Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
3.10.2013 16:18
No ei... Silloinhan se syöttää kokoajan tyhjäkäynnillä tarvittavaa öljymäärää sen seosbensan lisäksi.
3.10.2013 18:08
no miten sen saa kokonaan pois?
3.10.2013 19:16
Pistät vaikka nippusiteet/solmit ohuen narun tiukalle öljyletkuun
(kannattaa ainakin siihen öjypumpun lähelle/kaasarin lähelle laittaa, että varmasti on tiiviisti,niin että öljyä ei yksinkertaisesti pääse. Näin ainakin kaveri teki, öljypumppuhan siinä vissiin hajoo mutta mikäli ei ole haitta niin..
En ole kuitenkaan 100% varma, tekikö mitään muuta kuin tuon letkun tukkimisen, täytyy kysellä joskus sitten
E: Oma kysymys, eli pääsuutin pitää vaihtaa, mutta ilmanputsari niin pirun tiukassa kiinni kaasuttimessa, on päässyt kumi kovettumaan. Netistä bongailin vinkkejä, millä sais kumin pehmennettyä, koitin kuuman veden sekä pesuaineen kans. Ei toiminut, uskallanko ihan ruuvimeisselin kans ronskisti vääntää irti
(Enhän vaan sitä kaasuttimen "kaulaa", missä putsari on kiinni, onnistu rikkomaan..?), vai pitääkö kokeilla eri aineen kanssa pehmittää?
3.10.2013 21:21
Helpoin tapa tuorevoitelun poistoon on johtaa öljynsyöttöletku takaisin öljysäiliöön ja tukkia kaasarin/imukaulan nippa. Öljy jää kiertämään kehää, pumppu pysyy ehjänä, mitään ei tarvitse irroittaa ja järjestelmän saa halutessaan takaisin käyttöön.
3.10.2013 21:36
Misä vehkeessä on 17H ja 415 jakonen eturatas.. Erkkolaan tarvis saaha eturatas, mutta ei löydy kun 15h. Jotenkas uudesta rattaasta vaihdetaan kehä sorvin ja prässin kanssa.
Kiitos jo etukäteen.
4.10.2013 14:55
no mites hitossa se johdetaan takaisin öljysäiliöön? löytyykö mistään tosi tarkkoja ohjeita sen tekemiseen? itse en ole löytänyt
4.10.2013 15:12
Ei löydy.
1. Ota letku irti alkup. nipasta
2. Laita letkun pää jollain konstilla niin, että öljy valuu öljysäiliöön
3. Valmista tuli.
En edelleenkään suosittele tolla tietopohjalla laittamaan mitään Airsalia + teharia "tehokkaampaa" settiä kiinni, tehon mukana kun yleensä tulee myös enemmän huoltoa ja säätöä.
Toinen tapa on irrottaa koko voitelujärjestelmä, mikä taas voi olla huomattavasti helpompaa tai vaikeampaa. Penkin alta säiliö pois, letkut irti ja nipat tukkoon, öljypumpun rattaat ja pumppu itse koneesta poies ja syntynyt reikä peitetään peitelevyllä. Näitä levyjäkin saa ostettua kaupasta ihan valmiina ainakin Derbien D50B0 koneisiin.
4.10.2013 23:42
Päivän naurut taas
Olet ostamassa kaikenmaailman kisasempia viritysosia jotka vaatii hyvää huolenpitoa yms.
Niin sinä et osaa edes tuorevoitelua poistaa, ei jumankekka sentään..
Suosittelen oikeasti vain hommaamaan perus 70cc airsalin.
5.10.2013 0:50
no jos se noin paljon haittaa että kysyn, niin älä lue mitään mitä kirjoitan. eikös täällä ole tarkoituskin kysyä, jos ei ole ihan varma tai ei tiedä miten jokin tehdään? kyllä olisin sen itsekin saanut pois, mutta en halua hajoittaa mitään.
5.10.2013 15:33
Yam4ha kirjoitti:Suosittelen oikeasti vain hommaamaan perus 70cc airsalin.
Saa oppia kantapään kautta ton jutun, kun ei se näköjään kuuntele
5.10.2013 16:10
Kyllä kysyä saa ja jopa kannattaakin. Nimenomaisesti tämä topic on niinsanotuille peruskysymyksille ja topikin henkeen kuuluu että liian tyhmiä kysymyksiä ei ole, tarvittaessa neuvotaan vaikka sytytystulpan vaihto ihan kohta kohdalta. Aiempien viestien punainen lanka onkin sinä että jos ns. perusasioiden, kuten vaikkapa letkun johtaminen paikasta toiseen, toteuttaminen aiheuttaa epävarmuutta, kannattaako alkaa toteuttamaan vaativampia projekteja kuten midrace-tason virityksiä? Onnistuuko esimerkiksi pytyn viimeistely, kaasarin säätö, kytkinjousten uusiminen, männänvaihto 3-5tkm välein ja niin edelleen...kyllä täältä apua voi kysellä mutta jos ensimmäisen ongelman tullessa menee sormi suuhun ja päässä pyörii vain mitä vittua nyt teen??? ilman yhtäkään omaa ajatusta ratkaisusta, tulee tuosta varsin pitkä ja kivinen projekti.
5.10.2013 19:18
on koko talvi aikaa. saan apua koko ikänsä mopoja ja moottoripyöriä rassanneelta ja virittäneeltä kummisedältä. pytyn viimeistely? eli jos pytyssä on valuurösöjä tai muuta paskaa, sitä vissiin tarkoitit.
letkun johtaminen paikasta toiseen. mitä muistan viimeeksi avanneeni öljynsyöttöjärjestelmän suojan(no ihan sama ei taaskaan tuu sana mielee mutta tiiätte mitä tarkoitan) niin muistaakseni siellä oli 2 paikkaa letkuille, toine tuli kaasarista ja toinen öljytankista, ja sitten vaijeri. mietin vaan että jos yksi letku tulee öljytankista öljypumppuun, niin miten sen muka sieltä saa johdettua takaisin.
enköhän tuossa onnistu kun apua saan.
5.10.2013 23:41
Niin se öljyhän kiertää siis säiliö-pumppu-kaasari, eli ottaa vaan kaasarin päästä sen letkun irti ja laittaa öljyt kiertämään takaisin säiliöön. Ei kauhean vaikea homma. Muista tukkia kaasarin / imukaulan nippa ettei tule imuvuotoa tai muita ongelmia.
6.10.2013 11:34
eli siis tukin vain sen kaasariin menevän öljyletkun nipan, kun olen ottanut letkun pois ja laittanut sen menemään takaisin öljysäiliöön? ei tuo voi olla noin helppoa. meneekö se oikeasti noin? mutta kiitos, ymmärsin tuosta miten tuo toimii ja miten sen saa pois.
6.10.2013 14:58
Noinhan se juuri menee. Sitähän tässä meinattiinkin että ei tuon operaation nyt niin vaikea pitäisi olla.