Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
1.8.2020 19:26
Malagutisti kirjoitti:No kyllä haittaa. Ei toivoakaan että kannentiiviste kestää, ja saattaa painaa sylinterin/kannen kieroon.
Ok, enpä taida kokeilla sitä sitten. Onko vinkkejä miten sais sen pois ku oon kokeillu porata sitä ulos vastakierreporalla mutta ei onnistunut. Kerkesin laittaa ruuvilukiteliimaa silloin kun yritin sitä asentaa että pitää varmaan kuumentaa sitä että liima sulaa.
2.8.2020 0:07
Lämpöä vaan ja koittamaan.
2.8.2020 2:35
Poraa pultinpätkään reiän, ja vastakierretapilla ulos. Jos ei onnistu, ni helicoilisarja, poraa vanhan pois, laittaa helicoilin ja uuden pinnapultin.
2.8.2020 23:27
Mutteri hitsaten tumppiin, vähän odottelua että lämpö menee syvemmälle ja irrottaa tiivisteliiman ja auki.
Toista tarvittaessa, voi vaatia useamman yrityksen. Lämpö auttaa kun on kyseessä alumiini-teräs pari.
Vapaalla kädellä ja 7 mm kierteellä aika toivotonta pellillä vastakierretapilla.
3.8.2020 23:44
Tosiaan ongelmaksi tällä kertaa tullut se että täysikaasulle päästäessä mopo alkaa booamaan ja ryypynkään anto ei auta ollenkaan.
Mopo on Peugeot xps, Dellorton 16mm phbn kaasarilla.
115 suutin, joka tuntuisi olevan sopiva?
Rajoitetut sähköt on, sekä solenoidi. Olen miettinyt voiko niistä jommastakummasta johtua tällainen temppuilu? Vakioputkella ei ainakaan rajoitin lyönyt liinoja kiinni siten että alkaa booata. Nyt enoxin kanssa tällaista alkoi tapahtumaan, toki se myös yrittää kiertää pidemmälle vakioon nähden.
Voiko bensapinnassa kuitenkin olla vikaa kun ei ryyppykään auta ollenkaan? Lisäksi miten sitä säädetään, luin että neulaventtiili päässä olevasta kumista, mutta kumpaan suuntaan täytyy pyörittää jotta taso nousee?
4.8.2020 8:28
Mikähän mahtais olla vikana tossa yamaha dtssä kun on alakauttanen putki ja piikki tulee 8000rpm ja isoilla vaihteilla 9000rpm. 6000-7000 kierroksissa röpöttää ja moposta puuttuu alavääntö kokonaan. Yläkierroksilla käy aivan loistavasti.
Tekniikka:
Voca racing 70/80 alakauttanen putki
77cc stage6 big race
26mm pwk
hiilikuituläpät
porattu cdi (saattaa olla siinä vika muttei voi varmaks sanoa)
4.8.2020 13:15
Huomasin eilen, että kytkinvaijeri ja kaasari hankaavat toisiinsa ja kaasari on melkein vinossa vaikkei nyt kovin paljoa. Osaisko kukaan sanoa, että miten saisi korjattua niiden asentoa?
Tosiaan mopo on beta rr 50 track 2015
4.8.2020 21:50
dtkkona kirjoitti:Mikähän mahtais olla vikana tossa yamaha dtssä kun on alakauttanen putki ja piikki tulee 8000rpm ja isoilla vaihteilla 9000rpm. 6000-7000 kierroksissa röpöttää ja moposta puuttuu alavääntö kokonaan. Yläkierroksilla käy aivan loistavasti.
Tekniikka:
Voca racing 70/80 alakauttanen putki
77cc stage6 big race
26mm pwk
hiilikuituläpät
porattu cdi (saattaa olla siinä vika muttei voi varmaks sanoa)
Kaasu pohjassa?
Ilmakorjaussuuttimen ongelma, vaatii jo vähän räpellystä että pystyy kokeilemaan, koska tuo on kiinteä.
15.8.2020 18:24
Mikähän on ongelma ankassa vm sähköillä, alkoi ajosta nykimään ja pätkimään korkeilla kiekoilla, kaikki sytytyksen osat vaihdettu, kaasaria säädelty yms yms. Mahdotonta ajaa yhtään pitkälle kun nykii vaan
15.8.2020 22:17
lumiaura kirjoitti:Mikähän on ongelma ankassa vm sähköillä, alkoi ajosta nykimään ja pätkimään korkeilla kiekoilla, kaikki sytytyksen osat vaihdettu, kaasaria säädelty yms yms. Mahdotonta ajaa yhtään pitkälle kun nykii vaan
Onko liittimet katsottu myös läpi?
16.8.2020 21:47
Liittimiä vaihdettu sekä putsailtu, erikoista se että vika alkoi niin että alkoi välillä ajossa pätkimään, sitten ku kaasua pumppaili pikkusen nii se loppu, vikal kerral alko yhtäkkii pätkii viel pahemmin eikä sitä saanu loppumaan
19.8.2020 17:46
lumiaura kirjoitti:Liittimiä vaihdettu sekä putsailtu, erikoista se että vika alkoi niin että alkoi välillä ajossa pätkimään, sitten ku kaasua pumppaili pikkusen nii se loppu, vikal kerral alko yhtäkkii pätkii viel pahemmin eikä sitä saanu loppumaan
Itte ehkä kattosin kansa bensapuolelle saako liikaa bensaa? Jos tulpan oot vaihtanut kerran nii kannattaa vielä toiseen kertaan vaihtaa ja katsoa että on varmasti oikeanlainen tulppa kyseessä.
2.9.2020 12:19
Mikä on vikana kun ei ota kierroksia ylämäkeen (esim 1 vaihde) ja röpöttää jonkin verran, sammuu jos ei anna ensin kierroksia ja sitten päästää kytkintä että ruopis, muuten toimii hyvin (tasasella yms).
Mopo on Derbi senda drd racing R, vm 06-09 ei ole varmaa tietoa. virejä on kuristamaton putki ja reikälevy kaasarista pois, vakio ilmanputsari, suutin 95. Tulpan väri näyttäisi olevan oikea, muutamalta kaverilta on kysytty ja näyttää oikean väriseltä. huiput on n. 70-75.
Pienillä kierroksilla tasasella kone sammunee kun antaa ryyppyä, täysillä ryyppy ei vaikuta.
Apua saisi nyt antaa kun ei kuulosta oikeen hyvältä tuo että ei ota kierroksia ylämäessä.
2.9.2020 21:18
Veikkaan että suutin on liian iso. Mulla oli gilerassa(sama tekniikka) muistaakseni alle 80. Kokeile vaikka 90 kokoisella alkuun.
2.9.2020 21:24
Palezu kirjoitti:Veikkaan että suutin on liian iso. Mulla oli gilerassa(sama tekniikka) muistaakseni alle 80. Kokeile vaikka 90 kokoisella alkuun.
Kokeilin 92 ja 88 kun löyty valmiina, mutta mielestäni en huommanut eroa 95:seen