16.1.2015 23:22
17.1.2015 1:31
bordias kirjoitti:Onko ylipäätänsä järkeä ostaa tehoputkea jos haluaa vain kiihtyvyyttä lisää muttei nopeus menisi yli 65?
17.1.2015 9:14
Zande kirjoitti:bordias kirjoitti:Onko ylipäätänsä järkeä ostaa tehoputkea jos haluaa vain kiihtyvyyttä lisää muttei nopeus menisi yli 65?
Putken suhteenkin riippuu vähän mieltymyksistä, ja mopon mallista (eli vakioputken mallista). Itselläni Black editionin alakauttainen putki oli jopa pirteämpi kuin esim MK Thrower, ja DRD:n vakioputkikin on melko vastaava MK:n kanssa. Black editionissa alavääntö oli jopa vähän pahempi kuin mk:n, huipputehot olivat kutakuinkin vastaavat.
Itse en kyllä välttämättä edes perus Xtremen/Xracen vakioputken tilalle tehoputkea laittaisi, jos tavoite on jättää huippunopeudet maltillisiksi, niistä kun pystyy potentiaalin paremmin hyödyntämään kokoonpanolla, jolla huippunopeudetkin jää alle 65km/h. Tehoputken kanssa, joissa tehopiikki on varsinaisesti se alue, jolla mukavasti voi ajella, jää harmittamaan kun esim rajoitin katkaiseekin tehopiikin alkuunsa.
17.1.2015 10:29
bordias kirjoitti:Zande kirjoitti:bordias kirjoitti:Onko ylipäätänsä järkeä ostaa tehoputkea jos haluaa vain kiihtyvyyttä lisää muttei nopeus menisi yli 65?
Putken suhteenkin riippuu vähän mieltymyksistä, ja mopon mallista (eli vakioputken mallista). Itselläni Black editionin alakauttainen putki oli jopa pirteämpi kuin esim MK Thrower, ja DRD:n vakioputkikin on melko vastaava MK:n kanssa. Black editionissa alavääntö oli jopa vähän pahempi kuin mk:n, huipputehot olivat kutakuinkin vastaavat.
Itse en kyllä välttämättä edes perus Xtremen/Xracen vakioputken tilalle tehoputkea laittaisi, jos tavoite on jättää huippunopeudet maltillisiksi, niistä kun pystyy potentiaalin paremmin hyödyntämään kokoonpanolla, jolla huippunopeudetkin jää alle 65km/h. Tehoputken kanssa, joissa tehopiikki on varsinaisesti se alue, jolla mukavasti voi ajella, jää harmittamaan kun esim rajoitin katkaiseekin tehopiikin alkuunsa.
17.1.2015 13:57
17.1.2015 14:30
17.1.2015 15:36
Zande kirjoitti:Apriliastakin ottaisin vain holkin pois putkesta ja pitäisin vakioputken, se olisi todennäköisesti ajon kannalta mukavin vaihtoehto tapauksessasi. Se kuitenkin on nimenomaan sille moottorille suunniteltu putki toisin kuin esim MK, joka on Rabasan, Piaggion ja jopa AM6 moottoristen tapauksessa sama putki, palat vain hitsattu eri asentoon jotta sopisi pyörän muotoon. Niitä ei siis ole suunniteltu nimenomaan esim Rabasan moottorille, vaan tehty suurinpiirtein sinnepäin useaan 50 kuutioiseen jotenkin toimiva putki.
E: Ainakin vielä muutama vuosi sitten Derbin ja Dt:n putket olivat mitoiltaan aivan identtiset.
17.1.2015 16:56
17.1.2015 17:28
17.1.2015 18:07
18.1.2015 12:15
18.1.2015 12:28
18.1.2015 14:30
lahtelainen88 kirjoitti:Hei. Olen saanut viimesyksynä mopokortin. Mopostani on otettu kuristusta sen verran pois että kulkee 65km/h. Haluaisin lisää kiihtyvyyttä. Eri välityksiä on kokeiltu. Huutaa vain isoilla väleillä. Vaikuttaako kuristetut tehopakoputket kiihtyvyyteen jos niistä ottaa kuristusta sen verran pois että mopo kulkee 65km/h?
18.1.2015 21:18
18.1.2015 21:50