7.5.2009 20:56
7.5.2009 22:28
7.5.2009 22:32
7.5.2009 23:26
8.5.2009 9:15
Sarvi-Perkele kirjoitti:Huikeeta! Kyllähän sitä jo kakarana oli siinä kahden vaiheilla että itkiskö vai naurasko kun porukka heitti "viritysvinkkinä" että pitää laittaa korkkia männän alle.. Huhuh... No, kakstahtisessa voi vielä nippanappa ymmärtää mihin logiikkaan tuo perustuu, mutta että nelarissa...!
8.5.2009 9:29
8.5.2009 14:21
8.5.2009 17:00
pekkako kirjoitti:sillo ku olin noi 10v nii viritettiin kaverin kaa mankelii poraamalla reikiä pakoputkee:D:D
9.5.2009 10:56
Keulii kirjoitti:Isäni kertoi omasta tunturi super sportistaan, ja sen virityksistä. Meni kuulema 90km/h kaverin Yamaha RD:n nopeusmittariin. Kaikista hauskinta tässä on se että välityksinä olivat 12-36! Testailivat välityksiä,
mutta noihin välityksiin ne testit jäivät sitten siihen, kun magneetto päätti täristä irti. Mopossa ei ollut magneeton koppaa, sillä isäni oli kehitellyt "turbon" joka otti ilmaa magneettoon liitetystä propelli patentista. Virityksistä tiedän sen verran, että siinä oli 75 JPC "tappiin" viilattuna, moottorisahan kaasari, itse tehty putki ja "turbo".
9.5.2009 11:19
10.5.2009 20:18
10.5.2009 20:36
11.5.2009 10:01
Tuo väite voidaan todistaa vääräksi jo yhden kuvan perusteella.waltteri kirjoitti:...ei silloin 80-luvulla kuitenkaan mitään ihan urpoja oltu...
11.5.2009 10:32
Nalle Puch kirjoitti:Ja 80-luvulla saatavilla olevat putket olivat kuitenkin parhaimmillaankin vähän toista kuin nykyään. Laajeneva alkukäyrä oli harvinaisuus ja useammasta kuin yhdestä diffusorista ei varmaan yksikään mopopoika edes tajunnut haaveilla. Ei vaikka putkeen olisi stanssattu eksoottiselta kuulostava ulkomaankielinen nimi kuten Giannelli tai Simonini.
11.5.2009 12:39
Sarvi, sun ei lasketa olleen koskaan mopopoika, koska synnyit viila suussa!Sarvi-Perkele kirjoitti:Äläpäs nyt, kyllä niistä laajenevista alkukäyristä ja moniosaisista diffeistä varmaan jo 80-luvulla haaveiltiin kovasti. Onhan nuo molemmat mainittu Tiittasen kirjassa, joka julkaistiin muistaakseni -83.