin

Re: Kaasuttimet

20.4.2013 15:21

Selvä, suuret kiitokset, tänään tutkailin tarkemmin sitä kaasaria ja sitä kantta siinä kattelin pitkään :D Eli oikeaa kohtaa meinasin jo purkaa :lol:

Re: Kaasuttimet

1.5.2013 17:43

Muuten vaikuttaako kaasuttimen seosruuvin säätäminen koneen öljynsaantiin?