Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

9.6.2012 17:59

ero vakio ja hiilariläpillä on kuin yö ja päivä :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

9.6.2012 18:07

Jos rahaa löytyy niin vforcet saa johku 140€..

Tossa on vähän vforcejen tapaset noi.. halvemmat vaan.
http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... elles.html

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

9.6.2012 23:16

http://www.motoracingshop.com/product_i ... ts_id=3804 ja tossa v.forcet, itte ostaasin noi jos rahaa olis ku roskaa :roll:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.6.2012 22:09

En jaksanu selata topikkii taaksepäin ni en tiiä että onko ollu puhetta, mutta millasia nuo 50cc virityssylkät ovat, kellään kokemusta ? Esimerkiksi vaikka:
http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p-Doppler_ER1_50cc_cylinder_kit_including_head_for_Minarelli_AM6-4647.aspx tai http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p-Metrakit_MK_50cc_cylinder_kit_for_Minarelli_AM6_engines-4822.aspx

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

10.6.2012 22:17

Saahan niillä tehoa, mutta paljon helpommalla/halvemmalla pääsee laiskalla 70cc:llä. Koska noille pitää modata lohkot, vaihtaa kampurat yms, hankkia kisasähköt jne. Kun 50cc:llä ne tehot hankitaan kierroksilla, konetta saa vahvistaa ja sähköt vaihtaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.6.2012 7:50

KarsTa kirjoitti:http://www.motoracingshop.com/product_info.php?cPath=376_379_3710&products_id=3804 ja tossa v.forcet, itte ostaasin noi jos rahaa olis ku roskaa :roll:

No mitäs eroa esim. noilla v-forceilla ja malosseilla on? (muutakun helvetinmoinen hinta-ero)
Sanokaas jo että kumpaa pyttyä suosittelisitte..vai olisko vielä jtn. muita vaihtoehtoja?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.6.2012 14:44

Sokeeki huomaa että noissa vforceissa on puolet enemmän läppiä, joka lisää virtausta noi kävis hyvin jolleki 28mm-34mm kaasareille, mutta en usko että sulle tulee tarvetta tommosille iha heti, joten ne malossit on iha hyvät.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.6.2012 16:04

Jep ja erilaiset virtauskulmat yms. Sitten kun piikkisiin tutustuu, niin ymmärtää mitä eroa on vforcella, ja vaikkapa vakioläppärungolla.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.6.2012 21:59

juu, itekki aattelin tosissani mallun vl6 läppiä, mutta jos lottovoitto sattus kohralle niin sitte vee forset :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.6.2012 23:12

ite aattelin vl15....
Niin että sitä pyttyä (sen verran vielä, että vahvistettu kampura löytyy mutta vakiolaakerit on silti vielä pesässä...)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.6.2012 0:58

Olisin ostamassa xps saani metrakit pro race kamoja joten tuli semmoinen kysymys mieleen etta pystyyko lohkoja avartamaan ilman etta joutuu ne avaamaan

Lisaksi tarvitsisin viela tarkempia neuvoja ja vinkkeja operaation suorittamiseen..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.6.2012 1:04

Lohkojen avarrus ei ole mahdollista ilman koneen avaamista/lohkojen irroittamista.

Kyseinen operaatio kannattaa tehdä proracen sylinterin avulla, pohja tiivisteellä on helppo vinguttaa lohkot oikeanlaisiksi/symmentrisiksi.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.6.2012 22:25

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... re%29.html
Millanens pytty toi olis?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

14.6.2012 15:10

laiska :D no ei ny sentähän..
Big bore ainaki lukoo, mihinkä tarkootuksehen soot tuata ostamas ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

14.6.2012 23:16

Lähinnä tulee kikkailuun ja yleiseen kyläkiesitykseen :D