Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
3.9.2012 20:51
SellYourSoul.90 kirjoitti:Minkäs pituisia kiertokankia näissä on, lähinnä nuo tarvikkeet kyseessä..?
kossusukka kirjoitti:85mm laakereiden keskeltä mitattuna. Mitäs tälläkertaa suunnitelmissa?
Strokerkampuraan kiertokanki hakusessa. Näillä näkymin olis just soppelin pituinen.
Kiitokset vastauksesta!
3.9.2012 21:33
Mites teillä on kampiakselin ympärillä kestänyt skf:n stefat? Kaverilla hussesta oli skf:n stefa paukahtanut 5km jälkeen. Mh:sta meni magneetonpuoleinen stefa ja nyt vähän arvuutellaan minkä ostaisi.
5.9.2012 0:22
Nytten olisi sellainen ongelma, että vaihdoin juuri riejuun narakun sylinterisarjan. Käy hienosti. Ajossa ilmeneekin ongelma. Kone sammuu yhtäkkiä kuin seinään ilman mitään varoitusta. Tämä tapahtuu aina kun lähtee ajoon. Ajaa sadasta metristä parin kilometriin ja sammuu taas kuin seinään. Tämän jälkeen ei käynnisty aivan heti, mutta pienen odottamisen jälkeen hörähtää taas hienosti, eikä mistään huomaa koneen sammuneen kuin seinään. Kaikki asennustyöt sun muut on tehty niin huolella, ettei mikään ole mennyt väärin. Tälläiseen taikaongelmaan haluan siis ratkaisun. Kiitos
5.9.2012 12:00
Ota putki pois ja kurkkaa pakoaukosta mäntään ja huomaat siinä kivat jäljet. Eli todennäköisesti moposi leipoo kiinni. Tarkista pakoaukon tiivisteen kunto ja muutenkin säädöt ja mahdolliset imuvuodot. Niin ja toki että jäähdytys pelaa.
5.9.2012 18:00
miiggz kirjoitti:Mites teillä on kampiakselin ympärillä kestänyt skf:n stefat? Kaverilla hussesta oli skf:n stefa paukahtanut 5km jälkeen. Mh:sta meni magneetonpuoleinen stefa ja nyt vähän arvuutellaan minkä ostaisi.
4 tonnia menny ja lisää tulee päivittäin. Ei valittamista.
5.9.2012 21:39
SKF on laatukamaa joilla valmistusvihreitä sattuu luokkaa "niin harvoin että palkinnon saat". Eli 99,9% asennusvirhe.
5.9.2012 22:32
Seelvä, onko nuo eriks:n valmistamat stefat mitä laatua? 4,5 eskoa maksoi kipale. Toivottavasti ei tartte heti vaihtaa
5.9.2012 22:33
Se selvinnee ajossa.. Mutta kaipa ne asiansa ajaa, ite en merkistä oo kuullukkaan.
5.9.2012 23:23
Jos on laakereiden kanssa yhtään leikkinyt niin kyllä SKF pitäisi tietää.
6.9.2012 1:28
siimo- kirjoitti:Ota putki pois ja kurkkaa pakoaukosta mäntään ja huomaat siinä kivat jäljet. Eli todennäköisesti moposi leipoo kiinni. Tarkista pakoaukon tiivisteen kunto ja muutenkin säädöt ja mahdolliset imuvuodot. Niin ja toki että jäähdytys pelaa.
Ei mitään jälkiä männässä. Tiivis on kone kaikin puolin ja säädöissä. Ja kyllä jäähdytyskin pelaa. Eli parempaa vastausta kaipailen
6.9.2012 1:45
Pelkkää arvailua, mutta voisiko sytytys olla pielessä?
Sytyttää liian aikaisin -> pyrkii pyörimään väärään suuntaan?
Termostaatti kunnossa, ettei lämpöleikkaisi vaikkapa ja sitten jäähtyessään lähtee taas toimimaan?
6.9.2012 22:50
Sipasama: Siis lyökö se riejusi samuessa takarenkaan lukkoon? Entä sitte ku se on sammunu nii onko siinä kiksi jumissa vai eikö se vain lähde polkemalla käyntiin ennen ku venaa jonku aikaa? Tsekkasitko männän kunnon pakoaukosta vai käytitkö yläkertaa auki? Huomasitko ennen mopon sammumista lämmön merkkivalon palavan, jos et, nii ootko tsekannu onko se anturin johto paikollaa?
Noihin ku vastailet nii luulis kunnon hypoteesia irtoavan
7.9.2012 0:53
Haageni kirjoitti:Sipasama: Siis lyökö se riejusi samuessa takarenkaan lukkoon? Entä sitte ku se on sammunu nii onko siinä kiksi jumissa vai eikö se vain lähde polkemalla käyntiin ennen ku venaa jonku aikaa? Tsekkasitko männän kunnon pakoaukosta vai käytitkö yläkertaa auki? Huomasitko ennen mopon sammumista lämmön merkkivalon palavan, jos et, nii ootko tsekannu onko se anturin johto paikollaa?
Noihin ku vastailet nii luulis kunnon hypoteesia irtoavan
Takarengas lyö lukkoon. Kiski ei mee missään vaihees jumiin, se vain ei meinaa käynnistyä.. Männän kunto tarkistettu kummastakin suunnasta, ei mitään vikaa. Ei herjannut lämpötilaa, eikä käsivaraisesti tutkienkaan huomannu tavallista kovempaa kuumenemista ja anturin johto on kunnolla paikoillaa. Veikkailivat paikallisessa moottoripyöräliikkeessä jonkin tasoista sähköistä vikaa. Johdot käyty huolella läpi ja totesin, että tulppa antaa kipinän, mutta heikon sellaisen. Tulpan viahtoa koitin, ei merkitystä. Pistin uuden puolan, tulpanjohdon- ja hatun tilaukseen. Ratkaisuja otan silti vielä vastaan. Kiitän
7.9.2012 9:43
Kyllä se vaan leikkaa kiinni. Koita ruikata starttipilottia vaikka pakoaukon ja alkukäyrän välistä joka puolelta kun mopo käy tyhjäkäyntiä ja jos käynti muuttuu niin huomaat että siellä on vuotoa ja sitä kautta vetäis laihalle just niinku mulla. Oireet ainaki just samat.
Jos kipinä vaan katoais nii ei se vetäis rengasta lukkoon.
7.9.2012 14:30
Onko sulla kannen termostaatti paikollaan, ja miten oikeen olet lämmitelly koneen ennen ajoa? Nimittäin kylmäleikkaaminenkin on mahdollista