Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.11.2011 9:10
D. 50,0 = Dimension eli halkaisia 50mm. Eli 80cc pyttyhän tuo on
30.11.2011 22:28
tää on nyt äärimmäisen noloa mutta mitä kaikkea pitäs avartaa
siis jotaki huuhtelujen lähtöjä vai ? ja jos olis jonkimmoista piirrosta, taikka kuvaa nii auttas jo paljon
1.12.2011 11:06
juu noh voipi sitten viilailla, onhan täs talvi aikaa. Paineilmavingulla tulee hyvää jälkeä joten silläkö? vihreellä merkatut siis avarretaan LOHKOISSA (korjatkaa jos oon vääräs) ja pitääkös toi sinisellä ympyröitykin lohkojen kohralla avartaa?
http://www.motot.net/galleria/kuva105987/
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 1.12.2011 20:32, muokattu yhteensä 4 kertaa
1.12.2011 12:36
No mitä järkeä on ylipäätänsä ostaa noinkin tehokasta sylinteriä jos ei viitsi edes huuhtelun lähtöjä avartaa..? Senkin saa kyllä tehtyä aukaisematta lohkoja, kunhan käyttää vaan järkeä laakereiden suojaamisessa.
2.12.2011 22:26
voiskos ton avarruksen siis toteuttaa niin jotta pistäs tiiviin pahvinpalan + tiivistemassaa ympärille ja esteeks kampikammion suulle ja tarvittaviin paikkoihin jottei metallipöly/muruset pääsis kampiakmmioon, sellasia kerroksia vaikka kolme ? ja aina tiivistäs kunnolla?? jos ylipäätään onnistuu. muuten purakisin koko motin, muttei oo kokemusta tarpeeks, ja en viitis viarä minnekkä , kun kustannukset tuleepi olemaan päälle 100e (kokemusta on )
2.12.2011 22:52
Mutta olisko sulla joku kaveri joka vois auttaa siinä motin purkamisessa/kasaamisessa, joku jolla on kokemusta?
Kyllä toi pahvi&tiivistemassa ehkä toimis, mutta hyvähän ne olis aina pestä kun tollasta tekee, lohkot siis.
3.12.2011 10:25
Ei sitä kannata ruveta avartamaan jos kone on kasassa. Sitä pölyä kuitenkin lähtee niin paljon siitä, ja sitäpaitsi jos lohkot ei ole erillään, ei saa kunnolla edes avarrettua.. Tiivisteen perusteella ei kannata lähteä avartamaan, jää varmasti portaita kun tiiviste ei ole suora kopio pytyn muodoista.
5.12.2011 18:31
Millasta kaasaria suosittelisitte 80cc airsalille?
Käykö 21mm kaasari, kun sellainen löytyisi.
5.12.2011 19:52
On ihan sopiva, airsal kun ei ole mikään järjettömän tehokas.
6.12.2011 21:24
itellä airsalin 70cc:n kanssa ollu 20 mm, kävis 21mm tai 19mm
6.12.2011 22:27
Tietäisikö kukaan täällä, että mistä löytyisi Hebo Manston Replica 70cc-sylinterille (Minarelli AM6) mäntäsarja? Mistään Suomen nettikaupoista ei silmiin ole sattunut eikä kyllä monesta ulkomaalaisestakaan.. Vai käykö tuohon ihan mikä vaan mäntä missä on sama halkaisija ja yksi rengas? Kun kuulemani mukaan Hebon pytyt on Athenan valmistamia, pitääkö paikkaansa?
7.12.2011 19:30
onkohan viilatulla vakiopytyllä ja metrakit 50cc prorace sylinterillä paljon eroa?paljonko viilatusta vakiopytystä suunnilleen lähtee tehoa?
7.12.2011 20:23
Uskon että metra on tehokkaampi, riippuu kyllä miten sitä pyttyä on viilattu.
H3NKK@ kirjoitti:Paljonko viilatusta vakiopytystä suunnilleen lähtee tehoa?
Ethän sä nyt voi kysyä tällästä, se riippuu ihan liikaa siittä miten sitä on viilattu, ja onko viilaus onnistunu. Ja se tehon määrä riippuu myös muista vireistä.
8.12.2011 1:31
H3NKK@ kirjoitti:onkohan viilatulla vakiopytyllä ja metrakit 50cc prorace sylinterillä paljon eroa?paljonko viilatusta vakiopytystä suunnilleen lähtee tehoa?
Kyllä niillä on eroa. Pro racessa 3 -osainen pakoaukko, vakiopytyssä vain yksi. Huuhteluille on kokoa enemmän jnejne.
Toki pystyt tehdä vakiopyttyyn kaksi pakoa lisää, ja viilata huuhtelut samanlaiseksi kuin pro race sylinterissä. Harvalla siihen vaan on välineet ja taito.. Jos joku sulle kauppaa viilattua pyttyä, niin todennäköisesti se ei ole lähelläkään PR:n tehoja