8.5.2013 16:17
8.5.2013 16:28
8.5.2013 17:16
8.5.2013 18:32
8.5.2013 21:22
9.5.2013 11:55
9.5.2013 12:25
arsori kirjoitti:Joo vakiopytyn porautus isommaks tehojen toivossa on melko turhaa. Itse kuutiomäärä antaa ehkä pienen tehonlisäyksen juu, mutta se on niin häviävän pieni ettei kannata maksaa rahaa ja aikaa
Jos esimerkiksi semmosia huhuja olet kuullut että "70cc:llä liikahtaa paljon paremmin ku vakiopytyllä" niin se ei johdu pelkästään siitä isommasta kuutiotilavuudesta, vaan myös kaikki porttaukset on tehty fyysisesti isommiksi, ja suunnattu paremmin virtaaviksi. Myöskin pinnoite ja itse mäntä vaikuttavat tehoihin.
Eli vakiopytyn porauttaminen viimeiseen mahdolliseen ylikokoon, tai porauttaminen jonkin toisen moottorin männän mukaan ei ole järkevää, ellei dremel pysy kädessä ja osaa kutitella niitä lisäheppoja viilaamalla. Näin olen asian ainakin itse ymmärtänyt.
Mieluummin sitten vaikka teharia tai vähän ajettua 70cc airsalia metsästämään.
9.5.2013 12:33
9.5.2013 12:47
9.5.2013 12:51
9.5.2013 12:56
Ei loppupeleissä. Teoriassa kuutiotilavuuden kasvattaminen nostaisi teholukemaa 40%, huomaa teoriassa. Sitten kun pakoputki, sytkä, yms pysyy vakiona, voidaan puhua ehkä 15-25% tehonlisäyksestä, mikä tarkoittaisi 4 hepan koneesta 4,6 - 5 hp suorityskykyä. Aika mitätön tehonlisäys.Santtu25 kirjoitti:Eikö siitä 50 cc -> 70 cc ole sitten kauheasti hyötyä?.
9.5.2013 13:56
ViTSi kirjoitti:Tarvisi vähän neuvoja.
Lupasin kaveria auttamaan moponsa korjauksessa. Ongelmana on etten itsekkään ole oikeen varma mistä johtuu. Eli jäähdytys neste on aivan maidon valkoista ja kuohuvaa ja oli koulupäivän aikana himan lirutellut sitä maahan. Hänen isänsä oli sanonut että kansi on rikki, eli tiivisteet hajalla sieltä. Oma pää nyt ei vaan käsittänyt miksi jäähdytys neste valkoiseksi muuttuu .
Jäänhdytys nesteen merkkivalo syttyy myös palamaan kun on ajanut hetken.
Eli onko todella ongelma kannen tiiviste vai jokin muu? Vai selviääkö tässä vain sen jäähdytys nesteen vaihtamalla....
9.5.2013 14:19
9.5.2013 14:59
9.5.2013 19:27