Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
13.1.2008 22:51
Pioneer90 kirjoitti:Pitäs jostai löytää AM6:een alipainenipalla varustettu imukaula, nii sit vois Boost Bottlen hommata
Voi vaan olla aika seikkailua noide säätöjen kanssa ku, kiihdytyksessä BB lykkää seosta pannulle enempi ja sit kiihdytyksen jälkee ei enää yhtää. Paitsi jos tietenki päästää kaasun vähäks aikaa ja BB:een kerääntyy taas seosta ja sit taas antaa kahvaa. Mutta koristeeksi nyt ainaki vois hommata
Taitaa olla toiminta ymmärretty väärin. Ensiksi, boost bottlen letkun halkaisija pitää olla sama tai hieman pienempi kuin kaasarin kurkussa, muuten ei toimi. Toiseksi, se toimii JOKAISELLA KAMPIAKSELIN KIERROKSELLA, eli 12k kierrosluvulla puteli täyttyy ja tyhjenee 200 kertaa sekunnissa. Että semmosta.
14.1.2008 10:15
Betaversio kirjoitti:Pioneer90 kirjoitti:Pitäs jostai löytää AM6:een alipainenipalla varustettu imukaula, nii sit vois Boost Bottlen hommata
Voi vaan olla aika seikkailua noide säätöjen kanssa ku, kiihdytyksessä BB lykkää seosta pannulle enempi ja sit kiihdytyksen jälkee ei enää yhtää. Paitsi jos tietenki päästää kaasun vähäks aikaa ja BB:een kerääntyy taas seosta ja sit taas antaa kahvaa. Mutta koristeeksi nyt ainaki vois hommata
Taitaa olla toiminta ymmärretty väärin. Ensiksi, boost bottlen letkun halkaisija pitää olla sama tai hieman pienempi kuin kaasarin kurkussa, muuten ei toimi. Toiseksi, se toimii JOKAISELLA KAMPIAKSELIN KIERROKSELLA, eli 12k kierrosluvulla puteli täyttyy ja tyhjenee 200 kertaa sekunnissa. Että semmosta.
Sittenpähä se tekee nii, en mä voi sille mitää. Muttah, minkä takia sillä letkulla pitäs olla yhtä iso halkasia ku imukaulan kurkulla? Kyllä se pienemmästäki letkusta sitä seosta sinne lykkää. Luulis valmistajien tietävä, nii miks noitte puteleiden mukana ei tuu noi paksua letkua mitä tossa äske väitit?
14.1.2008 10:31
Koska ne valmisboostbottlet on koristeita, ei oo suunniteltu tuomaan tehoa.
Niiden letkujen pitää olla isoja, jotta seos mahtuu virtaamaan. Ja käytännössä 20mm kaasarilla käytetään 16-18mm letkua, koska boostbottlet mitoitetaan yleensä hieman tehopiikin alapuolelle, laajentamaan tehoaluetta.
Kaasarin saat kyllä säätöihin, kunhan säädät uusiksi.
14.1.2008 16:59
Ei noin paksua letkua kannata käyttää. Bimotion ohjelma sanoo 20mm kaasarille letkun paksuudeksi 7-16mm ja säiliön tilavuudeksi 125-175cc. Jos letku on 16mm paksua ja säiliö 150cc ja halutaan, että boost bottle toimii 5000rpm. Pitäisi letkun pituus olla 553mm, ei tuollainen mihinkään mahdu. 10mm letkulla se on inhimillisempi 213mm.
Itse käytin cagivan boost bottleen 13mm letkua, vaikka kaasari on 28mm ja hyvin on toiminut.
Mielestäni aika turhaa laittaa tälläistä mopoon. Hyöty ei ole vaivan arvoista.
14.1.2008 17:10
Betaversio kirjoitti:Koska ne valmisboostbottlet on koristeita, ei oo suunniteltu tuomaan tehoa.
Niiden letkujen pitää olla isoja, jotta seos mahtuu virtaamaan. Ja käytännössä 20mm kaasarilla käytetään 16-18mm letkua, koska boostbottlet mitoitetaan yleensä hieman tehopiikin alapuolelle, laajentamaan tehoaluetta.
Kaasarin saat kyllä säätöihin, kunhan säädät uusiksi.
Ei ne mitään tehoa lisääkkään. Mutta, että valmis-BoostBottlet olis vaa koristeita, nii oli kyl iha uutta. Ilmeisesti itte omistat tai oot omistanu BB:n ja todennu ton?? Oon Aramid:n kanssa samaa mieltä, ei sinne nii uskomaton jöötiä tartte sentää tunkee, että toimis.
14.1.2008 17:11
Aramid kirjoitti:Mielestäni aika turhaa laittaa tälläistä mopoon. Hyöty ei ole vaivan arvoista.
Veikkaisin että itselläni toimisi tecnigasin teharin kanssa paremmin moisen kanssa. Koska nytten jaksaa vetää 20-45 kutosella sitten iskee tehokuoppa ja veto jatkuukin vasta 55-> "hullun" piikin kera
14.1.2008 18:12
Bottle auttaa pirun hyvin tuon tapaiseen ongelmaan, ainakin itselläni auttoi. Bottlen kanssa tehokuoppaa ei ilmene, ja voimaa alkaa tulla paljon tasaisemmin piikin alkaessa.
14.1.2008 18:35
Kaarlo kirjoitti:Bottle auttaa pirun hyvin tuon tapaiseen ongelmaan, ainakin itselläni auttoi. Bottlen kanssa tehokuoppaa ei ilmene, ja voimaa alkaa tulla paljon tasaisemmin piikin alkaessa.
Juu tuossa se piikki "tulee" silleen alle kymmenyssekunnin (mooo->räyh)
14.1.2008 19:35
Jos tuon bottlen teet, joudut todennäköisesti säätämään seoksen uudelleen, koska bottle estää seoksen kaksoisrikastumisen. Tämä kaksoisrikastuminen on pahimmillaan juuri tuossa tehokuopassa. Itse jouduin laittamaan suuremman suuttimen ja laskemaan neulaa. Mutta tosiaan tämän jälkeen kone kävi paljon nätimmin läpi kierrosalueen. Ja laita pullo sellaiseen paikkaan, johon ei kauheaa viimaa kohdistu. Näin estetään seoksen tiivistyminen pulloon. Ja jos tuota ongelmaa ilmenee, voi pulloon tehdä nestekierron kuten kaasuttimissa on useasti.
15.1.2008 20:18
Jos laittaisi sen letkun pään imukaulaan niin onkos väliä missä kohtaa imukaulaa se letku on siis ylhääl, alhaal??
15.1.2008 20:19
EI ole väliä minnepäin letku osoittaa.
15.1.2008 20:20
Mutta sen pullon pitää olla sylinterin yläpuolella?
15.1.2008 20:22
Silläkään ei ole muuta merkitystä kuin se, että jos pullo on alapuolella niin sinne saattaa tiivistyä bensaa, ja koska se ei pääse valumaan imukanavaan, pullo täyttyy hiljalleen, ja kun pullo on täynnä niin se ei enää vaikuta mihinkään. Käytännössä pullon kannattaa olla imukanavan yläpuolella.
15.1.2008 20:24
minkäs kokoinen pullo ja letku kannattaa laittaa ku on 60cc läpiskä ja 18mm lortto?