Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

21.11.2010 14:26

http://www.mc-scatter.com/imagemagic.ph ... /72994.jpg

Mihin tosta kaasarista vedetään letkut noista jäähytys/lämmitys nipoista? ja kyseessä on Derbi drd pro -06

24.11.2010 12:10

Skiiware kirjoitti:
Extract´ kirjoitti:Onko ideoita miten sen kytkimen keskellä olevan mutterin saa irti ja miten sitä voi pitää kiinni ettei lähde se keskiosa liikkumaan? Väännetty metriräikällä eikä liikaha mihinkään :paha:

Pulttipyssy ja miehekkäästi pidät kiinni siitä kruunusta.
Itel oli riepu välissä.

ite tein pellistä kiinnikkeen ruuvipenkkiin ja laitoin kytkimen pultit sen läpi sai helposti auki lenkkiavainta naputtelemalla

2.12.2010 20:26

TOKEMOi kirjoitti:http://www.mc-scatter.com/imagemagic.php?img=images/webkuvat/72994.jpg

Mihin tosta kaasarista vedetään letkut noista jäähytys/lämmitys nipoista? ja kyseessä on Derbi drd pro -06
Ne menee sylinterin kanteen.

12.12.2010 21:21

moroo, mul ois 05 vuoden derbi drd:ssä runkolaakereiden vaihto mut toinen laakereist oli täysin paskana ja sisä kehä irtos vetämällä sormella niin jäi ulkokehä paikalleen, sitä ei voi toiselt puolelt hakata ulos ku siin on se stefa juttu ni se on edessä. kuumennettu on 200asteesen ja kuumemmaks en saa. miten saan sen irti siitä? (niin tää oli leiponut)

12.12.2010 22:03

hömpelö112 kirjoitti:moroo, mul ois 05 vuoden derbi drd:ssä runkolaakereiden vaihto mut toinen laakereist oli täysin paskana ja sisä kehä irtos vetämällä sormella niin jäi ulkokehä paikalleen, sitä ei voi toiselt puolelt hakata ulos ku siin on se stefa juttu ni se on edessä. kuumennettu on 200asteesen ja kuumemmaks en saa. miten saan sen irti siitä? (niin tää oli leiponut)

Jos sen stefan ottaisit pois eestä niin voisit varmaan naputella sen pois lämpöä apuna käyttäen. Ei ne uudet stefat niin paljoa maksa ja hyvä nekin uusia laakereiden vaihdon yhteydessä.

13.12.2010 3:50

ei oo stefaa siinä, se kohta jossa stefa on, on samalla tasolla kuin laakerin ulkokehä niin en voi millään hylsyllä hakata sitä pois, auttakee ny et saan ton joskus korjattua =D

6.1.2011 16:29

Paljonko olette laittaneet terpiin öljyä koneeseen? ohjekirja ilmoitaa että 0,65l ja mitä öljyjä castrollin mtx ää vai mitä.

6.1.2011 16:31

Ohjekirjan mukainen määrä. Castrolin MTX, BelRay GearSaver... Kunhan sopii märkäkytkimelle niin laita semmoista. Tuosta märkäkytkimelle soveltumiselle lukee öljypurkissa.

14.1.2011 20:11

TOKEMOi kirjoitti:Mihin tosta kaasarista vedetään letkut noista jäähytys/lämmitys nipoista? ja kyseessä on Derbi drd pro -06

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/42648
kuvan alla selitys.

12.2.2011 23:58

mikäs vika 08 limited editionissa ois vikana ku mopo käy, lähtee liikkeelle ja nimenomaan vaihdetta vaihtaessa aina välillä kun painaa kytkinkahvan pohjaan kuuluu krrnk ääni, joka kuulostaa ku joku ratas ottais johonki metalliin kiinni. eli siis ei pidä ääntä kun mopo on sammuksissa, eikä myöskään jos pitää tyhjäkäynnillä ja pistää siitä kytkimen pohjaan.

eli pitää ns. rahinaa.

13.2.2011 11:41

Ketjut? Tai sitten se kytkin ei irroita niin hyvin kylmällä ilmalla.

13.2.2011 13:35

Samppa1993 kirjoitti:Ketjut? Tai sitten se kytkin ei irroita niin hyvin kylmällä ilmalla.


no joo ketjui en oo rasvannu hetkee ja on aika ruosteiset nyt talvesaikaan, ja se rahina alko täsä talvella ku tuli +10 pakkaset.

13.2.2011 14:17

+10 asteen pakkaset...
Muttajuu, hoida ensin ne ketjut. Jos ei auta asiaan, niin kannattaa kokeilla sellaista että ennen liikkeellelähtöä pumppailet kytkintä. Nykyään tulee automaattisesti tuokin kun on ottanut tavaksi tehdä noin

Rabasa

14.2.2011 21:57

hömpelö112 kirjoitti:moroo, mul ois 05 vuoden derbi drd:ssä runkolaakereiden vaihto mut toinen laakereist oli täysin paskana ja sisä kehä irtos vetämällä sormella niin jäi ulkokehä paikalleen, sitä ei voi toiselt puolelt hakata ulos ku siin on se stefa juttu ni se on edessä. kuumennettu on 200asteesen ja kuumemmaks en saa. miten saan sen irti siitä? (niin tää oli leiponut)

oot varmaan saanu jo irti ? :D

17.2.2011 20:12

Tepitin kirjoitti:+10 asteen pakkaset...
Muttajuu, hoida ensin ne ketjut. Jos ei auta asiaan, niin kannattaa kokeilla sellaista että ennen liikkeellelähtöä pumppailet kytkintä. Nykyään tulee automaattisesti tuokin kun on ottanut tavaksi tehdä noin


oho siis -10 :D nii ostan uudet jossai vaihees keväällä. ne on kyl melko ruosteiset mut miten ne voi kuuluu ketjuista muuten :D