Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.5.2014 18:20
Välystä mihin suuntaan? ylös/alas välystä ei saa olla, sivuttaisvälys ei haittaa. Mäntä on hankitaan saman kokoinen kuin sylinterikin, eli 41mm
11.5.2014 10:19
moro! nyt tarvis pikasen vastauksen! ensimmäiseksi, voiko tuon -06 deeteen cditä kiertää/nostaa rajotusta? tuo vois kiertää vähä enemmän
toiseksi että se snorkkeli/hukkaputki, mikälie onkaan joka menee kaasariin pakoputkesta niin vaikuttaako sen tukkiminen tehollisesti mitenkään? mikä sen virka yleensäkään siinä on
kiitos jo etukäteen vastauksista
11.5.2014 10:31
Pakoputkesta kaasariin ei kyllä pitäisi mennä mitään, mutta ilmanputsariin menee. Tarkoituksena on hapettaa pakokaasua, mikä auttaa katin toimintaa, tukkimisella ei saavuteta mitään hyötyä. Moricin voi ohittaa ledillä tai poraamalla, poraaminen on varmempaa. Kysymykset olis kyllä ehkä kuuluneet lähinnä detsitopicciin.
11.5.2014 10:42
kiitos vastauksesta! juurikin ilman putsariin
ajattelin että kysyn täällä ku saa nopeamman vastauksen. jatkan nyt vielä kysymystä. eli mulla ei tuossa varmaankaan ole moricia kun tuo boksi makso 50 euroo tuohon. pystyyköhän noita tarvike bokseja ohittaan mitenkään :/
11.5.2014 11:14
Ai niin enpäs heti muistanukkaa, että tossa vuosimallissa on vielä vanhan mallin sähköt
eli siis ilmeisesti ducatin boksi? Ducatin bokseja saa rajottamattomana muistaakseni alle 50e, käytettynä vielä halvemmalla.
edit: eihän -06 boksi ole alunperin rajoitettu, mutta onko siihen sitten vaihdettu rajoitettu boksi?
11.5.2014 11:19
kyllä ducatin boksi ja rajoittamaton. mutta siinä luki että rajoitusta nostettu eli ei varmaan ole täysin rajoitettu. pitää sitte tilata tehopuola jostaki
11.5.2014 11:30
Ducatin rajoittamatonhan alkaa rajottaa jossain 12k rpm kohdilla minkä luulis jo riittävän, mutta tosiaan jos pitää vielä pidemmälle päästä niin lähinnä "oikeesti rajottamatonta" cdi:tä ostamaan, lista bokseista löytyy tietopankista detsin kohalta
11.5.2014 12:41
Tässäpä jotain ainakin melkein faktatietoa Ducatin 85w rajoittamattomista sähköistä:
Ledinauha kirjoitti:Naurettavaa tämä ainainen sähköjen syyttäminen, korkeaviritteinen kone on paljon vaikeampi saada säätöihin kuin vakioderbi ja yleensä pätkintä johtuukin imupuolen säädöistä.
Tässä pari "todistetta" Ducatin perussähköjen riittävyydestä:
nevssons kirjoitti:Minä voin viellä varmistaa että 14k rpm on paukkunut espoon teillä. Ihan rajottamattomilla vakiovermeillä. Lähteenä Hardline jonka pitäisi olla kaikki hyväksynnät täyttävä.
Palezu kirjoitti:No minulla on ainakin semmoinen tieto että herran vuonna 2013 vuosimallin 02 MBK X-limit varustettuna ducatin rajoittamattomalla cdi-boksilla kiersi Palezun tallissa 13600rpm eikä minkäännäköistä pätkintää liiemmin esiintynyt. Jos se on rajoittamaton boksi niin eihän siinä sillon rajoitinta pitäis olla??
Ducatin rajoittamaton CDI.Ihan peruskomponentteja, toki ennakko ei ole mikään säädettävä, mutta periaatteessa mitään estettä kiertämiselle ei tuosta boksista löydy. Kuten Rossipoika ja Palezu mainitsivatkin, se ohjelmoitava Ignitechin boksi olisi kaikkein paras ratkaisu ottaen huomioon helppouden ja hinnan. Ei toki ihan plug'n'play, mutta lähes, jos nyt toisena ääripään esimerkkinä Palezun omat CDI:t (joiden kanssa on saanut varmaan jo miettiä jotain) ja ne monen sadan euron kisasähköt joita saa räpeltää varmaan enemmänkin kuin tuon Ignitechin boksin kanssa jos haluaa "säätöihin" saada.
Eli ainoa syy miksi Ducatin sähköt eivät välttämättä kierrä yhtä hyvin kuin "kisasähköt" on tuo sytytyksen ajoitus.
11.5.2014 12:56
saattaa olla että siitä vaan loppuu väännöt 6 vaihteen ylä kierroksilla
outo sinänsä ku kiihtyy aivan rivakakasti kutosella. noh ei kehtaa valittaa ku se sentää toimii
18.5.2014 0:07
Mikä voi olla ku vaihteet toimii hyvin lohko paikallaa, mut ilma pulttei ja sit pulttien kaa ku on tiukattu ni vaihepolin ei liiku mihinkää? ja voisko joku kertoa mihin menee mikäkin prikka?
19.5.2014 17:48
hessuhopotin kirjoitti:
20.5.2014 23:00
Kuinka paljon am6 kuuluu paukkua vaihteisto? Öljynä siis toimii castrol MTX ja kun vaihtaa öljyt niin päivän tai parin päästä alkaa paukkumaan
21.5.2014 15:44
Normaalisti vaihteiston ei kuulu paukkua. Yhtään.
21.5.2014 18:29
arsori kirjoitti:Normaalisti vaihteiston ei kuulu paukkua. Yhtään.
Mikäköhän voi olla vikana? vaihdoin öljyt ja oli jotenkin tosi tönkköä ja toimi mahtavasti pari päivää mutta nyt paukkuu vaihteisto?
21.5.2014 19:36
Tuonne MRT-topikkiin jo kirjoitinkin tosta tyhjäkäyntiongelmasta, mutta tietäiskö joku mikä on homman nimi?
... mistä johtuu riejun heikko tyhjäkäynti? Vaivaa siis lämpimällä koneella ja -kelillä, käyntiin lähtee hyvin ja kylmällä koneella käy tyhjäkäyntiä hyvin mutta varsinkin yli 20 asteen keleillä sammuu jos päästää kaasusta ja ykkönen on pesässä. Vapaalla jaksaa juuri ja juuri käydä mutta erittäin heikosti.
Koneella ajettu tasan kymppitonni ja vakiomäntä sisässä, kaasari on putsattu ja säädöissään, tuntuu joskus että pääsuutin olisi aivan hiukan liian pieni, mutta ei selvästi huomattavissa. Ajossa käy nätisti, ei booaa eikä röpötä. Putken kuri poistettu, suutin kokoa 100, tyhjäkäyntiruuvi tapissa ja seosruuvia kokeiltu joka asennossa. Ihan kiinni seosruuvi sammuttaa koneen ja noin 1kierros auki tai enemmän ei mitään vaikutusta.
Tänään kylmemmällä kelillä kävi taas semi korkeeta tyhjäkäyntiä mutta konekkaan ei ollu kunnolla lämmin eli en tiedä vaikuttaako se kelikään...
Eli siis jos joku tietäis mikä on vikana niin olis jees ettei tarviis kuumotella liikennevaloissa että sammuuko ja pitää koko ajan vähäsen kaasua
Ja niin, kaasuvaijeria ei saa kiristettyä enempää vaan on juuri sopivassa säädössä ruuvin ollessa tapissa. Eli siitäkään ei oikeen saa korkeemmalle.
Kaasari siis PHBN 16
Ja niin, mites on tuo 10k ajomäärä vakiomännällä? Voiko olla sen seurausta heikko tyhjäkäynti? Ainakin omasta mielestä vedot tallella ja kuten sanottu, käyntiin lähtee kyllä hyvin. Ajeltu vakiona pari kolme tonnia ja sen jälkeen loput ilman putken kuria. Happee on kyllä kone saanut mutta rajottimen ansiosta kierrokset yleensä alle 9k. Onko noilla ajoilla männänvaihto ajankohtanen millon?