Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tehoputket

4.1.2014 17:38

Tietopankista AM6 putkien alla löytyy tietoa Yasunista

Re: Tehoputket

5.1.2014 23:12

Mikä on malossi mhr supermoton putken vääntöalue (am6)
Onko hyvät alaväännöt?

Re: Tehoputket

5.1.2014 23:22

Melko alavääntöinen, mutta taitaa vaatia 70-80cc pytyn, että saisi kaiken hyödyn irti. Kyseinen putki myös maksaa hunajaa, mutta sen varmaan tiesitkin jo.

Re: Tehoputket

6.1.2014 1:39

Käytettynä aika halvalla saisin sen. Ja mietin vaa et toimiskoha vakiopytyllä ja hiilariläpillä

Re: Tehoputket

6.1.2014 2:43

No siinähän nyt piilee semmonen hauska juttu, että vaikka putki on suunniteltu kovaksi kisaputkeksi, se on suunniteltu kovaan kisapyttyyn, ja erityisesti jollekkin malossin mhr pytylle.

Am6 vakiopytty on aika kaukana semmosen putken mukavuusalueesta ja suurella todennäköisyydellä lopputulos onkin aika mitäänsanomaton ellei jopa paska.

Re: Tehoputket

6.1.2014 20:45

Kuinka halvalla. Rupes just kiinnostaa :D

Re: Tehoputket

19.1.2014 15:42

mitä 65-85cc krossien putkia on muokkailtu esim. derbiin? ihan mielenkiinnosta kyselen vaan.. voisin kokeilla jotain tuollaista / tehdä sellaisesta väliaikaisen putken siks aikaa, ku teen omaa teharia.

ei oikein noi turbokitit yms. iske, ku ei oikein muuta näy olevan tarjolla oikealta puolelta menevänä. ja sopiiko noi drd pro:n putket suoraan/melkein suoraan teräspalkkirunkoiseen derbiin?? jos en väärin muista, jäähdyttimet tais olla erilaisia ja putki menee siis pro:ssa jäähdyttimen alapuolelta, jonka takia jäähdyttimessä on "lommo".

Re: Tehoputket

19.1.2014 15:47

Oikean puoleisia putkia löytyy esim saksasta briteistä ja ranskasta jos jaksaa vain etsiä :D

Re: Tehoputket

19.1.2014 19:25

juu, tiedän. ei oo varaa ostaa uutta putkea. etenkään sellaista, jonka sopivuudesta ei ole 100% varmuutta. ;)

eli pystyykö joku kertomaan, meneekö täysin suoraan nuo drd pro:n putket? en nimittäin iha kehtais ostaa turhaan sellasta, ku niiden myynti tuntuu olevan melko haastavaa (?).

ei nimittäin pahemmin tolla kärsi ajaa, koska pakoputki on todella lähellä (<2mm) kaasutinta. :roll:

Re: Tehoputket

19.1.2014 19:42

Kiinnikkeet on melko varmuudella eri paikoissa, sillä noissa vanhanmallisissa rungoissakin vaihtelee kiinnikkeiden paikat, sen mukaan oliko putki sitten alta kulkeva tai sivusta, eli on kiinnkkeet vain sivussa tai alhaalla. Prossa kulkee oikeelta, siinä on oikealla puolella putken kiinnikkeet, näissä vanhoissa sen sijaan ei kun putki menee vasemmalta. Kannattaa harkita alakauttasta, ei olis ainakaa mitenkään tiellä ellei aja metässä, kaasarin huollotkin olis 100% helpompia kun ei tarvis irroitella putkee joka kerta ku säätää neulaa tms.

Re: Tehoputket

20.1.2014 14:48

ei oikein nuo alakauttaset nappaa, mut väliaikaiseksi putkeksi voisin hommata.. jos vaa halvalla saan jostain. :D joku turbokitti varmaankin irtoaa (pelkkä paisari) n. 50 eurolla?

ja kaasuttimen pystyn irroittamaan, säätämään yms. vasemmalta puolelta.
putken joudun irroittamaan pelkästään sen takia, koska menee vasemmalta puolelta.

aloittelen tekemään sitä airsalille suunniteltua putkea, jonka ajattelin sitten tehdä pullistamalla tällä kertaa.sitten ei pitäisi olla ongelmaa sopivuuden puolesta (jos siis onnistuu hyvin). :)

Re: Tehoputket

23.1.2014 18:02

Onko kellään hyvää ideaa mitä vois tehä tolle kun enoxi sylkee öljyä alkukäyrästä, siis siitä missä menee pyttyyn? Osittain vaikuttaa se että siinä on itse tehty soviteholkki mutta se on kuitenkin tiivis ja sitä pakoputkitahnaakin siinä päällä ja silti öljy löytää tien ulos sieltä :x

Re: Tehoputket

23.1.2014 18:03

Munarallin ja Riejun tyyppi"vika", ei voi mitää :D

Re: Tehoputket

23.1.2014 22:02

Itse asiassa voi. Pakoaukkoon kun kattoo, niin siellä on O-rengas tiivisteenä. Sen kun vaihtaa niin pitäs tiivistyä. Toki mistä löytää niin paljon kuumuutta kestävän O-renkaan, normia voi koittaa mutten usko että kestää. Ite oon tunkenu tiivistemassan kanssa noi holkit pyttyyn ja putkeen ni on pitäny hyvin.

Re: Tehoputket

9.2.2014 19:37

Onkos tuolla tietopankissa virheellistä tietoa vai onko meikäläisen leovince vaan omalaatuinen, kun tehopiikki alkaa vasta 8500rpm nurkilla ja oikeasti alkaa huomaamaan 9000rpm jälkeen? Mopossa on kierrosrajoitin, joten vähän ikävää, että tehoalue alkaa juuri rajoittimen kohdalla, mutta kaipa sen kanssa voi elää. Eipä tuo riejun kiekkarajoitin oikeen tahdo kuitenkaan mahtaa mitään tuolle vincelle kun parhaimmillaan sain kierrätettyä 6. vaihteella 11000rpm, vaikka rajoitin tulee peliin jo 9000prm kohdalla :D