Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

25.8.2017 20:39

sitkuura kirjoitti:Onko minkälaisella pakopuolella tuo pytty? kuva ois kiva :roll:

Noissa halvemmissa pinnoitetuissa pytyissä on sen pinnoitteen laatu kuraa.
Lohkeilee tosi herkästi, myös hyvin 'mielenkiintoisista' paikoista.
Nimimerkillä kokemusta on (motoforce 50cc, d50b0).

Toki täysin koskemattomana voi kestää ihan ok.
Mut aihiona ei toimi, koska pinnoite ei kestä teki mitä hyvänsä.
Vaikka se ei lohkeaisi viilatessa, lähtee se pikku hiljaa irtoilemaan viisteistä / pyöristyksistä huolimatta.

On tuo motoforcen pytty aika hurjassa kunnossa -- ihme ettei silti leikannu kiinni!
Ja myös aukkojen alapuolelta irtoili pinnoitetta...

Derbin alkuperäisissä pytyissä esimerkiksi se pinnoite ihan hyvälaatuinen ja kestää.

"R4racing" (tms.) pytystä en sit tiiä... hintaa sillä on suomessa jo 140-150€.
Joka on aika paljon ns. tarvikepytystä, mut on selvästi erilainen kun nämä tnt/motoforce yms. mut silti kopio alkuperäisestä pytystä... olisi ihan kelpo aihio, jos tietäis minkä laatunen pinnoite siinä on.....että saisi käytännössä uuden porauksen mihin laittaa sit kunnon mäntä 0,04mm välyksellä niin kestäis jokusen männän vaihdon (1 m-renkaan kesto n. 2-4h, mäntä max. 10h).

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

27.8.2017 10:34

En tiiä oonko nyt yhtään oikeessa paikassa kysymässä mut millasella setillä sais kaikki tehot irti Airsalin seitenkymppisestä? (Välit, YLÄKAUTTANEN putki yms yms yms)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

27.8.2017 20:45

Vakiokuntoiselle 70cc airsalille hyvä setuppi on 21mm phbg kaasari, joku perus sportti putki (giannelli, arrow, enox jne) ja välit riippuu vähän putkesta ja tykkääkö enemmän kiihtyvyydestä vai paremmista huipuista. Mutta hyvä kompromissi huippujen ja kiihtyvyyden osalta on esim giannellilla 13/53 tai 12/50 välitykset. Noilla kulkee sen n.95-100km/h jos on hyvissä säädöissä ja kiihtyykin vielä ihan kivasti.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

2.9.2017 12:25

Olisin hankkimassa 70cc airsal sport -sylinteriä ja tarvisi tietää mitä tarvitsen isomman kaasarin ja uuden imukaulan lisäksi? Tarviiko uuden kytkimen? Jos kytkimen tarvitsee, voisiko joku linkata hyvän kytkinsetin ? Kiitos jo valmiiksi :))

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

2.9.2017 14:14

Airsalin kanssa ei kyl välttämättä tarvi edes isompaa kaasaria, toimii ihan ok vakio kaasarillakin. Toki esim 21mm saa pienen teholisän vakioon verrattuna, mutta mikään mullistava ero ei ole kyseessä. Jos kytkinlevyt on hyväsaä kunnossa ni pelkät jäykemmät jouset riittää.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

12.9.2017 11:14

Mulla oli kevyesti viilattu Airsal 70 sport, mut haluaisin lisää tehoa ja vähän vääntöäkin. Suunnitelmis ollut ostaa Airsal 80 sport, mut vissii viilaamattomana noil ei juuri oo eroa? Viila pysyy kyllä hanskassa, mut ois jees ostaa valmiiksi hyvä sylkkä. Joten millanenkoha Airsal 80 racing olis? Enempi ylätehoa toki mut onko siinä sit yhtään alavääntöi jos vertaa esim 70 sport? Ja onko ne tehot kui ylhäällä kun putki o yasuni r2, ja sitä en aio vaihtaa. Joku jos osais kertoa paljon racingis on paossa asteita vakiona ni olisin kiitollinen! Tai vaikka sportin asteetki saa kertoo. Kaasari on 21mm phbg, riittäisikö se vielä tuolle racing? Niin ja kisasähköi ei ole, kiertää kyl ilmankin. :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

12.9.2017 13:19

Airsalin pytyt xtreme malleja lukuunottamatta on kaikki aika "alakiertoisia". Eli kyllä noista vääntöä mopoksi löytyy ihan hyvin. Muistaakseni sport versiossa on paolla asteita 185 ja racingissä 189. Eli kumpakin vielä suht laajavetoisia jos vertaa johonkin oikeisiin HE pyttyihin jossa älävääntöä ei ole käytännössä ollenkaan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

12.9.2017 20:42

Juu no enköhän mä sitte sen racingin ota, jos ei tuon suurempaa eroa oo :) kun jotenkin musta tuntuu et sen sportin kans kävis niin et parin vko päästä irti ja viilaa, ja huonolla tuurilla lohkee pinnote tms. Vaikkakin onnistuu viilaus, niin en expertti ole... Vielä jos joku osaa sanoa onko 80 racing alavääntö millainen verrattuna 70 sport? Tässä hetki sitten viilasin tpr 75 asteita n.200 ja sillä oli yhtä helvettiä ajaa. :D ja riittääkö tuo 21mm kaasari 80 racingil?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

13.9.2017 16:05

Niin ja tarviikoha lohkoja avartaa am6 koneessa tuolle Airsal 80cc Racingille? Ei oo kyl ongelma se ku kone avataan joka tapaukses ennen pytyn vaihtoa, remonttia.. Doppler er1 kampura, athena hopeoitu neulalaakeri, skf c3 petarit, koko koneen stefat, tpr vaihderumpu jne jne.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

9.10.2017 7:38

Kokemuksia motonetin 74cc valu pytystä? http://m.motonet.fi/fi/tuote/9827971?aj ... malli=2007

Onko täyttä skeidaa?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

16.10.2017 17:49

Jonttu110 kirjoitti:Kokemuksia motonetin 74cc valu pytystä? http://m.motonet.fi/fi/tuote/9827971?aj ... malli=2007

Onko täyttä skeidaa?

Mielummin sijotat 20e lisää ja ostat airsalin 73cc. Tehokkaampi ja kestävämpi.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.10.2017 11:42

Nyt olis suunnitelmissa ostaa joku halpa ja toimiva mopo ja sitten rakennella siihen sellainen tekniikka että irtoaisi reilut 20hp tehoja. Halpaa tämä ei tietenkään ole, mutta mikä olisi näistä hintavista vaihtoehdoista se edullisin?

Wikissä lukee että osien hinnaksi tulee ~1200e-2000e. Millaisella setupilla pysyisi hinta mahdollisimman matalana ja mistä kannattaisi tilata? Mitä suosittelisitte?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.10.2017 22:05

Mites kun jos laittaisin 70cc airsalin kiinni 21mm dellorton kanssa niin paljonko ois huiput kurittoman vakioputken kanssa? Vai onko turha ostaa tuota airsalia jos ei ole teharia?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.10.2017 22:57

Itellä oli detsissä tuo sama tekniikka kurittomalla vakioputkella niin lähti valoista ku pakolainen Espanjasta

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

20.10.2017 23:38

moro eli tarttis tommone 50cc käyttis sylinteri ostaa riejuu ni kumpi ois parempi ostaa maxiscootist airsal 50cc alumiini vai tpr 50cc valurauta, saa kyl sanoo jos ois joku muu wörtimpi