Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.1.2013 23:45
niclas-nyman kirjoitti:tuli laitettuu kiinni 70cc airsal 21mm phbg lortto ja vapaavirtaus sukka. nyt kun käynnistää pysyy käynnissä kun antaa kaasua mutta tyhjäkäynnillä ei pysy sitten millään päällä

. millä suuttimilla toimisi?

Koitappa säätää ekaks vaan yksinkertasesti tyhjäkäyntiä vähäsen isommalle kaasarista. Sit jos ei auta niin isompaa tk-suutinta hankkimaan!
E: Myös neulaa voi koittaa nostaa yhdellä lovella, eli sokkaa yksi lovi alaspäin!
Viittaako tuo imuvuotoon, kun ajon jälkeen jättää kierrokset vähäksi aikaa leijumaan noin 4000 paikkeille, sit about viiden sekunnin kuluttua palautuu normi tyhjäkäynnille. Muuten tuntus olevan hyvin säädöissä, tuo kierrosten leijuminen vaan mietityttää.
10.1.2013 21:08
Mikäs tossa nyt vois olla,kun tän sulaa-pakkasta-sulaa-syklin jälkeen lopetti tyhjäkäynnin käymisen kuumana,sain sen pariks päiväks toimiin kun avasin seosruuvia jonku 1 kierrosta ja kiristin tk ruuvia. Nyt tänään,jouduin taas kiristään tk-ruuvia,ja kun kävin kaverilla ja mopo seiso pari tuntia ulkona,niin taas ei käyny tyhjäkäyntiä. Kaasu kanssa hirttäny täysillä kii kolme kertaa tässä parin päivän aikana.
13.1.2013 0:56
joo nyt alkaa ymmärrys loppumaa itellä niin keksikäähän te mikä vikana, jouduin nyt talven alussa vaihtamaan reippaasti pienemmän suuttimen (varmaan solenoidista johtuu) mutta en saa toimimaan kunnolla millään suuttimella, täyskaasulla alkaa pätkimään ja sitten "tupsahtaa" ja ottaa taas kierroksia ja sama uudestaan ja joskus jättää kierrokset leijumaan ja sitten palaa normaaliksi. voiko olla sytytyspuola heikentyny? mopohan on yamaha dt 50 ja kaasari dellorton 16milline
13.1.2013 6:03
Molemmat voisitte kattoo ilmanputsarin

Itellä oli nääs jäätyny koko paska nii ei kovin ihmeellisesti saanu ilmaa

ja kaasukapulann jäätymisen estämiseksi kannattaa lyyä kaillalle esim jarrunestettä, kaverilla jääty kahva kiinni 10min ajon jälkee nii jarrunestettä sisään nii toimi hyvin!
13.1.2013 16:04
Jarrunesteen kanssa lotratessa kannattaa tosin muistaa että se liuottaa tehokkaasti lakkaa, maalia ja joitakin muovilaatuja.
13.1.2013 21:20
Se on kyllä totta

Ei onneks ollu oma pyörä
Olipa jostain syystä sekavaa tekstiä tuo äskönen viesti
18.1.2013 22:32
Tämä nyt ei varsinaisesti liity tänne
mutta kuinka paljon nämä hiilikuitu läpät vaikuttaa kierros herkkyyteen? ja tuleeko niistä minkään näköstä tehoa?
tarviiko ostaa isompi suutinkin?
että kannattaako niitä ostaaa vai onko ne ihan rahan tuhlausta??
20.1.2013 2:06
Jos tällä hetkellä vakioläpillä ei ole mitään ongelmia ja mopossa ei sen kummempia virityksiä ole, niin turhaa vaihtaa läppiä.
22.1.2013 20:46
Olin vaihtamassa suutinta, niin ennenkuin sain sen kopan auki, niin alko valuttaa kauheesti imukurkusta bensaa??? Sitte sain vielä sen kopan auki, niin se bensantulo ei lakannut
Voisiko joku selittää vähän mitä kävi ja miten tuon voisi korjata? Voiko tuo vaikuttaa myös säätöihin, kun 94 suuttimen kaa käy rikkaalla enoxin kanssa?
31.1.2013 18:32
Mistä mahtaisi saada isompaa tyhjäkäyntisuutinta tuohon Dellorton 16mm PHBN kaasuttimeen? Sparewheelissä piti olla sopiva, ostin sen ja ei se sopinut. Ainakin tk-suutin on samannäköinen kuin tuo ryyppysuutin, tosin en ole varma ovatko ne identtiset kun en niitä sen tarkemmin vertaillut. Pitänee varmaan ottaa alkuperäinen tk-suutin mukaan sitten kun pääsee seuraavan kerran Sparewheeliin, jos joku ei osaa kertoa mistä tuollaisen vois tilata.
31.1.2013 23:38
Kannattaa ottaa nykyinen mukaan. Itsekkin kun seeärrään tk suutinta haeskelin niin stormilla kassaneidille näytin suutinta ja sanoin että tuommonen kokoa #40 nii meni kymmenisen sekunttia niin uusi oli jo kädessä

käy myös stormilla kattoon, sielläki voi olla terpin tk suuttimia
1.2.2013 18:01
Mikäs mahtais olla vikana detsissä kun lähes heti käynnistyksen jälkeen alkaa kohokammion pohjan ylivuotoletkusta tulemaan aivan solkenaan bensaa, eikä juuri kierroksia kaasuttaessa ota. bensaa siis tulee niin tyhjäkäynnillä että kaasua annettaessa. Kenties koho/ neula jäänyt jumiin?

itsellä ei kaasareista hirveästi ole kokemusta joten jos osaat auttaa niin ohjeita tulemaan, niitä tarvis et sais detsin takas tienpäälle
1.2.2013 18:28
Voisin veikata että neulaventtiili on paskana tai sitte koho vaan on jumissa. Kun kerta vaan käynnissä ollessaan vuotaa. Ja sillon ainakin bensahana toimii. Kaasarin pohja pois ja tutkimaan. Sen takia ei toimikkaan kunnolla kun meinaa tukehtua bensaan kerta kaasari tulvii.
2.2.2013 0:12
Eipä ollut Sparewheelissä sopivaa tyhjäkäyntisuutinta, myyjä ei edes ollut koskaan nähnyt sellaista. Ei Googlellakaan löydy sopivaa, en käsitä. Onko tämä kaasutin joku Peugeotin ihme kaasutin, vai jokin muu Dellorto kuin PHBN. Ei kai auta kuin yrittää pärjätä, on se ennenkin tuolla suuttimella toiminut.
2.2.2013 0:28
Nyt kuulostaa jo mystiseltä. Millainen suutin on kyseessä, onko muoto sama kuin Dellun suuttimissa eli ns. pultin näköinen?
MC-Scatterin verkkokaupassa on kuvia erilaisista suuttimista, vastaako jokin niistä etsimääsi?