Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.2.2013 20:20
Mitkäs liittimet tarvis mopon vilkkuihin, kun tällä hetkellä vanhat vilkut ja valon johdot on sokeripaloilla kiinni (liittimet leikattu irti).
http://www.louis.de/shop/img450/10033595.JPG Tuosta kuvasta pystyy näkemään ne liittimet josta nyt puhun. en viittis leikata uusista vilkuista liittimiä irti :/
Ja toinen kysymys, mikäs mopoa vaivaa kun kierrokset rajottuvat vaan johonkin 4000-6000rpm. Mopona on Vanha kameliderbi eli Derbi Senda R50 1998. Ainoat virit ovat kuriton putki, ei muuta. Kun ajaessa pistää kaasun pohjaan niin sillon moottori kiertää enemmän, mutta paikallaan kun kierrättää niin ne rajottuvat taas.
14.2.2013 21:21
Nyt alkaa loppumaan keinot kesken mankin kanssa. Eli ongelma on sellanen, että jännitteensäädin ei tunnu rajottavan jännitettä mitenkään vaan sitä tulee jopa +40v läpi jos antaa kunnolla jenkaa.. Koitettu niin monella jännitteensäätimellä, että siinä tuskin vika voi olla(tosin kaikki olleet moposportin samoja säätimiä ja luultavasti samasta erästä). Uuden johtosarjan olen siihen juuri väsännyt, mutta kaikki juotokset ym. liitokset on tehty kunnolla. Myöskin maadoitus on kunnossa. Mikä helvetti tota vaivaa?
14.2.2013 21:29
Eiköhän se liene säätimen kytkentä virheellinen jos montaa säädintä kokeiltu...
14.2.2013 21:52
Mitkäs liittimet tarvis mopon vilkkuihin, kun tällä hetkellä vanhat vilkut ja valon johdot on sokeripaloilla kiinni (liittimet leikattu irti).
http://www.louis.de/shop/img450/10033595.JPG Tuosta kuvasta pystyy näkemään ne liittimet josta nyt puhun. en viittis leikata uusista vilkuista liittimiä irti :/
Meet vilkkujen kanssa johonkin autotarvike tai sähköliikkeeseen ja haet noihin sopivat liittimet.
Tai sitten vedät poikki ja laitat abikoliittimet tilalle, jos noissa vilkuissa on jotkut erikoisliittimet. Aikakin kuvissa näyttää ihan perus pyöreeltä liittimeltä. Sokeripalalla ei saisi vetää mitään johtoja, Niitten pitäisi olla vaan ihan väliaikanen patentti eikä mitään pysyvää.
14.2.2013 22:02
kossusukka kirjoitti:Eiköhän se liene säätimen kytkentä virheellinen jos montaa säädintä kokeiltu...
Sehän siinä onkin ihmeellistä, että se on kytketty oikein
Taitaapi olla niin, että toi lifani ei vaan halua tehä yhteistyötä..
14.2.2013 22:29
Piirrä nyt edes jokin simppeli kuva että miten olet sen kytkenyt? Yleensä jonkin asian toimimattomuudelle (tai toimivuudelle) on syynsä.
14.2.2013 22:51
Tuommosen kaavion väsäilin alkuperäsen pohjalta ja sen mukaan vetelin johdot. Mitkä ovat mahdollisia vikoja kytkennöissä? Johdot menee kuitenkin oikeisiin paikkoihin eli siinä ei ole vikaa. Voikohan se vaikuttaa, että kokeillessa ei ollut kiinni virtalukko eikä kumpikaan valo?
17.2.2013 14:37
Mites toho derbii sais parkkivalon palamaa sillee erillisel katkasijal et ei lyhyet eikä pitkät palais samaa aikaa?
23.2.2013 11:55
kysymys kuuluu mikä tää on ku näyttää joltain antennilta ?
23.2.2013 15:33
Onkos mopossasi ulkolämpötilanäyttö
Mistäs tuo löyty? Näyttää iha lämpömittarin ulkolämpötilaanturilta.
24.2.2013 22:38
ei oo. ja eipä se muovi paljoa lämpöä johda? se liittyy varmasti valtion salajuoniin:D
ja maskin takaa löyty
24.2.2013 22:55
Etippä jostain sähkökaavio, niin siitähän sen näkee.
27.2.2013 20:12
Derbissä ei käsittääkseni ole erillistä vilkkurelettä, joten mikäli haluan sada uudet mini-vilkkuni toimimaan, täytyy minun käyttää vastuksia.
Eli millainen sen vastuksen tulee tarkalleen ottaen olla? Menisikö tuollainen:
http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=15174
28.2.2013 4:19
.
Viimeksi muokannut Spörgels päivämäärä 11.6.2013 21:06, muokattu yhteensä 1 kerran