Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.6.2013 0:59
jawa123 kirjoitti:voi rieju minkä teki, tänää olin ajelemassa ihan normaalisti ja yhtäkkiä alko pikkasen pätkimää, no ajattelin tietenki että tulppa menossa ja sattu olemaa uus mukana ni tottakai vaihoin sen, ei mitään vaikutusta. myöhemmin pätkiminen alko vaan pahenemaan ja aina samaan aikaan kun pätkiminen alkaa, myös nopeusmittari sekoaa ihan täysin (heittelee esim 30-113-166-81 jne.) vaikka mulla ei ole edes mittarinpyörittäjä kiinni
(pitäis siis näyttää koko ajan 0) selvästi siis sähköissä jotain häikkää. elikkä oisko jollain jotain ideaa mikä vois olla vikana? voisko mahollisesti vaan joku johto ottaa maihin? Malli vielä tarkemmin rieju mrx power up -09, viriä kuriton putki ja tietysti suutin vaihdettu sopivaan.
vika korjattu suihkauksella crc:tä
mittarinpyörittäjään oli ilmeisesti päässyt kosteutta tai jotain ja se aiheutti siellä jotain häiriötä
5.6.2013 12:31
Joo en kyllä usko että tää kysymys tänne keskusteluu kuuluu, mutta kysympä kuitenkin:D Eli tosiaan Gilera smt;ssä se ns. "juorureikä" vuotaa, ja ei ole tietoa että mikä tiiviste on huonona vai johtuuko tiivisteestä ylipäätään, joten jos joku osaa sanoa niin mikähän se vois olla?:D
12.6.2013 12:45
Mistäs mahtaa johtua sellainen, että mopo ei lähde polkemalla käyntiin, jos on ollut käyttämättömänä esim. yön yli. Työntämällä lähtee hyvin ja sen jälkeen polkemallakin ykösellä jonkin aikaa, mutta ei enää seuraavana päivänä.
Kun mopoa polkee se ei lupaille yhtään.
Vaihteistokin on tuntunut viime aikoina vähän kankealta, mutta tuskin liittyy nyt tähän.
13.6.2013 21:09
Niin sellasta, että mikä mahtaa olla vuoden 2006 Rieju MRX:ssä vikana kun hyytyilee nostaa kierroksia ja taas toimii. Eli vika on kun ajaa vaikka puoli tuntia, hyytyy ja ei ota kierroksia kaasusta, hetki menee ja taas toimii. ¨Vireinä¨ putkesta viilattu kuria jonkun verran pois ja 85 suutin. kulkee sen 61 gps
13.6.2013 21:29
Aika vahva veikkaus että käy laihalla, itellä tehny tuon parikymmentä kertaa tänä vuonna ja useimmiten lämppäämiseen asti...
Ja juuri sitä kysynkin että mistä se voisi mulla johtua? Tehny nyt kolmella eri pytyllä sekä männällä. Edellinen mäntä lämppäs n.10 kertaa joista viimeisellä katkesi sokka ja suli m-renkaat...
Eilen vaihdoin uuden sylinterisarjan (60cc plusu) tiivisteineen kaikkineen, eilen käyttelin sitä tuossa paikallaan enimmäkseen tyhjäkäynnillä varmaan vartin yhteensä (välissä sammutellen). Tänään parin minuutin rauhallinen lämmittely ja sitten liikkeelle. Savuttaa ihan helvetisti, koska varmaan 4% seokset ja kävi muutenkin tosi rikkaalla. Ajelin rauhallisesti vajaan kilsan, jonka jälkeen kerran kierrokset hiljalleen noin puoleenväliin. Ja samantien lämppäs kiinni.
Oli lämpänny imuaukkojen välistä, mutta onneksi todella harmittoman "pienesti".
13.6.2013 21:51
Anteeksi tyhmä kysymys mutta mitä tuolle nyt pitäisi ruveta tekemään jos sen meinaisi kuntoon saada. Tosiaan tänäänkin ajelin sen 30min ei mitään ja myöhemmin 15min niin hyyty ja kohta taas toimi
13.6.2013 22:17
Säätää, jos se siis on kiinni lämpenemisestä. Kannattaa myös kattoa että jäähdytysnestettä on ja se myös kiertää koneessa.
Tuntuuko tuossa hyytymisessä nimenomaan, että tehot laskee? ja jääkö kierrokset leijumaan jos ajat pitkään tasakaasulla ja löysäät sitten?
13.6.2013 22:23
Hyytymisessä nimenomaan tuntuu että tehot alkaa hiipumaan ja sitten kun löysää kaasua ja kääntää uudestaan niin eipä otakkaan kierroksia.
14.6.2013 21:10
Noniin! Pientä tarkennusta. Eli tulin äsken kaupasta kotiin mopolla ja taas se hyytyi. Ajoin täyskaasulla hetken kun oli sen verran pitkä suora ja kun käännyin ja sain taas kiihdytettyä tuntui kuin moposta olisi tosiaan kaikki tehot hävinneet. Puotin pienemmälle vaihteelle 4 asti ja kun käänsin kaasusta niin eipä ottanutkaan kierroksia. Annoin rullata ja sammua kytkin päällä ja taas muutaman polkaisun jälkeen käynnistyi, nosti kierrokset ylös, rauhottui ja toimi taas. Joten onko kellään nyt mitään ideaa mitä pitäisi kokeilla. Tänään katsoin että on jäähdyttäjän-nesteet kohillaan ja ajelin aikaisemmin niin ei mitään.
14.6.2013 22:08
Mun mielestä ainakin vaikuttais ylikuumenemiselta? itellä tehny täysin samalla lailla.
_Dr. Sykerö_ kirjoitti: Ja juuri sitä kysynkin että mistä se voisi mulla johtua? Tehny nyt kolmella eri pytyllä sekä männällä. Edellinen mäntä lämppäs n.10 kertaa joista viimeisellä katkesi sokka ja suli m-renkaat...
Eilen vaihdoin uuden sylinterisarjan (60cc plusu) tiivisteineen kaikkineen, eilen käyttelin sitä tuossa paikallaan enimmäkseen tyhjäkäynnillä varmaan vartin yhteensä (välissä sammutellen). Tänään parin minuutin rauhallinen lämmittely ja sitten liikkeelle. Savuttaa ihan helvetisti, koska varmaan 4% seokset ja kävi muutenkin tosi rikkaalla. Ajelin rauhallisesti vajaan kilsan, jonka jälkeen kerran kierrokset hiljalleen noin puoleenväliin. Ja samantien lämppäs kiinni.
Oli lämpänny imuaukkojen välistä, mutta onneksi todella harmittoman "pienesti".
uppasin samalla tuota omaa kymysystäni ja kaikista nuista mun pytyistä on tuoreöljynipat tukittu huolella. Mullakaan ei koskaan lämpänny jossain mudassa/metässä vaikka kävi paljon kuumempana kun lämpätessä? Vaan aina kun ajoi pidempää tasakaasulla...
14.6.2013 22:42
Mikä ois mulla vikana ku lämpimänä ei jaksa alhasil kierroksil vääntää kunnolla, esim keuliessa ei jaksa nousta vaan heti kytkinpommin jälkeen hyytyy.. Suutinta alensin 2 numeroo ja nyt 92 holkittoman putken kanssa, mutta ei silti tuntunut auttavan. Koitan nyt vielä ton uuden suuttimen kanssa säädellä seosruuvia, mutta epäilen, että auttaako. En myöskään usko neulan olevan liian rikkaalla, koska siihen en ole koskaan koskenu.
Voisiko olla, että ilmanputsari on vähän tukossa ja heittää rikkaalle? En oo sitä kertaakaan putsannu
14.6.2013 23:30
_Dr. Sykerö_ kirjoitti:Mun mielestä ainakin vaikuttais ylikuumenemiselta? itellä tehny täysin samalla lailla.
No jos se tuosta ylikuumenemisesta johtuu niin mitä mielestäsi kannattaisi tarkistaa/alkaa laittamaan? -Tietämätön
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 15.6.2013 1:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Lyhennetty lainausta.
15.6.2013 14:40
Oikeastaan kaikki yläkerran tiivisteet, kokeile isontaa suutinta tai vähentää ilmansaantia ja katso myös ettei imukaulassa ole halkeamaa tai muuta vikaa, jonka takia saisi liikaa ilmaa.
Jos ajat koneen lämpimäksi ja kierrätät vapaalla niin palautuuko kierrokset normaalia hitaammin? Ite aloittaisin varmaan tarkastamalla imukaulan (etenkin jos on "kumia") ja vaihtamalla isomman suuttimen.
15.6.2013 20:40
Driver7 kirjoitti:Voisiko olla, että ilmanputsari on vähän tukossa ja heittää rikkaalle? En oo sitä kertaakaan putsannu
Joo putsaa se ny ainaki ja vaikka kaasari myös ja polta putkesta karstat jos jaksat mutta ei pakko ole. Jos sulla on joku tehari niin monesti ne on vähän huonoi alakierroksil
15.6.2013 21:54
Unohin sanoa, että vakioputki on. Putsasin sen ilmanputsarin, mutta ei ollut paljoa vaikutusta. Neulaa voisin säätää ja vielä vähän tota seosruuvia, jos se jotenkin auttaisi. Ei tekis kauheesti mieli vaihtaa vielä pienempää suutinta, kun ei se alipainehana toimi ja valuttaa kaikki bensat pihalle