No itseasiassa olen aika varma että kaasarin toimminnasta ei ole nyt kyse tässä tapauksessa. Sitä voi olla aika hankala sinun internetin välityksellä päätellä millaisesta pätkinnästä ja sammuilemisesta on kyse kun en ole sitä sen tarkemmin kuvaillut ja se voi tapahtua aika monella eri tavalla.
Anyway, silloin kun pätki, niin pätki ihan silleen on/off tyylillä eikä moottorin käyntiääni millään tavoilla varoitellut ja sama myös sammuilemisen kanssa. Kun sammuu niin sanoo vaan mööööö ja selkeästi kuuluu, että minkään näköistä sytytystä ei tapahdu. Samanlaiset oireet oli, kun virtalukon piuhat kerran palo yhteen juuri ratkaisevasti kääntämään sytytyksen off asentoon. Tämän takia epäilenkin nytten sitä virtalukon pohjaan kertyvää kosteutta. Myös siksi että tuntui loppuvan kun otti sen sytytyksen sähköihin yhdistävän liittimen irti. Ja pätkiminenhän tosiaan lähti kun kietaisi tulpanhattuun sähköteippiä.
Tuo sammuminen erityisesti kosteampina päivinä saa myös epäilemaan sähköjä. Tokihan voisi olla että kosteampi ilma vetää moottoria rikkaammalla jolloin kastelee tulpan ajossa ja sammuu, mutta sen kyllä pitäisi näkyä muutenkin sitten ajossa erilaisina oireina. Myöskään ryypyn kanssa ajaminen ei muuta asiaa suuntaan tai toiseen(tietty rikkaalla käymisen oireet puskee sillon esiin) joka suhteellisen kivasti viittaa jo siihen, että vika ei ole kaasarin säädöissä.
Ymmärrän kyllä hyvin että kaasarin säätöjä epäilette, kun se tuntuu aina olevan kaikille (myös minulle) niin ylivoimaisen hankalaa.
Nythän siis miksi näistä ongelmista ylipäätänsä kirjoittelen, niin haluan vain tuoda tänne mahdollisesti samoja ongelmia pohtiville vähän mahdollisia syitä ja ratkaisuja juurikin siksi että tuntuvat vaivaavan monia. Tarkoitushan ei ole kysellä että
mitä vittua mä teen!!!? Ehkäpä toisaalta kuitenkin vähäsen varmistaa olenko ollenkaan oikeilla jäljillä