Vakiona kiertokanki on 80mm pitkä.
Mut TM 85MX mäntä, koska:-Ylikoon mäntiä reilusti saatavilla (toisaalta nicasil pinnoite ei kulu, joten sinäänsä turhaa)
-Nykyinen välys on 0,1mm
(valumännälle hieman liikaa)-Tasakattoinen
(helpompi muokata palotila)-13mm männätappi
(Stage6 13x17x15mm neulalaakeri)-Parempi kestävyys, koska takomäntä
(en tiiä miten paljon eroa on valumäntään käytännössä, sen näkee sitten)Itsekkin mietin sitä, että miksi noin paksu m-rengas on pitänyt siihen laittaa.. 85cc crossi on kuitenkin kovakierroksinen peli, niin luulisi sen olevan paljon ohkasempi.
Kitkaa (ja lämpöä) syntyy varmasti jonkun verran enemmän, joka rajoittanee hiukan kierroksia? Mahdollisesti jäähdytystä joudun parantamaan vielä vähän.Mut puristussuhteesta vielä..-Bellin kirjassa kerrotaan 50-80cc:lle +
metanolille 19,1:1 olevan sopiva.. aika kova puristussuhde. Pysyn kuitenkin vielä tuossa 14,6:1 puristussuhteessa, kokeilemalla selviää onko varaa nostaa E85:lla. En ole 100% varma miten suuria eroja metanolilla ja E85:lla on.. joku viisaampi voisi kertoa enemmän näistä?
-Wikipediassa (engl.) taas kerrotaan 14,5:1-16,1:1 olevan "sopiva" .. tämä on siis
4-tahdille (suurella todennäköisyydellä)
Ja sellaista vielä, että deckiä voisi muuttaa -0,7mm --> -1,10mm, jolloin pakoaukolle jäisi asteita 194,7 ja huuhteluaukoille 130,1.
Sitten kun haluan muuttaa huuhteluiden ajoitusta (ja pakoaukon), nostan sylinteriä ja viilaan kulmavingulla huuhteluaukkoja alaspäin. Sama juttu pakoaukolle ja boostportille.
En ole vielä saanut aikaiseksi varsinaista kulmavinkua, joten kokeilen pariin leiponeeseen 50cc pyttyyn viilata ihan dremelillä + pitkällä kovametalliterällä tai lyhkäsellä jossa on "pallo" -terä.Laitan kuvia lohkoista ja sylinteristä tämän viikon aikana.. heti kun ne on viimeistelty viimeisimpään muotoonsa.
Toivottavasti osat tulisivat jo viikonlopuksi, jos huomenna saan laitettua tilaukseen (ja maksu PayPalilla jolloin rahat siirtyvät saman tien).
Myöskin portmapin voin ladata tonne galleriaan.. toivottavasti ei jokainen mopojonne ole epätoivoisesti kopioimassa. Nimittäin pakoaukolla on asteita reilut 200 vakioiskulla.