Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

23.12.2013 13:19

putsari vaihtoon. kokeile tuota, esim. joku vapari tilalle/puhdistat nykyisen?

katsoppa muuten tulppa, et minkä värinen on.

itsellä oli pösön kanssa semmoista ongelmaa, et br8es tulpalla ei toiminut yhtään, röpötti niin p*rkeleesti ja joutu käynnistämään kaasupohjassa, jotta lähti edes käyntiin.
ja vaikutti siis siltä, et kävis liian rikkaalla.

sitten vaihdoin kylmemmän tulpan tilalle (8 tulppa oli valkoinen = liian kuuma) ja toimi kuin unelma! :D

sitten jos noista ei vielä ollut apua, niin neula vaihtoon (paksumpi tilalle).
lue vielä 2t kaasuttimen säätäminen -artikkeli tietopankista, niin saat lisää tieto esim. neuloista. ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

23.12.2013 13:26

Mulla on kiihdytys suppilo kun noita putsateita ei haluu löytää tohon kaasariin, kiertää 8400 alkaa röpeltää ja särisemään ja tulpana toimii motocraft super AGPS 091C. Tyhjäkäynti löytyy.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

23.12.2013 15:10

kokeileppa sitten laittaa pienempi pääsuutin. kai siulla oli lämmin kone, silloin kun kokeilit kierrätellä/ajaa korkeilla kierroksilla, ettei röpellä vaa kylmän koneen takia.

tai sitten tulppa vaihtoon, kuten aiemmassa viestissäni jo neuvoin. en löytänyt pikaisella googletuksella, et mitä ngk:n tulppaa toi siun nykyinen vastaa, niin en osaa oikein sanoa siitä mitään. mut tulpan väristä näkee jo melko paljon.
(kuitenkin jos pysyy tyhjäkäynnillä, pitäisi tuon tulpan olla OK)

kiihdytyssuppilolla tarkoittanet jotain powerfiltteriä? suosittelen vaihtamaan sen vaahtomuovisuodattimeen. saa paljon helpommin säätöihin, eikä konekkaan mene pilalle kivien, hiekan yms. oravien takia. esim. motorexin vapari tai pipercrossi on todettu hyväksi - kannattaa öljytä, niin ei ime vettä (kokeiltu ajaa kaatosateessa, eikä silti putsari imenyt vettä sisään, kun oli oikein öljytty).

tietysti kaikkein paras putsari on vakio, johon laitettu paremmin virtaava suodatinlevy. tai tää on miun oma mielipide, mutta kuitenkin..

kokeile näitä vinkkejä, ja kerro auttoiko, jos ei, niin keksitään lisää mahdollisia ratkaisuja.

ps. sähköt voi olla hyvä tarkistaa, jos noista ei oo apua. ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

23.12.2013 16:33

Powerfiltteri ja kiihdytyssuppilo on kyllä kaks aivan eri asiaa. Ja tulppaa on turha nykyää tuijottaa, kun kukaan sitä ei kuitenkaan osaa tehä niinkun pitäs. Mä koittasin eka tulpan vaihtaa, sit miettisin muuta.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

23.12.2013 17:55

sanat vähän hakusessa. pahoittelen virhettä. :nolo:

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

23.12.2013 18:36

Kävin just hakee pari uuta suutinta ja tuli ostettua iridium ja tavallinen tulpaa laitan viestiä kun oon pääsy kotiin kokeilemaan, kone oli lämmin kun kokeilin ajaa ja kierättää. Ja kone kiers ja sit sammu. Ylimääränen bensa syttyi pakoputkessa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

24.12.2013 12:53

Nyt röpeltää matalilla kieroksilla eikä haluu oikee nostaa kieroksia mutta yläkieroksilla alkaa toimia vähän paremmin mutta kestää joku 15-25sec että otta täydet kierokset. Nyt on käytösssä iridium tulppa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

24.12.2013 21:04

mikä ois hyvä putki 80 airsalille, aattelin turbokitin cromadaa ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

24.12.2013 21:43

@YTX vois olla ihan kiva tietää, et mikä tulppa se on? esim. br9iex (malli, lämpöarvo ..)
katsotaan sitten, mitä kannattais seuraavaks tehdä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

25.12.2013 12:05

Tulppa on nkg br9eix

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

25.12.2013 12:27

Vacuumcleaner: Mulla oli tg enox, joka on sellane perusputki mutta jos siitä pytystä kaikki tehot haluaa niin voca racing tai ite tehty on varmaan paras ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

25.12.2013 14:27

Vika löytyi, vika oli liian suuri suutin 100 ja löyty oikeet säädöt 89 suutimella ja toisiks ylimällä hakasella neulassa kulkee kuin unelma, kiitos avusta YTX kuittaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

25.12.2013 15:46

thaitus kirjoitti:Vacuumcleaner: Mulla oli tg enox, joka on sellane perusputki mutta jos siitä pytystä kaikki tehot haluaa niin voca racing tai ite tehty on varmaan paras ;)


joo itekki ehkä aatellu enoxia , mut miteköhä toi tk toimis ? :nörtti: ois kyllä kotona kokonaa tyhjä vakioputki ja throweri mut ne on varmaa liia "laiskoja" putkia tolle pytylle :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

25.12.2013 19:02

en tiiä, sehän on sama putki ku turbokit lacada mut vaan kromattu (?) ne on tehty 50 pannulle niin kyllä huomattavasti paremmat tehot saa jollain 50/70 tai 80 putkella .
voi olla että tk parempi on ku tegnigas sen kans

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

26.12.2013 16:08

Testaa Metran kanssa ja vaiha sen jälkeen johonkin tehokkaampaan jos et tykkää. Enoxia en miettisi jos omistaa jo ton metran, tehoiltaan ei niin hirveästi eroa.