Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.2.2013 14:54
Suutin on melko samannäköinen kuin Dellorton PHBN
ryyppysuutin, mutta hieman pienempi ja kierteet ovat heti kannan alla. Kyllä tuo on Dellun kaasutin kun kaasuttimen kyljessä lukee niin ja varmaan se on PHBN, kun sen ryyppysuuttimet sopivat. En tietenkään älynnyt ottaa kuvaa suuttimesta, mutta yritän ottaa kuvan tässä lähipäivinä.
6.2.2013 14:09
Mites toi kaasutin ku mul on nyt derbi drd pro johon virit jäykemmät kytkin jouset hiilariläpät hgs putki ja tulossa 80 airsal niin mites ku vakiona 17,5 kaasari niin toimiiko tuolla kunnolla jos vaihtaa suuttimen tarpeeksi suureksi. Vai pitääkö ostaa 19 tai 21 kaasari pakostikin. Ja paljonko ja miten vaikuttaa?
kun kuitenkin kiinnitys on samalla imukaiulalla 17,5-21 kaasareille
6.2.2013 17:03
19-21mm kaasari ja vaikutuksena enemmän ruttua kaikilla kierroksilla. Imukaula tosin pilaa isomman kaasuttimen ilon, kun sen reikä jää liian pieneksi. Dremeli ja hiomarulla auttaa, mutta uusi imukaula on parempi.
6.2.2013 19:01
Minkälainen putki on HGS mopossa?
onko se siis ala- vai ylävääntö? Mulla on rossissa HGS
E: tämä siis krisun kysymykseen
Viimeksi muokannut jukke96 päivämäärä 7.2.2013 8:52, muokattu yhteensä 1 kerran
6.2.2013 22:31
Ei taida liittyä millään tavalla tämän keskustelun aiheeseen.
7.2.2013 15:14
hgs putki parantaa moottorin kierrosherkkyyttä ja keski- ja yläalueen vääntöjä.
joten airsalin 80 joka on vääntö sylkkä sopii putkenkanssa yhteen kuin nenä päähän
mutta minkäs kokonen suutin normaalisti laitettas 21 kaasariin. kun on 80 kanssa. Tietenkin putki hieman vaikuttaa muttei menisi ihan arvalla hakemaan suuttimia.
7.2.2013 16:31
Kertokaas nopeesti,et minkänäkönen/olonen on puhdas ilmanputsari? Kun on semmonen vähän tahmee ja ei ainakaa läpitte puhaltamalla mee ilma kauheen hyvin läpi. Ja millä öljyäisin sitä? WD-40? Ihan vedessä pesu riittää med fairy?
E: Koitin äsken ilman putsaria,kävi vitusti paremmin tyhjäkäyntiä,booas toki täyskaasulla,mutta taitaa olla pesun tarpeessa?
E2: Koitin tos ajella,ihan samanlailla ei käy tyhjäkäyntiä eikä kierrä. Pitänee vaihtaa suutin 80--->75.
7.2.2013 23:05
Fairy+lämmin vesi on jees, tai sit jollai rasvaa liuottavalla myrkyllä. Kyllä sen näppituntumalla aikalailla huomaa kun on puhdas.
Öljyks suositellaan ilmanputsariöljyä, mut paremman puutteessa kelpaa kakstahtiöljy. Muovipussiin loraus öljyä, ja suodatinelementti mukaan. Sit puristelet sillei et öljy imeytyy tasasesti.
9.2.2013 1:35
2T öljy on kyllä putsariin turhan löysää. Eikä putsariöljykään maksa paljoo. Sitten kauheella vesisateella ajaessa, kun huonojen öljyjen takia putsari imee vettä ja matkanteko tyssää niin kyllä muuten vituttaa.
Puhdas putsari näyttää puhtaalta, värit (jos on) on kirkkaita yms. Kyllähän sä nyt tiedät mitä eroa on puhtaalla ja likasella paidalla, suunnillee sama asia. Mun mielestä mikään fairy+vesi ei tehoo kunnon öljyihin, ite oon Piperiä putsaillu ihan bensassa. Kuullut olen kyllä että jollain olis liimaukset sulanu bensassa, mutta ei mulla ainakaan irronnu. Kunhan nyt ei liota sitä tunteja siellä, putsaus vaan.
9.2.2013 2:53
ja tätä jauhetaan paljon, eli älä kierrä putsaria kuivaksi, putsarin elinikä laskee siinä nii helvetisti
9.2.2013 3:08
Reetuhai2 kirjoitti:2T öljy on kyllä putsariin turhan löysää. Eikä putsariöljykään maksa paljoo. Sitten kauheella vesisateella ajaessa, kun huonojen öljyjen takia putsari imee vettä ja matkanteko tyssää niin kyllä muuten vituttaa.
Puhdas putsari näyttää puhtaalta, värit (jos on) on kirkkaita yms. Kyllähän sä nyt tiedät mitä eroa on puhtaalla ja likasella paidalla, suunnillee sama asia. Mun mielestä mikään fairy+vesi ei tehoo kunnon öljyihin, ite oon Piperiä putsaillu ihan bensassa. Kuullut olen kyllä että jollain olis liimaukset sulanu bensassa, mutta ei mulla ainakaan irronnu. Kunhan nyt ei liota sitä tunteja siellä, putsaus vaan.
Ite oon ainaki kokenu toimivaks keinoks sen että laittaa bensaa jonkunnäkösee suihkepulloo, josta sitä voi sitte ruuttailla niin ettei sitä mee niille liimauksille. Ja vielä bensalla pesun jälkeen ku pesee fairyvedellä nii avot, homma rokkaa.
Ja vaikka se putsari näyttää päällepäin puhtaalta, nii ku sitä huljuttelee sielä vedessä niin sieltä saattaa vielä irrota tosi hienojakoista pölyä/hiekkaa. Eli kannattaa välillä vaihtaa puhtaat vedet ja puristella sitä putsaria sielä liemessä niin kauan ettei mitää enää irtoo.
9.2.2013 3:30
Fairyvesi tai ihan oikea putsarin putsausaine jota saa vaikka nyt motonetistä. Se on todella pop, putsaa loistavasti ja pitää putsarin elinvoimaisena. Bensallakin menee ihan hyvin, se sulattaa liimauksia. Itse olen muutamia pipereitä bensalla paskonut, tosin niitä pipereitä oli jo todella monia kertoja sillä bensalla pesty. Tarpeeksi monta kertaa kun pesee pensalla niin ne liimaukset liukenee siitä putsarista. Ei tosin se uusi paljoa maksa. Fairivesi kuivuu helvetin hitaasti ja se pitää antaa oikeasti kuivua ellei halua putsarista jääpuikkoa. Eli eli. Bensalla jos on kiire, fairyvedellä jos haluaa pitää pitkäikäisenä sen vaahtomuovikimpaleen. Päättäkää ihan itse.
Jos putsarista nyt kuitenkin alkaa liimaus repeämään bensapesuista, niin ei, siihen ei todeta ettei sillä ole mitään väliä vaan ostetaan uusi. Piste. Ei mitään vääntelyitä "mutku mutku on tää tiäksä niinku aina ennenqi toiminu" vaan ostetaan vaikka palautuspulloilla. Ei noi piperit maksa käytännössä mitään, varsinkin kun suhteuttaa laatuun ja muiden putsareiden hintoihin.
Pesu kannattaa suorittaa dippaamalla putsaria astiaan jossa on tätä vapaavalintaista puhdistus-liuosta. Huljuttelee putsaria sielä ja rutistelee sitä sielä jne. Koittaa saada kaiken sonnan irtoamaan siitä. Lopuksi kuivaus tasaisella rutistamisella, myttää vaikka koko putsarin nyrkkiin ja puristaa kovaa. Kunhan ei taivuttele ja pyörittele, se yksinkertaisesti saa vaahtomuoviputsarin repeämään. Vähintään liimauksista.
Jaa pesun jälkeen, muistakkee se öljäys. Ilmansuodatinöljy on parasta, 2t öljy on mielestäni ihan vitun turhaa sähläystä siihen putsariin. Se öljy pitää olla tahmeaa soossia! Aivan kuten oikea ilmanputsariöljy onkin. Jos nyt haluaa olla se penninkituuttaja niin vetää vaikka margariinilla jos huvittaa, suosittelen kuitenkin ehdottomasti putsariöljyä. Olkoot vaikka motonetin putsariöljyä, ihan hyvää se Bilteman öljykin on.
14.2.2013 2:02
Sopivatko nuo PHBG kaasuttimet normaalisti rabasan moottorille jossa vakiona PHVA kaasutin?
Tietenkin olettaen, että imukaulan halkaisija on sama.
14.2.2013 8:23
Jos se halkaisija on sama niin miksi ei passaisi?
14.2.2013 17:28
Olisi kaasarin irrotus ja pesu edessä, koska se on alkanut vuotaa niin pitää selvittää mistä se johtuu ja muutenkin on hyvä aika nyt tehdä se, mutta koska ekaa kertaa olisin tekemässä sen niin onko jossain jotain kuvii ja muutenkin ohjeita phva 17,5 kaasarin irrotukseen ja pesuun jne? Tietopankissa oli jotain ohjeita mutta en ole oikeen löytänyt tarpeeksi ohjeita siihen siltikkään.