Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
31.5.2012 18:35
Tulppa nyt ei kovin vaikee oo ottaa pois ja tsekata sen kunto.. Kuulostais siltä että vika vois olla siinä. Mutta näis mopois vika voi johtua aika monesta asiasta..
31.5.2012 18:39
Joo, tuli ostettua BPR9ES tulppa, ei kummentunu tilanne ollenkaan.. Pitänee käyttää kaasaria auki nyt viikonloppuna ja tutkia missä vika mahtaa olla..
31.5.2012 19:01
Jees, bensalla ja paineilmalla lähtee nätisti kaasari puhtaaks ja jos ei sittenkään toimi, niin kokeilisin sytytyspuolen uusimaan tms.
1.6.2012 14:36
Okei eli pari päivää sitten ajaessani Derbillä kaasutuksen jälkeen moottori otti kierroksia vaikka en edes kaasuttanut enään mutta sitten hetken päästä kierrokset palasivat normaaliksi. Sitten eilen olin lähdössä ajamaan ja polkaisin derbin käyntiin niin moottori otti heti kännistyttyään täydet kierrokset vqikka en painanut kaasua. Sammutin sitten moottorin ja katsoin että onko imuputki kunnossa niin se oli huonosti paikoillaan ja siinä oli halkeama. Vaihdoin sen sitten uuteen. No se ei auttanut vaan edelleekin ottaa täydet kierrokset kun käynnistää. Kerran aikaisemminkin olen vaihtanut imuputken halkeaman takia ja saman käynnistys ongelman takia. Sitten huomasin myös että kaasuvaijeri jotenkin jumittaa eikä palaudu taikaisin. sitten huomasin että kaasukahvasta on irtonnut jokin pieni suoja. Pitän varmaan vaihtaa uusi kaasuvaijeri ja kahva. Mutta onko kenelläkään muita ideoita että missä vika ja miten korjata? Kiitos jo etukäteen!
1.6.2012 15:10
Pura kahva ja kokeile käynnistää. Vaijeria vetelemällä huomaat oikkuileeko se.
2.6.2012 21:28
juh0zkii- kirjoitti:Joo, tuli ostettua BPR9ES tulppa, ei kummentunu tilanne ollenkaan.. Pitänee käyttää kaasaria auki nyt viikonloppuna ja tutkia missä vika mahtaa olla..
Oisko mahollisesti rajotin paikallaan kun tolleen pätkii?
5.6.2012 21:52
Mikähän on vikana kun derbistä ihan yhtäkkiä pamahti valot, tai siis aiemmin päivällä toimi mutta ei enää ei toimi vaikka huudattas ihan täysillä kierroksilla. Läitoin 4 tuntia ennen kuin valot eivät enää toimineet uudet vilkut(ei led)? Kiitos jo etukäteen.
5.6.2012 22:44
Tarkista vilkut, ettet olis tehny jonku huonon liitoksen joka on nyt menny oikkariin ja käräyttäny jännitteensäätimen.
5.6.2012 23:10
Elikkäs derbin koneremontin jälkeen lähin ajelee pintakaasulla noin 20km/h korttelii ympäri. Siinä kilometrin kohilla koneesta kuului ilkeä pamaus ja kone sammu eikä lähe käyntiin enää. Koneesta ei kuulu mitään ääntä kun polkee/työntää ja puristuksia löytyy. kipinää saa ja bensaa tulee. Kellään ollut samanlaista vikaa tai tietoa mistä johtuu??
6.6.2012 12:11
Palezu kirjoitti:Tarkista vilkut, ettet olis tehny jonku huonon liitoksen joka on nyt menny oikkariin ja käräyttäny jännitteensäätimen.
Illalla kun kävin ajamassa ihan pimeässä niin huomasin että valo saa virtaa aivan täysillä kierroksilla ajettaessa, mutta valo on silti todella himmeä ja palaa vaan noin 3sec ja sammuu pariksi minuutiksi?
6.6.2012 15:46
Mikä vois olla syynä kun nelosvaihteelta vitoselle ja vitoselta kutoselle vaihtaessa meneekin vapaalle?
Sitten ku uudestaa nostaa n menee, muttei ensimmäisellä yrityksellä.
6.6.2012 15:49
Välivapaa. Ihan normi juttu. Koita vaihtaa öljyt.. Joskus vaihderattaiden pyörittely/asennon vaihtaminenkin voi auttaa. Kytkinrummun vaihtamalla kuuleman mukaan häviäävät viimeistään?
8.6.2012 14:51
juu eli x-limit ei ota kierroksia paljoa ollenkaa (max n. 4000rpm). muuten toimii hyvin. x-limit on 04. eli tietäiskö joku missä vika ?
8.6.2012 15:03
Putki tukossa? Säädöt perseellään? Kaasarissa roskia? Puristuksia? Tulppa? Läpät?
8.6.2012 21:46
Otin takarenkaan irti (vaihoin päällyskumin) ja pistin normisti takasi kiinni.Ongelma takajarrun kanssa. Renkaan takasi laiton jälkeen jarru ei oikee pelittäny ja ilmasin sitä minkä jälkeen toimi, muttei täydellisesti. Mopolla ajaa hetken ja kun jarruttaa takajarrulla se ei palaudu. Jarrupoljin siis palautuu,mutta jarrupalat pysyy puristuksessa levyyn. Mopon antaa hetken olla (n puol minsaa) jonka jälkeen rengas taas pyörii eli rengas ei oo lukossa ollenkaan. Oon kokeillu värkätä, mutta sama toistuu. Missäköhä vika piilee? Menikö ilmauksessa jotain päin peetä? mopo dt 08