18.11.2014 0:27
22.11.2014 15:18
Ledinauha kirjoitti:En näe syytä etteikö leveämpi laakeri toimisi, mikäli laakerin neulat osuvat samalle alueelle kiertarissa. Oletko muuten mitannut männänrenkaan päittäisvälystä?
22.11.2014 16:37
22.11.2014 19:53
22.11.2014 21:41
Ledinauha kirjoitti:Ja sitten varsinaiseen aiheeseen, eli onko huuhteluiden jakajan teroittaminen huuhtelunlähtöjen puolelta kannattavaa? Pikaisesti ajateltuna terävä reuna leikkaisi virtauksen suoraan molempiin aukkoihin, mutta virtaukset yleensä tykkäävät pyöreästä muodosta enemmän (vähemmän pyörteilyä) ja se saattaisikin olla parempi... Onko koko hommalla käytännössä mitään merkitystä?
Veikkaan, ettei polttoaine-ilmaseos virtaa tarpeeksi nopeasti ahtaassa kanavassa kun kierroksia on yli 13,000rpm
Veikkaan
Bellin kirjasta luin joskus jotain, että boostportin päätehtävä on 'huuhdella' pakokaasut pakoaukkoon. Tästä syystä se on suunnattu jyrkästi ylöspäin kohti palotilaa. Yleensä noin 40-60°.
22.11.2014 22:36
RSA125:sen huuhtelulähtöjen jakajan muodosta ei varmaan kukaan heti uskoisikaan että se on todettu parhaaksi
Ilmeisesti sillä jakajan muodolla ei hirvittävää merkitystä edes ole, eikä ole myöskään huuhtelulähtöjen yhteensopivuudella lohkojen kanssa, toisin kuin yleensä luullaan(näissä H-E projuissahan on yleensä se kuuluisa lohkojen avarrus noin viikon puheenaihe, "ei välttämättä saa edes säätöihin jos on porrasta..!"). Kuulemma valtaosa sylinteriin siirtyvästä seospanoksesta on jo valmiiksi asettuneena huuhtelukanaviin kun huuhteluaukot aukeavat, eikä huuhteluvaiheessa tapahdu suurta virtausta kampikammiosta huuhteluihin jolloin pienet epätasaisuudet tällä matkalla eivät paljoa vaikuta. Mutta kannattaahan ne lähdöt silti aina sovittaa.
23.11.2014 1:05
J11 kirjoitti:Sellainen juttu tuli mieleen, että onks se totta, että pidempi äänenvaimennin parantaa ylätehoa ja lyhkänen päinvastoin? Jenkkiläisillä MX palstoilla tullut tällainen vastaan monta kertaa.
23.11.2014 19:41
rossipoika kirjoitti: Lohkojen ja huuhtelulähtöjen muotoilun takia sinne apuhuuhteluihin virtaa vähemmän seosta kuin päähuuhteluihin. Kuitenkin aukot sylinterissä on lähes saman kokoiset, joissain tapauksissa apuhuuhtelut jopa isommat. Tästähän seuraa, että virtausnopeus on apuhuuhteluista pienempi ja sen takia ne tarvitsevat tiukemman supistuksen (näkyy sun kuvassa). Päähuuhteluista saapuva aine omaa suuremman liike-energian, joka kääntää törmätessään apuhuuhteluista tulevan seoksen kohti takaseinää.
Totta sinänsä, että huuhtelukanavien tilavuus on yleensä lähes sylinteritilavuuden suuruinen, muttaPalezu kirjoitti:Kuulemma valtaosa sylinteriin siirtyvästä seospanoksesta on jo valmiiksi asettuneena huuhtelukanaviin kun huuhteluaukot aukeavat, eikä huuhteluvaiheessa tapahdu suurta virtausta kampikammiosta huuhteluihin jolloin pienet epätasaisuudet tällä matkalla eivät paljoa vaikuta.
23.11.2014 21:16
24.11.2014 16:49
24.11.2014 20:38
24.11.2014 21:47
24.11.2014 22:13
J11 kirjoitti:Kestääkö tuo Plastic Paddingin kemiallinen metalli tuolla huuhtelukanavissa?
24.11.2014 23:04
25.11.2014 0:24